• szkolnasciaga.pl

Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego trójfazowego

3 października 2019 00:32






W pojazdach trakcyjnych źródłem zasilania jest przekształtnik, który przekształca prąd stały lub jednofazowy przemienny na prąd przemienny trójfazowy. Charakterystyka Poniżej przedstawiona jest charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego. Charakterystyka mechaniczna pokazuje cechy charakterystyczne danej maszyny.Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego 3-fazowego - wykres. Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego ukazuje zależność momentu na jego wale od prędkości obrotowej silnika Jak juz wspomniano wcześniej prędkość obrotową silnika asynchronicznego można wyrazić za pomocą poślizgu.27 M k M r n M e M k M e CHARAKTERYSTYKA MECHANICZNA SILNIKA INDUKCYJNEGO TRÓJFAZOWEGO 0 s k n 0 R > R > R s n n k n M e = c M E emax U U U 3 > R = M s R > + s k c X U X M r s 0 n k3 n k n k n 0 n 0 M r M k M e 7. 28 SPOSOBY ROZRUCHU SILNIKA INDUKCYJNEGO TRÓJFAZOWEGO Rozruch silników asynchronicznych (ograniczenie prądu rozruchu):. Rozruch .Rys. 2.10 Charakterystyka momentu silnika asynchronicznego - siła x długość ramienia.

Na zależność między momentem i prędkością silnika duży wpływ ma budowa klatki wirnika.

Moment na wale silnika jest wynikiem działania sił, które powodują ruch wału silnika. Przykładowo: siła ta powstaje na kole zamachowym przymocowanym do .Nicola Tesla (1856-1943) - podobną konstrukcję silnika przedstawił w roku 1886. Oba pierwsze silniki indukcyjne miały uzwojenia skupione, zasilane z sieci dwufazowej. Doliwo-Dobrowolski (1862-1919) - w roku 1889 zaproponował konstrukcję silnika 3-fazowego pierścieniowego a później silnika klatkowego oraz 2-klatkowego.1.Wykorzystując moment asynchroniczny silnika synchronicznego wytworzony przez klatkę rozruchową i lity blok żelaza wirnika, po włączenia silnika do sieci. Stosując pomocniczą maszynę napędową. Charakterystyka mechaniczna silnika synchronicznego n=f(M) jest więc linią prostą.Charakterystyka sprawności silnika asynchronicznego ma przebieg taki sam jak w transformatorze i będzie omówiona w punkcie 4.5. Rozruch silników indukcyjnych trójfazowych Uruchomienie silnika indukcyjnego trójfazowego odbywa się przez przyłączenie odpowiednich napięć do uzwojeń stojana.Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego 3-fazowego - wykres. Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np.

znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla.

W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie.Uzwojenia badanego silnika skojarzyć w gwiazdę, a następnie zestawić układ pomiarowy wg rys. W celu wyznaczenia charakterystyki mechanicznej należy: włączyć badany silnik na napięcie 380 V, zmieniać obciążenie silnika (poprzez zmianę prądu wzbudzenia hamownicy) od momentu maksymalnego do zera (punkty B i C charakterystyki z .4 Rys 3 Charakterystyka mechaniczna silnika synchronicznego n = f(m) Silniki z magnesami trwałymi. Najbardziej rozpowszechnionym silnikiem synchronicznym o magnesach trwałych jest silnik Merilla, znany również pernasynem. Uzwojenie stojana, najczęściej jednofazowe z fazą pomocniczą, jak w jednofazowym silniku indukcyjnym- wytwarza pole wirujące(eliptyczne).Silnik trójfazowy Grupa urządzeń wytwarzających wirujące pole magnetyczne obejmuje urządzenia, których zasada działania polega na polu magnetycznym krążącym w szczelinie powietrznej pomiędzy stojanem a wirnikiem.

Najważniejszą i zarazem najczęściej wykorzystywaną maszyną roboczą wchodzącą w skład tej grupy jest.

Rys 10. Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego. 2) Charakterystykę mechaniczną silnika indukcyjnego można wyrazić za pomocą wzoru Klossa, określającym zależność momentu od poślizgu: gdzie:SILNIK ASYNCHRONICZNY TRÓJFAZOWY. n f1 f1>f2>f3>f4>f5 f2 f3 Charakterystyki mechaniczne silnika indukcyjnego przy zmianie częstotliwości napięcia stojana stosunku U/f=const f4 f5 o M Regulacja prędkości obrotowej przez zmianę poślizgu można uzyskać w wyniku włączenia dodatkowej .Innym sposobem uruchomienia silnika synchronicznego jest skorzystanie z rozwiązania stosowanego w silnikach asynchronicznych. W nabiegunnikach wirnika umieszcza się klatkę rozruchową najczęściej utworzoną z miedzianych prętów, podobną do klatki z w wirniku silnika asynchronicznego klatkowego.Rozruch i hamowanie silników asynchronicznych trójfazowych 6 Ze wzoru (2.7.5) wynika, że w warunkach ustalonej pracy silnika (poślizg równy kilka procent) częstotliwość prądu wirnika jest nieznaczna, równa kilkab) charakterystyki mechaniczne silnika dla stanu pracy silnikowej i hamowania odzyskowego Charakterystyki mechaniczne dla stanu hamowania odzyskowego są położone w II i IV kwadrancie układu współrzędnych ( , M e) i są przedłużeniem charakterystyk dla stanu pracy silnikowej.

Charakterystyki 1, 1′ są charakterystykami naturalnymi, a cha-Student zna zasadę działania silnika.

EK5 Student potrafi narysować i uzasadnić charakterystyki mechaniczne silnika asynchronicznego klatkowego i .Włączając w obwód wirnika dodatkowe oporniki, można wpływać na charakterystykę mechaniczną silnika. Wirnik posiada 3 uzwojenia, których końce wyprowadzone są na zewnątrz za pomocą wirujących pierścieni oraz współpracujących z nimi szczotek. Rozruch silnika o wirniku pierścieniowym przeprowadza się za pomocą rozrusznikaMoim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem, np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).Charakterystyki mechaniczne silnika dla różnych częstotliwości napięcia zasilającego przy U/f = const. pokazano na rys. Mmax M n 0 f1 f2 f3 Rys. Charakterystyki mechaniczne silnika asynchronicznego trójfazowego dla różnych częstotliwości napięcia zasilającego przy zachowaniu warunku U/f = const.nego silnika trójfazowego asynchronicznego.

- 253 — Straty, tak zwane mechaniczne, pochodzą od tarcia w łoży-skach, tarcia szczotek o komutator i od.

Wszystkie- charakterystykę mechaniczną silnika i urządzenia hamowanego. Energia hamowania, jaką pobiera silnik w formie energii mechanicznej, może być oddawana do sieci w postaci energii elektrycznej lub tracona w silniku i włączonych w obwód wirnika rezystorach.Charakterystyka mechaniczna M=f(N). Straty mocy powodują nagrzewanie się silnika Straty mocy silnika klatkowego. Schneider Electric - Andrzej Pokorski - 3/08/2010 8. • Trwałość mechaniczna Jest to liczba cykli roboczych jakąCechy silnika trójfazowego asynchronicznego określają charakterystyki mechaniczne z podanym momentem rozruchowym M A, momentem krytycznym M K i momentem znamionowym M N. W przypadku silnika trójfazowego uzwojenia fazowe rozmieszczone są względem siebie o 120°/p (p= liczba par biegunów). Poprzez włącze-nie napięcia trójfazowego .Prędkość obrotową maksymalną silnika, wynikającą ze spadku wartości momentu obrotowego oraz parametrów trwałościowych silnika. Ponadto z charakterystyki zewnętrznej można wyciągnąć wnioski dotyczące elastyczności silnika. Jest ona oceniana jako cecha informująca o sposobie reagowania silnika na zmieniające się obciążenie.Show content of Silniki indukcyjne WEL.rar %Silniki indukcyjne WEL.rar% from thread %Program do projektowania układów sterwania silników% File uploaded on elektroda.plPraca nienaturalna silnika asynchronicznego zwartego na tle jego charakterystyki mechanicznej naturalnej Praca nienaturalna może być stosowana jeżeli moc maszyny roboczej nie przekracza połowy mocy znamionowej silnika. Regulacja prędkości obrotowej W silnikach asynchronicznych zwartych zgodnie z (9.6) obroty wirnika można regulowaćCharakterystyki robocze to zależność prędkości obrotowej n,sprawności h, momentu obrotowego M, poślizgu s, prądu pobieranego przez silnik I, współczynnika mocy cos f od mocy oddawanej na wale silnika P2. Charakterystyki te wyznacza się przy warunkach znamionowych zasilania h f cos n I M s n,cosf,h, I,M,s P2 PN Rozruch silników ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz