• szkolnasciaga.pl

Wyniki wyszukiwania dla: zinterpretuj

Zinterpretuj zasadę si vis pacem

Si vis pacem, para bellum. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania. Si vis pacem, para bellum (dosł. „Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny") - przysłowie łacińskie. Zobacz hasło si vis pacem .masakix3. Zinterpretuj zasadę "Jeśli chcesz pokoju, przygotuj się do wojny". si vis pacem para bellumSi vis pacem para bellum. Sentencja autorstwa Publiusza Flawiusza Wegecjusza, historyka żyjącego w IV w. n.e., często przedstawiana jest jako podsumowanie stosunku Rzymian do innych ludów. Czy słusznie? Wypowiadanie wojen i zawieranie przymierzy było na przestrzeni wieków niezwykle .1 Philipp von BISMARCK SI VIS PACEM - PARA PACEM NIEMIECKO-POLSKA I POLSKO-NIEMIECKA ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZYSZŁOŚĆ W obszarze niemiecko-polskim, któremu słusznie przyznaje się kluczową rolę w rozwiązaniu probl…

Czytaj więcej

Zinterpretuj motto ballady romantyczność

86% Porównanie "Romantyczności" Mickiewicza z "Balladami i romansami" Broniewskiego. 85% Interpretacja ballady Adama Mickiewicza "Romantyczność" oraz wiersza Władysława Broniewskiego "Ballady i romanse". 85% Ludowa koncepcja świata i człowieka w balladach i II części "Dziadów" Adama Mickiewicza. 87% Poezja Adama Mickiewicza„Romantyczność" ma budowę wiersza nieregularnego, a więc ilości sylab w wersach jest różna. Ballada składa się z siedemnastu zwrotek i motta przewodniego na początku ballady. Ilość wersów w balladzie układa się następująco: 7,6,4,3,3,4,4,4,4,4,4,4,3,3,4,4,4. Dominujące są rymy dokładne krzyżowe (w zwrot-kach ."Romantyczność" Adama Mickiewicza to modelowy utwór należący do gatunku ballady romantycznej. Jest to gatunek, którego tradycja sięga swymi korzeniami kultury i li…

Czytaj więcej

Napisz notatkę w której zinterpretujesz tytuł nauka chodzenia

Nauka chodzenia - interpretacja i analiza ostatnidzwonek.pl, Kaskader literatury, poeta wyklęty, autor wierszy przepełnionych okrucieństwem, sadyzmem i absurdalnym cierpieniem, piętnujących retorykę socrealizmu i banały języka potocznego - to tylko niektóre z opinii przewijających się w opracowaniach twórczości Andrzeja Bursy, autora „Nauki chodzenia".w której? w której części przystani tzn w którym odcinku anka sie po raz pierwszy całowała z tym na wózku? jaki tytuł tego odcinka chociarz? chodzi o przystań chodzi o przystań Ostatnia data uzupełnienia pytania: 2010-08-31 12:04:15Napisz kilku zdaniową notatkę, w której zinterpretujesz fragment utworu Ignacego Krasickiego "Pochwała wieku" weź pod uwagę: -wnioski z poprzednich zadań -tytuł utworu. jest to ćwiczenie 5 na stronie 60 zeszyt ćwi…

Czytaj więcej

Zinterpretuj tytuł zbioru aforyzmów leca

Zinterpretuj tytuł zbioru aforyzmów Leca. Słowa na start! ósma klasa, strona 29. plss Pobierz jpeg. Dopytaj ; Obserwuj Zgłoś nadużycie! od Polp16 16.09.2019 Zaloguj się by dodać komentarz .Zinterpretuj aforyzmy Stanisława Jerzego Leca. Wskaż wyrazy wieloznaczne oraz podaj ich znaczenie. Określ funkcję polisemów w każdym z aforyzmów. Nie załamuj się , bo cię wyprostują. Gdy wywołujesz wspomnienia , nie pomyl klisz. Pieniądz jest bezwonny , ale się ulatnia. Myśli , że jest pomnikiem , bo zwapniał .Znajduje się w niej aż 4711 aforyzmów. Czym są właściwie "Myśli nieuczesane", najlepiej opisał sam Lec: Czy piszę aforyzmy, fraszki, liryki czy satyrę? Nie, ja piszę siebie, swój pamiętnik. Jego aforyzmy są przejawem buntu, niezgody na zastaną rzeczywistość. Obserwacje Leca są bardzo trafne i uniw…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wiersz koniec wieku xix

„Koniec wieku XIX" Kazimierza Przerwy-Tetmajera jest swoistym manifestem dekadentów. W tym celu w wierszu użyto liryki zwrotu do adresata, a odbiorcami tekstu mają być ludzie żyjący w okresie, kiedy powstał utwór („człowiecze z końca wieku.").Wiersz Tetmajera daje przykład postawy i poetyki dekadenckiej. Poeta rozważa w nim sytuację człowieka pod koniec wieku XIX, a więc współczesnego mu. Utwór zbudowany jest na zasadzie stawianych sobie pytań i odpowiedzi, udzielanych również w imieniu człowieka ówczesnego. Mamy więc do czynienia z pozornym .„Koniec XIX wieku" Kazimierza Przerwy-Tetmajera to wiersz będący manifestacją młodopolskiego dekadentyzmu i kryzysu kultury europejskiej. Poeta zadaje w nim dramatyczne pytanie o sens istnienia w obliczu metafizycznej pustki; jest również wyrazem ins…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wiersz ta jedna sztuka

Tak samo jak większość zaczynam wątpić,czy dobrze zrobiłam wybierając ten wiersz. Jestem ciekawa, czy ktoś zinterpretował tytuł tak jak ja: stwierdziłam,że wiersz jest odpowiedzią na niego. "ta jedna sztuka"- może mówić ktoś, kto jest przywiązany do danej rzeczy, miejsca, pojęcia, itd.ZAKOŃCZENIE: Wiersz "Ta jedna sztuka" w przewrotny sposób przekazuje prawdę o stracie, dowodząc, że strata nie powszednieje z czasem i wciąż przynosi ból mimo prób zdystansowania się, a myśl o utracie bliskich zawsze napawa lękiem niezależnie od tego, jak próbujemy grać zdystansowanych i zahartowanych emocjonalnie.Znasz odpowiedź na pytanie: Elizabeth Bishop " Ta jedna sztuka " Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słow? Kliknij i od…

Czytaj więcej

Zinterpretuj podany utwór. postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją

Zinterpretuj utwór Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. "Pokolenie [2]". Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją zadanie dodane 7 lutego 2017 w Język polski przez użytkownika niezalogowany [Szkoła średnia]Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij. Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów. Ernest Bryll, [Bądźmy dla siebie bliscy bo nas rozdzielają] W swej twórczości Ernest Bryll często poruszał zagadnienia natury społeczno-obywatelskiej.Język polski. Matura 2015. Poziom podstawowy. Wypowiedź argumentacyjna: interpretacja utworu poetyckiego: Pisanie życiorysu. Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją.Zinterpretuj podany utwór (Elizabeth Bishop, "Ta jedna sztuka"). Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij. Twoja praca powinna…

Czytaj więcej

Zinterpretuj tytuł i motto wiersza bema

Cyprian Norwid "Bema pamięci żałobny-rapsod" 1. Zinterpretuj tytuł i motto wierszaBema pamięci żałobny rapsod. Zinterpretuj tytuł i motto wiersza. Co mówią one o Generale Bemie. Wiersz powstał w 1851 roku. Autor uczcił pierwszą rocznicę zgonu generała Józefa Bema.Motto „Iusiurandum patri datum usque ad hanc diem ita servavi" pochodzi z „Żywotów sławnych mężów" Corneliusa Neposa i stanowi tekst przysięgi złożonej przez Hannibala (247-183 r. pBema pamięci żałobny rapsod - analiza i interpretacja, Cyprian Kamil Norwid - życie i twórczość. Analizy i interpretacje wierszy, szczegółowa biografia. klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki .„Inny świat" - tytuł Pełny tytuł dzieła Gustawa Herlinga-Grudzińskiego brzmi „Inny świat. Zapiski sowieckie". Od razu uwidacznia się więc…

Czytaj więcej

Zinterpretuj rozmowe strun z ii strofy wiersza

Symbolicznym jest także zwrócenie uwagi czytelnika na materiał, z którego wykonane zostały klawisze - kość słoniowa jest uniwersalnym atrybutem klasycznej trwałości i piękna. W przytaczanej w wyobraźni autora wizji koncertu Chopina, pod względem kolorystycznym dominuje biel i jej różne odcienie, począwszy od alabastrowej ręki kompozytora, poprzez strusie pióro, a .Wiersz Upiór otwiera II część Dziadów, a zasadzie można powiedzieć, że otwiera całe Dziady wileńsko-kowieńskie, będąc do nich swoistym komentarzem czy wyjaśnieniem. Dzieje nieszczęśliwej miłości, o których opowiada Upiór, stanowią bowiem jeden z wątków części II i zasadniczą treść części IV Dziadów.- temat wiersza (istotną rolę w określeniu tematu spełniają: imiona własne, nazwy miejscowe, odwołania do faktów historycznych, do t…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wiersz

Dec 15, 2014528Hz Tranquility Music For Self Healing & Mindfulness Love Yourself - Light Music For The Soul - Duration: 3:00:06. Guild Of Light - Tranquility Music 1,210,997 viewsMay 6, 2017This feature is not available right now. Please try again later.Mar 2, 2015Jeśli podczas egzaminu maturalnego trafi się Wam współczesny wiersz to musicie wiedzieć jak z nim postąpić. Zapraszam do obejrzenia odcinka, w którym opowiem wam o interpretacji .Jest to wiersz o dorastaniu, budzeniu się kobiecości. W wierszu bohaterkami sytuacji lirycznej są małe dziewczynki. poetka pisze o nich, że sa chwile, kiedy "porywane bywają do Troi". Porwanie sprawia, że dziewczynki ulegają metamorfozie.Zinterpretuj wiersz Bolesława Leśmiana "Topielec". Postaw tezę interpretacyjną i ja uzasadnij. PAMIĘTAMY ZE PRACA…

Czytaj więcej

Zinterpretuj tytuł powieści ludzie bezdomni

Tytuł powieści Stefana Żeromskiego można rozpatrywać w sensie dosłownym oraz metaforycznym. W znaczeniu dosłownym, ekonomiczno-społecznym, ludzie bezdomni to ludzie, którzy nie mają własnego domu.Ludzie bezdomni - Znaczenie tytułu. Poziom dosłowny - ludzie bez stałego miejsca zamieszkania, bohaterowie tułający się po świecie. Dotyczy to oczywiście Tomasza i Joanny, ale także robotników z ubogich dzielnic Warszawy, górników z Zagłębia czy chłopów z uzdrowiska Cisy. .Interpretacji tytułu powieści należy dokonać na dwóch płaszczyznach: dosłownej i metaforycznej. Ludzie dosłownie bezdomni to nędzarze paryscy, których Judym spotyka w obskurnych domach noclegowych podczas swych wędrówek po mieście. Bezdomny jest Judym, który uznaje siebie za służebnika idei i, jak sam mówi, musi być wolny.„Ludz…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wiersz fortepian szopena

Fortepian Szopena to kolejny utwór z cyklu wierszy przedstawiających sylwetki wybitnych jednostek. Oczywiście nie jest to tylko "wiersz - portret", można powiedzieć, że to wiersz - parabola, utwór, który przedstawia wielkiego kompozytora i jego ostatnie dni, lecz posiada jeszcze znaczenie ukryte - obrazuje uniwersalne prawa ludzkiej egzystencji, pewne procesy i prawdy moralne.Fortepian Szopena to kolejny utwór z cyklu wierszy przedstawiających sylwetki wybitnych jednostek. Oczywiście nie jest to tylko "wiersz - portret", można powiedzieć, że to wiersz - parabola, utwór, który przedstawia wielkiego kompozytora i jego ostatnie dni, lecz posiada jeszcze znaczenie ukryte - obrazuje uniwersalne prawa ludzkiej egzystencji, pewne procesy i prawdy moralne.Geneza „Fortepian Szopena" powstał w 1863…

Czytaj więcej

Zinterpretuj tytuł i motto wiersza

Pióro jest jednym z pierwszych wierszy Cypriana Kamila Norwida. Powstał 22 marca 1842 roku w Warszawie, gdy poeta miał zaledwie 21 lat. Te informacje twórca sam zamieścił pod swoim tekstem. Utwór zawiera motto, słowa Byrona: „Nie dbając na chmury / Panów krytyków, gorsze kładzie kalambury".Analiza i interpretacja utworu poetyckiego Analiza - badanie i opis kompozycji utworu; podmiot liryczny, zabiegi poetyckie, motyw utworu, sytuacja liryczna, zasady, którymi kierował się poeta. Interpretacja - odpowiedź na pytanie, czemu służy powyższa konstrukcja, utworu, sens wynikający z niego, jak utwór mieści się w historii i filozofii, jest to działanie badawcze .Tytuł ten przenosi uwagę odbiorcy z samego bohatera i jego losów na dzieje człowieka i rozważania o rewolucji. Motta utworu: a). Do błędó…

Czytaj więcej

Zinterpretuj rozmowe strun z drugiej strofy wiersza

Z marmurów łona, Niźli je kuto, Odejma dłuto Geniuszu -- wiecznego Pigmaliona!". Podobnie jak nawiązanie do mitu o Orfeju, tak i wspomnienie opowieści o Pigmalionie jest celowe. Podczas gdy ten pierwszy rozczulił przyrodę swoją muzyką, drugi dokonał rzeczy niemożliwej - miłością do posągu udało mu się tchnąć w niego życie.„Fortepian Szopena" to wiersz złożony, poruszający kilka kwestii. Z jednej strony stanowi on obraz ostatnich dni wielkiego kompozytora, z drugiej - jest hołdem dla jego artyzmu i wyrazem przekonania o nieśmiertelności sztuki. Poeta odtwarza w pamięci swe ostatnie spotkania z Szopenem.Geneza „Fortepian Szopena" powstał w 1863 roku, a inspiracją do jego napisania były dwa wydarzenia. Po pierwsze śmierć wielkiego muzyka, którego Norwid odwiedzał w ostatnich tygodniach jego …

Czytaj więcej

Zinterpretuj cytat do tych co mają tak za tak nie za nie

Zinterpretuj cytat : "Do tych co mają tak za tak,nie za nie/ Bez światło cienia. Proszę o pomoc! Natychmiastowa odpowiedź na Twoje pytanie.Znasz odpowiedź na zadanie: Zadanie 1b str 266 język polski 1 między nami gimnazjum Pilne na Piątek Scharakteryzuj ludzi w nim mieszkających. Zinterpretuj cytat: Do tych, co mają tak za tak, nie za nie / Bez światło- cienia. Moja piosnka II Cyprian Kamil Norwid Do kraju te? Kliknij i odpowiedz.„Do bez-tęsknoty i do bez-myślenia, Do tych, co mają t a k z a t a k - n i e z a n i e - Bez światło-cienia. Tęskno mi Panie."Bohater wiersza tęskni za miejscem, gdzie nie musiałby już tęsknić, czyli za domem. Przywodzi na pamięć szereg obrazów, które potęgują tylko jego tęsknotę i poczucie osamotnienia.Zwróć uwagę na to, że proponuję zapisanie nie tylko…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wiersz elegia o chłopcu polskim

Wiersz „Elegia o chłopcu polskim" jest utrzymany w nastroju smutku i melancholii. Adresatem wiersza jest poległy syn, do którego zwraca się zrozpaczona matka, ubolewając nad jego losem. Młody człowiek został brutalnie pozbawiony pięknych słów i marzeń, musiał stać się uczestnikiem tragicznych wojennych wydarzeń.Wiersz przez to uzyskał żałobny charakter, co podkreśla dodatkowo sam tytuł utworu: Elegia o. chłopcu polskim. (elegia to uroczysty utwór żałobny). Tytułowy chłopiec polski nie ma imienia, jest nim więc każdy młody człowiek, który walczył za ojcz.Wiersz przez to uzyskał żałobny charakter, co podkreśla dodatkowo sam tytuł utworu: Elegia o. chłopcu polskim. (elegia to uroczysty utwór żałobny). Tytułowy chłopiec polski nie ma imienia, jest nim więc każdy młody człowiek, który walczył …

Czytaj więcej

Zinterpretuj podany utwór postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją prometeusz

Zinterpretuj utwór Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. "Pokolenie [2]". Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją zadanie dodane 7 lutego 2017 w Język polski przez użytkownika niezalogowany [Szkoła średnia]Zobacz 1 odpowiedź na pytanie: PILNE! Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją. Twoja praca powinna liczyć min 250 słow. pieśń 14 lub pieśń o spustoszeniu podolaZinterpretuj podany utwór.Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij.Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów. Poniżej tekst utworu „Dałem słowo" -.Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją. Odnaleźć samego siebie - interpretacja Tadeusz Różewicz, jako wnikliwy obserwator rzeczywistości go otaczającej, świadek swojej epoki, często podejmuje w twórczości próby diagnozy sytuacji społecznej.Matu…

Czytaj więcej

Zinterpretuj słowa nu u mnie umarło serce do tego miasto

"Nu, u mnie umarło serce do tego miasta!"-"Mendel Gdański" Marii Konopnickiej Dla Mendla Warszawa stanowi miejsce na ziemi symbolizowane w tekście przez uliczkę na której mieszkał i prowadził swój introligatorki warsztat od dwudziestu siedmiu lat. Warszawa to dla niego także ludzie, pośród których żyje i z którymi jest związany .Zinterpretuj słowa:,,Pan powiada, co u mnie nic nie umarło? Nu, u mnie umarło to, z czym ja się urodził. Z czym ja sześćdziesiąt i siedem lat żył, z czym ja umierać myślał. Nu, u mnie umarło serce do tego miasto!".Nu. u mnie umarło serce do tego miasto! Bolesław Prus w "Lalce" opisał licznych przedstawicieli wszystkich warstw społecznych. Ukazał Żydów warszawskich, Szlangbauma, Spiegelmana. Mieszczaństwo żydowskie to ludzie zaradni, pracowici. Mają pieniądze, inwe…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wypowiedź podmiotu lirycznego uwzględnij odpowiedzi na pytania czemu

Zinterpretuj wypowiedź podmiotu lirycznego. Uwzględnij odpowiedzi na pytania. • jak rozumiesz metaforę "zdawać z historii ludzi"? • o czym świadczy wyznanie osoby mówiącej "jąkam się i brnę"? • czego symbolem mogą być małpy? • dlaczego - twoim zdaniem - osoba mówiąca odczytuje spojrzenie zwierzęcia jako ironiczne?Logikę tę potęguje fakt, że podmiot liryczny składa egzamin maturalny przed małpami. Pytania dotyczą zaś historii ludzi. Jedna z małp „ironicznie słucha", a więc traktuje abiturientkę z wyraźnym lekceważeniem. Druga natomiast próbuje pomóc poetce w odpowiedzi na pytanie i potrząsa swoim łańcuchem.Ze względu na sposób wypowiedzi podmiotu lirycznego Ze względu na tematykę utworu: 1. Bezpośrednia / 2. Pośrednia. wypowiedź w pierwszej osobie. Podmiot przedstawia myśli w formie bezpoś…

Czytaj więcej

Zinterpretuj metafory pojawiające się w utworze prawdy jasny płomień

Nowymi cię pchniemy tory, Aż opleśniałej zbywszy się kory, Zielone przypomnisz lata. [.] W krajach ludzkości jeszcze noc głucha: Żywioły chęci jeszcze są w wojnie; Oto miłość ogniem zionie, Wyjdzie z zamętu świat ducha: Młodość go pocznie na swoim łonie, A przyjaźń w wieczne skojarzy spojnie.Za każdym krokiem w tajniki stworzenia Coraz się dusza ludzka rozprzestrzenia, I większym staje się Bóg! Wiersz rozpoczyna się apostrofą do młodych. Podmiot nakazuje im zdaniem wykrzyknikowym, aby szukali jasnego płomienia prawdy - chodzi o poszukiwania własnego świata lub kreację świata według własnej wizji młodego pokolenia.Do młodych - analiza i interpretacja Utwór Adama Asnyka Do młodych, nazywany manifestem pozytywistów jest wyliczeniem zadań wyznaczonych pokoleniu, które będzie sięgać po nowe ży…

Czytaj więcej