• szkolnasciaga.pl

Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego

9 stycznia 2020 01:37






Silnik pr ądu stałego du stałego --silnik bocznikowy silnik bocznikowy Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego (przy pomini ęciu wpływu oddziaływania twornika). a E ac E I c R c U n Φ − Φ = N N n n n n .Charakterystyka mechaniczna silnika obcowzbudnego. dlaczego jest załamanie w charakterystyce mechanicznej silnika .3) Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowo-bocznikowego Silnik szeregowo-bocznikowy składa się z dwóch uzwojeń wzbudzających: bocznikowego i szeregowego (Rys. Właściwości silnika szeregowo-bocznikowego są zbliżone do silnika bocznikowego lub szeregowego, w zależności od ich przepływów.Rys. 14 Schemat połączeń silnika bocznikowego [6]. 15 Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego dla różnych wartości napięcia twornika. Silnik bocznikowy prądu stałego (Rys. 14) zachowuje się podobnie do maszyny obcowzbudnej jedynie przy stałej wartości napięcia twornika.Silnik pr ądu stałego du stałego --silnik bocznikowy silnik bocznikowy Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego (przy pomini ęciu wpływu oddziaływania twornika). a E ac E I c R c U n Φ − Φ = N N n n n n − δ=0 Zmienno ść pr ędko ści 3-8% (2-5%)Temat: Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego pr ądu stałego Charakterystyk ą mechaniczn ą silnika bocznikowego nazywamy zale Ŝno ść pr ędko ści obrotowej od momentu obci ąŜenia.

Przebieg charakterystyki mechanicznej n -obroty wirnika Mobc - moment obciąŜenia silnika U - napięcie.

Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).Witam Mam pytanie czy zna ktoś może .Badania laboratoryjne Pomiar charakterystyk roboczych Z punktu widzenia wykorzystania silnika, podstawową jego charakterystyką roboczą jest charakterystyka mechaniczna. Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego jest to zależność prędkości obrotowej wału n od momentu obrotowego M lub od prądu twornika I t przy stałej wartości .Silnik pr ądu stałego du stałego --silnik bocznikowy silnik bocznikowy Charakterystyka momentu silnika bocznikowego (przy pomini ęciu wpływu oddziaływania twornika). M =cM ΦIa ≈c1Ia Silnik pr ądu stałego du stałego --silnik szeregowy silnik szeregowy Strumie ń zale ży od pr ądu obci ążenia (przy zmianie obci ążeniacharakterystyka mechaniczna silnika klatkowego. Witam pytanie brzmi: Narysuj w tym samym układzie współrzędnych charakterystyki mechaniczne silnika klatkowego dla połączenia w trójkąt i w gwiazdę.

znalazłem tylko to tzn, sam to narysowałem wzorując się na rozruchu gwiazda-trójkąt, ale wiem czy aby.

Witam pytanie brzmi: Narysuj w tym samym układzie współrzędnych charakterystyki mechaniczne silnika klatkowego dla połączenia w trójkąt i w gwiazdę. znalazłem tylko to tzn, sam to narysowałem wzorując się na rozruchu gwiazda-trójkąt, ale wiem czy aby napewno to to.Charakterystyka mechaniczna silnika komutatorowego jednofazowego szeregowego prędkość wirowania, przy stałej wartości momentu obciążenia, można najłatwiej zmieniać, regulując wartość napięcia zasilania, w nowoczesnych ich konstrukcjach napięcie zasilające silnik reguluje za .Rys. Rozruch silnika bocznikowego prądu stałego z widocznymi stopniami rezystancji rozruchowej; a - charakterystyka prądu rozruchowego od prędkości obrotowej, b - charakterystyka mechaniczna. Rezystor rozruchowy R roz, zwany dość często rozrusznikiem, może być wykonany z kilkuSilnik bocznikowy i obcowzbudny. Charakterystyka bocznikowa jest nazywana charakterystyką sztywną, gdyż zmiana momentu obciążenia w niewielkim stopniu wpływa na zmianę prędkości obrotowej. W silniku bocznikowym I = I f + I a. Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego. Charakterystyka momentu silnika bocznikowego. Silnik szeregowyCharakterystyki mechaniczne silnika bocznikowego wyznacza się przy U=const i Rf=const.

Jeżeli pominie się wpływ oddziaływania twornika to z zależność tej: wynika, że jest to równanie prostej.

A zatem charakterystyka n=f(I) przy U=const i Rf=const ma w przybliżeniu przebieg prostoliniowy (rysunek nr 5).1. Charakterystyki mechaniczne silnika obcowzbudnego Układy regulacji prędkości obrotowej silnika obcowzbudnego wykorzystują podstawowe zalety silników prądu stałego, a mianowicie: - możliwość nastawiania prędkości obrotowej w bardzo szerokim zakresie, - duży moment obrotowy przy rozruchu,Silnik bocznikowy i obcowzbudny. Charakterystyka bocznikowa jest nazywana charakterystyką sztywną, gdyż zmiana momentu obciążenia w niewielkim stopniu wpływa na zmianę prędkości obrotowej. W silniku bocznikowym I = I f + I a. Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego. Charakterystyka momentu silnika bocznikowego. Silnik szeregowyCharakterystyką mechaniczną silnika elektrycznego nazywamy zależność prędkości obrotowej n od momentu M przy stałym napięciu twornika Ut i stałym prądzie wzbudzenia Iw. Przebieg teoretycznej i rzeczywistej charakterystyki mechanicznej n=f(M) silnika obcowzbudnego i bocznikowego przedstawia rys. Rys.3.5. Charakterystyka .Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowo-bocznikowego zależy od względnego udziału przepływu uzwojenia bocznikowego i szeregowego w przepływie wypadkowym wzbudzenia.

W silniku szeregowo-bocznikowym istnieje również możliwość skierowania przepływu uzwojenia szeregowego.

Silniki innych typów wykazujące podobny przebieg charakterystyki mechanicznej określa się jako silniki o charakterystyce typu bocznikowego.Silnik prądu stałego - silnik elektryczny zasilany prądem stałym, służący do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną. Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica.W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia .Drugim sposobem regulacji prędkości silnika bocznikowego jest zmiana rezystancji obwodu wirnika. Jak wynika ze wzoru na prędkość obrotową w stanie pracy, włączenie dodatkowej rezystancji powoduje zmianę nachylenia charakterystyki mechanicznej przy stałej prędkości stanu jałowego n0 (rys. 4).Porównując charakterystykę mechaniczną silnika szeregowego z charakterystyką mechaniczną silnika dozwojonego zgodnie (rys. 8.63b), można stwierdzić że silnik szeregowo-bcznikowy nie ma ujemnej cechy rozbiegania się w stanie jałowym, jaką miał silnik szeregowy.

W porównaniu z silnikiem bocznikowym ma tę zaletę, że wykazuje dużyRys.7.

Charakterystyka regulacji silnika Iw = f(It) przy U = const i n = const 1.7. Straty i sprawność silnika prądu stałego Przy pracy silnika prądu stałego moc elektryczna Pel, doprowadzona do silnika, rozdziela się na moc mechaniczną Pm na wale silnika oraz moc strat Pel = Pm + ∆P.Mam pytanie odnośnie mocy silnika prądu stałego. W charakterystyce pracy tego silnika występują dwie wartości mocy P1 i P2. Prawdopodobnie P2 to moc mechaniczna na wale, a P1 to elektryczna w postaci pobieranej energi (UI). Jak regulujemy prędkość obrotową silnika bocznikowego .4.1. Badanie silnika bocznikowego. Celem badania silnika bocznikowego jest poznanie właciwoci ruchowych silnika oraz zdjcie jego waniejszych charakterystyk. Naley wyznaczy charakterystyki zalenoci prdkoci obrotowej od prdu wzbudzenia n = f (I m), oraz zalenoci prdkoci obrotowej od napicia zasilania n = f (U). 4.1.1.Charakterystyka mechaniczna Zmienne sterujące Sterowane charak- terystyki. Charakterystyki silnika bocznikowego przy zmianach napięcia zasilania (Syrzycki 1977) M - moment obciążający, n - prędkość obrotowa .szeregowego, bocznikowego i szeregowo-bocznikowego. Charakterystyki mechaniczne tych silników wskazują na przewidywane obszary zastosowań, zależne od rodzaju obciążenia. Wybrany typ silnika rzutuje na możliwe sposoby regulacji prędkości obrotowej. W silniku bocznikowym zmiany momentu obciążającego nie wpływają na wartość strumieniaszeregowo-bocznikowa ma dwa uzwojenia wzbudzające: bocznikowe i szeregowe, przy czym zwrot pr ądu w uzwojeniu szeregowym wzgl ędem wska źników cyfrowych ko ńcówek jest taki sam, jak w uzwojeniu bocznikowym, je śli przepływy obu uzwoje ń dodaj ą si ę (maj ą ten sam zwrot).Kup teraz na Allegro.pl za 9,90 zł - Napęd elektryczny Bielawski z miasta PIOTRKÓW TRYBUNALSKI. Stan: używany. Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!cyjne, mechaniczne oraz prędkości obrotowej. Charakterystyki wyznaczono dla silnika bocz-nikowego oraz szeregowo-bocznikowego przy zgodnym i przeciwnym działaniu strumieni. Wybrane charakterystyki sporządzone na pod-stawie danych pomiarowych przedstawiono na rysunkach 4, 5, 6. 1000 1100 1200 1300 1400 1500 1600 1700 1800 1900 0,0 2,0 4,0 6 ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz