• szkolnasciaga.pl

Wyniki wyszukiwania dla: zinterpretuj

Zinterpretuj porównanie lektury utworów schulza do walki z aniołem

Tak jak biblijny Jakub stoczył walkę z aniołem, tak Jakub Schulz walczy z Bogiem, przekonany, że nie tylko On ma zdolność tworzenia. Od czasu kłótni Ojca z Bogiem zaczyna się coraz większe oddalenie tego człowieka od rzeczywistości, wkraczanie w sferę dziwacznych fascynacji i znikanie z oczu rodziny na całe dnie.Rembrandt przez całe swoje artystyczne życie czerpał tematy dla swoich obrazów z Biblii.W 1659 roku stworzył dwa dzieła, w których opowiada historię ze Starego Testamentu.Pierwszym obrazem była Walka Jakuba z aniołem, drugim: Mojżesz z tablicami prawa. Podobnie jak obraz Walka Jakuba ., został zamówiony przez władzę miejską Amsterdamu.doczesnymi odbiera ludziom ich człowieczeństwo, o czym świadczy jego negatywny stosunek do zindustrializowanej Ulicy Krokodyli. Ojciec, Jakub Schulz…

Czytaj więcej

Zinterpretuj zakonczenie lalki

Otwarte zakończenie Lalki daje wiele możliwości odbiorcy dzieła. Ten może samodzielnie dopowiedzieć sobie dalsze losy Wokulskiego, który, zależnie od nastroju czytelnika może próbować jeszcze raz zawalczyć o Izabelę i tym razem odnieść sukces, może związać się z Heleną Stawską lub wraz z Geistem odkryć metal lżejszy od powietrza i zmienić bieg nauki.Zinterpretuj słowa „non omnis moriar" w kontekście ostatniej sceny „Lalki". czemu dowodzi między innymi „Lalka" Bolesława Prusa. W tej powszechnie znanej, pozytywistycznej powieści wcześniej przedstawiony motyw uwidoczniony zostaje w różnych aspektach, dotykając przy tym .Zakończenie „Przedwiośnia" nie jest jednoznaczne i łatwe do zinterpretowania na jeden sposób. Analizując jednak losy głównego bohatera można się domyślić, co autor chciał nam…

Czytaj więcej

Zinterpretuj zakończenie wyprawy orfeusza do podziemia

Znasz odpowiedź na to pytanie. ? Mitologia. Zinterpretuj zakończenie wyprawy Orfeusza do podziemia. Zadanie na podstawie tekstu Jana Parandowskiego pt. ,, Śpiewak Orfeusz " .Jego miłość byłą tak wielka, ze nie zawahał się pójść do samych bram piekieł, by odnaleźć ukochaną. Dźwięki jego lutni zaczarowały Charona i Cerbera, wpuszczono go do Hadesu. Nawet sam władca podziemi, mroczny bóg śmierci Hades uległ magii melodii i pozwolił Orfeuszowi zabrać Eurydykę na powrót do świata żywych.Interpretacja i motywy Mit o Orfeuszu i Eurydyce jest przede wszystkim historią o miłości silniejszej niż śmierć. Orfeusz to bohater, który dla swojej ukochanej nie waha się zejść do podziemi i błagać samego Hadesa o uwolnienie żony. Opowieść ta ma dowodzić, że miłość jest najważniejszą wartością i że m.Utwór "…

Czytaj więcej

Zinterpretuj historie pandory. dlaczego nadzieja

Zinterpretuj historię Pandory. Wyjaśnij, dlaczego nadzieja pozostała w naczyniu, które podarowali Pandorze Pandora otwierając naczynie ( glinianą beczkę ) wypuściła wszystkie nieszczęścia, które sprawiły, że w życiu człowieka pojawił się ból, cierpienie, rozpacz, zazdrość, gniew, wściekłość, zazdrość, choroby, zarazy, epidemie i całe zło świata.Kliknij tutaj, 👆 aby dostać odpowiedź na pytanie ️ zinterpretuj historię Pandory. Dlaczego nadzieja pozostaje w naczyniu, którym bogowie obdarzyli Pandorę?Znasz odpowiedź na pytanie: Zinterpretuj historie Pandory.Wyjaśnij dlaczego nadzieja pozostała w naczyniu. Proszę o odpowiedź chodziać na jeden aspekt? Kliknij i odpowiedz.Zadanie: zinterpretuj historię pandory dlaczego nadzieja pozostaje w naczyniu, którym bogowie obdarzyli pandorę Zamknij W ram…

Czytaj więcej

Zinterpretuj końcową scenę podanego fragmentu powieści

Ostatnia scena powieści jest bardzo niejednoznaczna i ukazuje dramatyzm. Podkreśla motyw szukającego, nie umiejącego dokonać słusznego wyboru bohatera. Pokazuje, że nawet sam autor nie jest zdecydowany która droga odbudowy Polski jest najlepsza, ale każda z nich na pewno będzie bardzo ciężka i długa .Dokonaj analizy podanego fragmentu "Przedwiośnia". Zwróć uwagę na scenę powitania i towarzyszace jej emocje. Wykorzystując znajomość utworu, wyjaśnij, jakie doświadczenia życiowe wpłynęły na zachowanie Cezarego Baryki.Na podstawie podanego fragmentu powieści S.żeromskiego,, Przedwiośnie" i całosci utworu przedstaw niepokoje towarzyszące dojrzewaniu głównego bohatera. S.Żeromski przedwiosnie-fragment. Wałęsał się po polach. Trafiwszy na stóg siana wygrzebał w nim wnękę i wtulony w nią, jęczał,…

Czytaj więcej

Zinterpretuj zaskakujące imię francuskiego uczonego geist czyli duch

1.Porównaj w czym Stanisław i jego ojciec doszukują sie klucza do lepszej przyszłości. 2.Jak wytłumaczysz ze zdolny oczytany chłopak ma według słow starego subiekta ,"ostrzyzony łeb" i "minę zbója"?Porównaj jego wygląd z wyglądem Geista. 3.Opisz pracownie uczonego. 4.Na podstawie całej powiesci Prusa powiedz z czego utrzymuje sie uczony .Gdzie szuka srodków na swoje badania ?B. Prus Lalka, bohater epizodyczny; mieszka w Paryżu, naukowiec, poświęcił pracy majątek i całe życie.Dla swoich idei próbuje pozyskać bogatych ludzi, aby móc za ich pieniądze prowadzić badania. Żyje w nędzy, ponieważ każdy grosz poświęca na doświadczenia.Odnośnie długich włosów Jezusa pytasz z jakiego to jest ducha odpowiem : Mt 18,15-20 Bo jeśli dwóch lub trzech zbierze się w imię moje,to i ja tam będę wśród nich. J…

Czytaj więcej

Zinterpretuj rysunek satyryczny odpowiedz czy postawa

Heej. Oto zadanie : Zinterpretuj rysunek satyryczny. Odpowiedz, czy postawa zaprezentowana na rysunku jest charakterystyczna dla bogatych narodów.zinterpretuj rysunek. odpowiedz czy postawa zaprezentopwana na rysunku jest charakterystyczna dla bogatych narodów. To jest rysunek na stronie 21 w ćwiczeniówce Wosu dla klasy 2 gimnazjum. Będzie naj .3. Zinterpretuj rysunek satyryczny. Odpowiedz, czy postawa zaprezentowana na rysunku jest charakterystyczna dla bogatych narodów. Wymień i krótko scharakteryzuj trzy programy i akcje pomocy dla biednych państw Azji i Afryki.Wrzuć na Luz - konkurs satyryczny Miejski Dom Kultury w Bielsku-Białej organizuje konkurs, którego celem jest propagowanie poczucia humoru, uśmiechu i dystansu do rzeczywistości jako postawy życiowej poprzez cykliczną promocję d…

Czytaj więcej

Zinterpretuj fraszkę na zdrowie

We fraszce Jana Kochanowskiego "Na zdrowie" podmiotem lirycznym jest autor, a adresatem zdrowie. Utwór mówi nam, że jest ono bardzo ważne, nie można kupić jego za żadne pieniądze - jest największym skarbem, jaki posiada człowiek.Zinterpretuj fraszkę ,,Na zdrowie" Jana Kochanowskiego ? Będzie naj ;) To pytanie ma już najlepszą odpowiedź, jeśli znasz lepszą możesz ją dodaćWe fraszce Jana Kochanowskiego "Na zdrowie" podmiotem lirycznym jest autor, a adresatem zdrowie. Utwór mówi nam, że jest ono bardzo ważne, nie można kupić jego za żadne pieniądze - jest największym skarbem, jaki posiada człowiek."Na lipę" Jana .Oct 2, 2014Otwieramy nowy cykl "Lektury szkolne - klasyka poezji polskiej", a w nim na początek Ziemniak Ziemomysł czyta fraszkę "Na zdrowie" mistrza Jana z Czarnolasu. Szlachetne z…

Czytaj więcej

Zinterpretuj cytat nauka jest jak niezmierne morze

Nauka jest jak niezmierne morze. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony. Kiedyś poznasz, jaka to jest rozkosz. Ucz się tylko, co jest sił w tobie, żeby jej zakosztować. Jak mogę dodać nowy cytat? Znajdź autora lub książkę, następnie w sekcji "cytaty" kliknij .Nauka jest jak niezmierne morze… Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony. Kiedyś poznasz, jaka to jest rozkosz. Ucz się tylko, co jest sił w tobie, żeby jej zakosztować.Aforyzm autora Stefan Żeromski o treści: Nauka jest jak niezmierne morze. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony.Cytat - Stefan Żeromski Aforyzmy, cytaty, sentencje. Autor. 0 Nauka jest jak niezmierne morze. Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony. Kiedyś poznasz, jaka to jest rozkosz. Ucz się, co tylko jest sił w …

Czytaj więcej

Zinterpretuj wyrazenie wiezienie historii

SCENA WIĘZIENNA Scena odgrywa się w Wigilię Bożego Narodzenia w klasztorze Bazylianów, który więzieniem i znajduje się w Wilnie. Czasem wydarzeń jest północ. Podczas wieczoru Wigilijnego wszyscy więźniowie zbierają się w celi Konrada, aby uczcić święta i jednocześnie przywitać nowo przybyłego towarzysza Żegotę, który nie wie za co aresztowano.Tak zwana „bajka Żegoty" to paraboliczna historia opowiedziana w scenie więziennej III części „Dziadów" przez jednego z więźniów. Żegota parafrazuje tu utwór Antoniego Goreckiego, autora bajek politycznych. Jest to opowieść o tym, jak diabeł chcąc zaszkodzić człowiekowi, paradoksalnie przyczynił się do j.Tekst. Jan Twardowski "Troche plotek o świetych". 1.zinterpretuj nastempujace wyrazenia i zwroty * "wierzą w miłość wiekszą odprzykazań "* "są cierp…

Czytaj więcej

Zinterpretuj metafore burzy oraz chlostania fal

2.Zinterpretuj metafore burzy oraz chlostania fal ? 3.Okres jak narrator ocenia postawe marynarzy.Jaki ma do nich stosunek ma do nich ? 4.odpowiedz do kogo naleza glosy wskazujace niebezpieczenstwo i sposob ratowania purpury ? 5.sformuluj przeslanie,ktore niesie utwor? 6.wskaz aluzje historyczne i literackie.jaka jest ich funkcja?Ludzie są bezradni wobec śmierci, która przyszła do nich pod obliczem potężnych fal, które są jak „mokre góry, wznoszące się piętrami z morskiego odmętu". Strofa zawiera metafory oraz porównania, które pozwoliły bardzo plastycznie upersonifikować żywioł wody.Analiza i interpretacja utworu poetyckiego Analiza - badanie i opis kompozycji utworu; podmiot liryczny, zabiegi poetyckie, motyw utworu, sytuacja liryczna, zasady, którymi kierował się poeta. Interpretacja -…

Czytaj więcej

Zinterpretuj fakt że bohater nie może zakryć

Schemat odpowiedzi TEMAT Zinterpretuj podany fragment Ferdydurke Witolda Gombrowicza oraz w kontekście całego utworu rozważ problem poszukiwania własnegoJózio broni się za wszelką cenę tłumacząc, że jego dorosłość mu na to nie pozwala. Pimko nie chce słuchać tych wyjaśnień i pod przymusem zaprowadza go do szkoły, daje mu szkolne ubranie (mundurek). Zjawiający się tam uczniowie zdają się nie zauważać, że Józio jest o wiele starszy od nich.Nie zgadniecie o czym będzie ten news. Nie ma na to szans. Przez kilka dni zarówno Blizzard, jak i Terry Crews znowu wspominali o Doomfiście. Postanowiłem to zebrać wszystko do jednej kupy, żeby nie pisać o tym 10 newsów w kilka dni. Tak przy okazji, policzyłem sobie i przez rok napisałem jakieś 30 artykułów o […]Przydatność 80% Czy słuszne jest stwierdze…

Czytaj więcej

Zinterpretuj motto innego świata

Wyjaśnij sens motta Gustawa Herlinga - Grudzi. Gustaw Herling - Grudziński w swojej książce pt. „Inny świat", powołując się na motto „Tu otwierał się inny, odrębny świat, do niczego nie podobny: tu panowały inne odrębne prawa, inne obyczaje, inne nawyki i odruchy: tu trwał martwy za życia.• Nieludzki świat radzieckich obozów pracy na przykładzie „Innego świata" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowania • Państwo totalitarne na przykładzie „Innego świata" Gustawa Herlinga-Grudzińskiego • Tu otwierał się inny, odrębny świat. Wyjaśnij sens motta Gustawa Herlinga-Grudzińskiego - plan wypracowaniaZ „Zapisków z martwego domu" pochodzi również motto, którym Grudziński opatrzył swoją powieść, a które w pełni oddaje metaforyczny sens tytułu „Innego świata": To otwierał się inny, odrębny ś…

Czytaj więcej

Zinterpretuj nie serce me nie jest tak zepsute

Nie, serce me nie jest tak zepsute! Słabe, dość słabe! A czyż to nie zepsucie? - Cytat Johann Wolfgang Goethe - Cytaty.info.i znałem taką parę która nie chciała się rozstać i każdy ich palcami wytykał lecz jako przykład przyszła dorosłość, inny pogląd - miłość prysłai chcę nie myśleć o tobie, po prostu zostaw mnie wyjdź z moich myśli i zniknij mi z oczu wcale nie muszę cie widzieć, ty pojawiasz się po prostu to wszystko jest takie zepsute, tak jak .Nie, serce me nie jest tak zepsute! Słabe, dość słabe! A czyż to nie zepsucie? Éric-Emmanuel Schmitt Cytat 14 września 2010 roku, godz. 22:59 4,5°C Nic nie może ukoić zgryzoty, ale serce prawdziwie czujące potrafi ją przetworzyć w dobroczynne działanie.Filip jeszcze się nie narodził, a już było wiadomo, że każdy jego dzień na świecie to będzie …

Czytaj więcej

Zinterpretuj bogurodzice postaw teze interpretacyjna i uzasadnij ja

Zinterpretuj wiersz Bolesława Leśmiana "Topielec". Postaw tezę interpretacyjną i ja uzasadnij. PAMIĘTAMY ZE PRACA MUSI LICZYĆ MIN. 250 SŁÓW. Darmowe rozwiązanie pracy domowej, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum studia. Toggle navigation Z.Wykorzystując znajomość Pisma Świętego, postaraj się udowodnić, że „Biblia" jest księgą uniwersalną naszej kultury; Dworzanin i ziemianin - dwa ważne wzorce osobowe epoki renesansuZinterpretuj podany utwór.Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij.Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów. Poniżej tekst utworu „Dałem słowo" - Zbigniew Herbert byłem bardzo młody i rozsądek doradzał żeby nie dawać słowa mogłem śmiało powiedzieć namyślę się jeszcze nie ma pośpiechu to nie rozkład jazdyZinterpretuj wiersz Topielec Bolesława Leśmiana. Postaw tezę int…

Czytaj więcej

Zinterpretuj didaskalia rozpoczynające wesele zwróć uwagę

Didaskalia w Weselu zajmują dużo miejsca informacja o dekoracji strony w ostatniej scenie wiele linijek tekstu Wstępne uwagi to rozbudowany. sciaga.pl menu profil. Język polski. Wesele didaskalia. Wesele rola didaskaliów. Wesele didaskalia opis. Didaskalia.W drzwiach izby staje Jasiek, zdumiony niezwykłym widokiem znieruchomiałych uczestników wesela. Próbuje zwrócić na siebie uwagę, ale bez rezultatu. Przypomina sobie wreszcie złoty róg, którego dźwięk ma wyrwać zebranych z odrętwienia. Z przerażeniem zauważa jednak, że gdzieś po drodze zgubił róg.Wesele - gatunek literacki. Warto zwrócić uwagę na didaskalia, w których Wyspiański jaki się jako scenograf dbający o każdy szczegół. Opisany więc mamy np.: kolor ścian, detale znajdujące się w izbach, obrazy na ścianach, oświetlenie, nastrój. .…

Czytaj więcej

Zinterpretuj pojęcie bezpieczeństwa państwa własnymi słowami

Bezpieczeństwo - stan braku zagrożeń i poczucia zagrożenia podstawowych dla narodu wartości[1]. Bezpieczeństwo to stan, który daje poczucie pewności i gwarancje jego zachowania oraz szanse na doskonalenie. Jest to jedna z podstawowych potrzeb człowieka. Odznacza się brakiem ryzyka utraty .Pojęcie bezpieczeństwa. Pojęcie bezpieczeństwa państwa ewoluowało przez wieki, a w ostatnich dekadach szczególnie szybko zmieniało znaczenie. Wobec zmiany środowiska międzynarodowego na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku i związanej z tym ewolucji postrzegania zagrożeń coraz większe znaczenie .Wyjaśnij własnymi słowami pojęcie bezpieczeństwa \ 0 ocen | na tak 0%. 0 0 Odpowiedz. Odpowiedzi. Bądź pierwszą osobą, która udzieli odpowiedzi! Uważasz, że ktoś się myli? lub. Biznes i F…

Czytaj więcej

Zinterpretuj sonet 4

Sonet IV. O wojnie naszej, którą wiedziemy z szatanem, światem i ciałem - interpretacja i analiza wiersza Sępa Szarzyńskiego Wiersz ten jest typowym, poprawnie napisanym, klasycznym sonetem, nawiązującym do wzorców francuskich, co za tym idzie składającym się z dwóch czterowierszy (tetrastychów) i dwóch trójwierszy (tercynów).SONNET 4 Unthrifty loveliness, why dost thou spend Upon thyself thy beauty's legacy? Nature's bequest gives nothing but doth lend, And being frank, she lends to those are free. Then, beauteous niggard, why dost thou abuse The bounteous largess given thee to give? Profitless usurer, why dost thou use So great a sum of sums, yet canst not live?Like an anxious housewife who runs to catch one of her chickens that's run away, setting down her baby to follow it while her n…

Czytaj więcej

Zinterpretuj cytat z piesni konrada

Myśl tę potwierdza cytat: ?[.] zemsta na wroga, Z Bogiem i choćby mimo Boga. Konrad ożywiając pieśń mówi o swoim celu. Utwór macharakter pieśni tyrtejskiej wzywającej rodaków do walki z wrogiem?Komu tylko zapuszczę kły w duszę, Ten jak ja musi zostać upiorem? W trzeciej strofie znajduje się naturalistyczny opis zemsty.Konrad chciałby pomóc swej ojczyźnie, ale jego możliwości są znacznie ograniczone, ponieważ jest zamknięty w celi. Jest poetą, więc próbuje walczyć o Polskę poprzez swą poezję, uważa jednak, że nikt go nie rozumie. I tu rozpoczyna się jego problem. Konrad zaczyna popadać w depresję, która coraz bardziej przybiera w nim na sile.Odbiorcą pieśni jest Konrad Wallenrod. Halban pragnie obudzić w nim narodową dumę i chęć zemsty. Krzyżacy nie rozumieją z pieśni ani słowa, ponieważ j…

Czytaj więcej

Zinterpretuj dwa ostatnie wersy utworu czesława

a)Zinterpretuj dwa ostatnie wersy wiersza Czesława Miłosza "Który skrzywdziłeś" b)Z dwóch pierwszych strof wypisz kolejno rymujące się wyrazy i uzupełnij tabele:(8 wyrazow ma byc) wyrazy , które sie rymują - nazwa częsci mowy-określenie formy gramatycznej. np.zlego (potem nazwac co to za czesc mowy i okreslic forme gramatyczną )2. Zinterpretuj dwa ostatnie wersy utworu Czesława Miłosza. Nazwij typ i układ rymów w dwóch pierwszych strofach. a) Połącz liczbę sylab w każdym wersie utworu. b) Nazwij rodzaj wiersza sylabicznego. Nie do tekstu: 1.Kazimierz Wierzyński, lekcja konwersacji, Miedzy Nami kl 3 podręcznik str 54, potrzebuję zadania 5,6,7 ! Liczę na Was. Daję jan - od tyłu ; D "Nie mów o Polakach i Żydach to pole minowe Nie mów o Polakach i Ukraińcach to pole minowe Nie mów o Polakach …

Czytaj więcej