Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego ukazuje zależność momentu na jego wale od prędkości obrotowej silnika Jak juz wspomniano wcześniej prędkość obrotową silnika asynchronicznego można wyrazić za pomocą poślizgu.Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego ukazuje zależność momentu na jego wale od prędkości obrotowej silnika Jak juz wspomniano wcześniej prędkość obrotową silnika asynchronicznego można wyrazić za pomocą poślizgu.W sieci elektroenergetycznej w Polsce prąd elektryczny ma częstotliwość 50 Hz co odpowiada prędkości synchronicznej 3000 obrotów na minutę, a obroty znamionowe silnika asynchronicznego 2800 - 2900 obr./min. Najpopularniejsze są silniki o dwóch parach biegunów, których obroty synchroniczne wynoszą 1500 obr./min, zaś znamionowe 1410-1480 obr./min.Schemat zastępczy silnika asynchronicznego I 0 - prąd magnesujący (prąd płynący przez reaktancję Xm I 1, I 2 prądy stojana i wirnika, R 1, R 2 rezystancje uzwojeń stojana i wirnika, X 1. Charakterystyka mechaniczna M=f(n) Stabilna częśćModelowanie asynchronicznego silnika elektrycznego … 83 Do zalet przedstawionego modelu zaliczy ć nale Ŝy krótki czas oblicze ń, jak równie Ŝ brak konieczno ści identyfikacji parametrów elektrycznych silnika. Warto ści pr ędko ści i momentów obrotowych, wymagane do okre ślenia statycznej charakterystyki mechanicznej,1.Wykorzystując moment asynchroniczny silnika synchronicznego wytworzony przez klatkę rozruchową i lity blok żelaza wirnika, po włączenia silnika do sieci.
Stosując pomocniczą maszynę napędową.
Charakterystyka mechaniczna silnika synchronicznego n=f(M) jest więc linią prostą.charakterystyka mechaniczna = f (M e), przedstawiająca zależność prędkości kątowej silnika od momentu elektromagnetycznego silnika M e. Charakterystyki te określają zachowanie silnika w stanach pracy ustalonej i nazy-wane są również charakterystykami statycznymi silnika.Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem, np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego 3-fazowego - wykres. Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego 3-fazowego - wykres. Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).Rys.
10.3.
Charakterystyki mechanicme silnika asynchronicznego hamowaniu PoniewaŽ przy hamowaniu przeciwpradowym poSlizg jest wiekszy od jednošci, przeto i SEM indukowana w wirniku jest np. przy s = 2 ok. dwukrotnie wiçksza niŽ przy wirniku nieruchomym. Dlatego teŽ dla ograniczenia duŽych pradów i momentów hamujacych, naleŽy4 Rys 3 Charakterystyka mechaniczna silnika synchronicznego n = f(m) Silniki z magnesami trwałymi. Najbardziej rozpowszechnionym silnikiem synchronicznym o magnesach trwałych jest silnik Merilla, znany również pernasynem. Uzwojenie stojana, najczęściej jednofazowe z fazą pomocniczą, jak w jednofazowym silniku indukcyjnym- wytwarza pole wirujące(eliptyczne).Charakterystyka sprawności silnika asynchronicznego ma przebieg taki sam jak w transformatorze i będzie omówiona w punkcie 4.5. Rozruch silników indukcyjnych trójfazowych Uruchomienie silnika indukcyjnego trójfazowego odbywa się przez przyłączenie odpowiednich napięć do uzwojeń stojana.Mam problem ze zrozumieniem charakterystyki silnika asynchronicznego. W pewnej prezentacji, jak i w innych materiałach, dowiedziałem się, że moment działający na wirnik jest tym większy, im większa jest względna prędkość pola magnetycznego i wirnika. Ale w wielu opracowaniach widzę charakterystykę, jak w załączniku.Rodzaj silnika asynchronicznego klatkowego.
przez AKON129 » cze 30, 2017 11:13.
Witam Wszystkich Forumowiczów. Jestem tu nowy. I teraz właśnie nie wiem czy cała charakterystyka mechaniczna prawie proporcjonalnie 3 krotnie się zmniejsza. To znaczy ze po rozruchu moment nominalny .Parametr mM nosi nazwę przeciążalności momentem, a charakterystyka M(s) lub M(n) jest nazywana charakterystyką mechaniczną. s su 1 0 Mmax M n nu 0 Mmax M n1 a. Rys.13.4. Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego a. w funkcji poślizgu, b. w funkcji prędkości obrotowej.zapewnia łagodny rozruch silnika przy zachowaniu stałej wartości momentu krytycznego. Zmiana częstotliwości powoduje przesunięcie charakterystyki mechanicznej, bez obniżenia momentu krytycznego. Znacznie wyższy moment rozruchowy pozwala dokonywać rozruchu pod obciążeniem.27 M k M r n M e M k M e CHARAKTERYSTYKA MECHANICZNA SILNIKA INDUKCYJNEGO TRÓJFAZOWEGO 0 s k n 0 R > R > R s n n k n M e = c M E emax U U U 3 > R = M s R > + s k c X U X M r s 0 n k3 n k n k n 0 n 0 M r M k M e 7. 28 SPOSOBY ROZRUCHU SILNIKA INDUKCYJNEGO TRÓJFAZOWEGO Rozruch silników asynchronicznych (ograniczenie prądu rozruchu):. Rozruch .Paweł Witczak Materiały pomocnicze do wykładu Maszyny elektryczne II WYKŁAD 14 JEDNOFAZOWE SILNIKI ASYNCHRONICZNE 14.1. Pole magnetyczne w szczelinie. Określenie silniki jednofazowe oznacza, że są one zasilane z jednofazowej sieci prąduInnym sposobem uruchomienia silnika synchronicznego jest skorzystanie z rozwiązania stosowanego w silnikach asynchronicznych.
W nabiegunnikach wirnika umieszcza się klatkę rozruchową najczęściej utworzoną z miedzianych prętów,.
Energia hamowania, jaką pobiera silnik w formie energii mechanicznej, może być oddawana do sieci w postaci energii elektrycznej lub tracona w silniku i włączonych w obwód wirnika rezystorach.Charakterystyka mechaniczna silnika klatkowego z. — wyznacznik reaktancji maszyny asynchronicznej. s s f L R u f 1 Praktycznie stosowana charakterystyka sterowania silnika indukcyjnego klatkowego us =us0 +fs us0 =is Rs.Charakterystyka prędkościowa, pokazująca zależności wskaźników pracy silnika od prędkości obrotowej. Charakterystyka obciążeniowa, która opisuje zależności wybranych parametrów od obciążenia. Charakterystyka regulacyjna, pozwalająca zobaczyć powiązania najważniejszych parametrów z konkretnym czynnikiem regulowanym.1) Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego przedstawia zależność momentu M na wale silnika od jego prędkości obrotowej n. Rys 10. Charakterystyka mechaniczna silnika indukcyjnego. 2) Charakterystykę mechaniczną silnika indukcyjnego można wyrazić za pomocą wzoru Klossa, określającym zależność momentu od poślizgu: gdzie:b) charakterystyki mechaniczne silnika dla stanu pracy silnikowej i hamowania odzyskowego Charakterystyki mechaniczne dla stanu hamowania odzyskowego są położone w II i IV kwadrancie układu współrzędnych ( , M e) i są przedłużeniem charakterystyk dla stanu pracy silnikowej. Charakterystyki 1, 1′ są charakterystykami naturalnymi, a cha-Oznacza to, że wypadnięcie w trakcie pracy z synchronizacji spowoduje nagłe zatrzymanie silnika - co może mieć bardzo złe skutki (zniszczenie silnika itd.). W porównaniu do silników asynchronicznych - synchroniczne cechują się lepszymi parametrami pracy, bardziej sztywną charakterystyką mechaniczną i równomiernością pracy.Rys. 2.10 Charakterystyka momentu silnika asynchronicznego - siła x długość ramienia. Na zależność między momentem i prędkością silnika duży wpływ ma budowa klatki wirnika. Moment na wale silnika jest wynikiem działania sił, które powodują ruch wału silnika. Przykładowo: siła ta powstaje na kole zamachowym przymocowanym do .Uzwojenia badanego silnika skojarzyć w gwiazdę, a następnie zestawić układ pomiarowy wg rys. W celu wyznaczenia charakterystyki mechanicznej należy: włączyć badany silnik na napięcie 380 V, zmieniać obciążenie silnika (poprzez zmianę prądu wzbudzenia hamownicy) od momentu maksymalnego do zera (punkty B i C charakterystyki z .ten jest niewielki, ponieważ na jego wartość wpływa wartość współczynnika mocy silnika, a ona w chwili rozruchu jest bardzo mała (cos φ r = 0,05-0,15). Poprawa charakterystyki mechanicznej silnika może się odbywać jedynie poprzez zwiększenie momentu rozruchowego. Natomiast zwiększenie momentu rozruchowego jest możliwe poprzezNa podstawie charakterystyki momentu można stwierdzić, iż wraz ze wzrostem obciążenia spadały obroty silnika oraz wzrastał moment, lecz tylko do wartości poślizgu krytycznego, po przekroczeniu którego moment zaczął również maleć. Współczynnik przeciążalności silnika podczas badania był niższy od nominalnego, w związku z tym.
Brak komentarzy.