• szkolnasciaga.pl

Opis sytuacji wychowawczej w klasie

4 lipca 2022 08:12






Opis sytuacji wychowawczej szkoły i środowiska lokalnego diagnoza zagroŜeń W naszej szkole uczy się 85 uczniów. Szkoła liczy 7 oddziałów (wraz z oddziałem przedszkolnym). Uczniowie pochodzą głownie z trzech miejscowości: Paczółtowic, Dębnika, śar, a takŜe z Dubia.Podstawą skutecznej pracy wychowawczej jest umiejętność prawidłowego zdiagnozowania sytuacji, w której pracujemy. Istnieje wiele dróg właściwego diagnozowania postaw i zachowań naszych uczniów, a także przyczyn takiego, a nie innego ich funkcjonowania w szkole.Koordynacja działań klasy przez wychowawcę polega na: wymianie informacji na temat poszczególnych uczniów i całej klasy, analizie sytuacji wychowawczej w klasie i uzgadnianiu ocen i planów działania, uzgadnianiu niektórych spraw formalnych i administracyjnych, niezbędnych do skutecznego działania wszystkich uczestników (terminy .Opis i analiza rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych. Przypadek pierwszy Dziecko nadpobudliwie psychoruchowo w klasie. Identyfikacja problemu. Prawie każdy nauczyciel ma lub miał w klasie dziecko nadpobudliwe psychoruchowo.Pozycja ucznia w klasie (Proszę podkreślić właściwe) lubiany przez kolegów, odrzucany, traktowany z obojętnością, skłonny do przewodzenia, skłonny do.  uczeń przejawia znaczące trudności wychowawcze i w zachowaniu.

impulsywność, reakcje nieadekwatne do sytuacji .Oskwarek - Portal dla Nauczycieli.

Autor: Jolanta Oskwarek 21 Sty 2010, 16:09 Pani Agnieszka Piontek-Prusinowska przekazała nam do opublikowania przykład sprawozdania wychowawcy w klasie 3 szkoły podstawowej.Analiza sytuacji wychowawczej w Szkole Podstawowej w Kotulinie - sygnalizowane problemy W wyniku obserwacji, dokonanych badań, którymi objęto wszystkie podmioty szkoły - Rada Pedagogiczna stwierdziła występowanie w sporadycznych wypadkach niekorzystnych zjawisk wychowawczych: - agresja fizyczna i słowna uczniów, wulgaryzmyMirosława Borowska nauczycielka w Zespole Szkół Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce OPIS I ANALIZA PRZYPADKU WYCHOWAWCZEGO Metody poznawania uczniów i zespołu klasowego - diagnoza potrzeb i problemów klasy"Analiza wyników pracy dydaktyczno-wychowawczej klasy (z opisem mocnych i słabych stron oraz podanie wniosków służących podnoszeniu jakości ) ". Dalej w skrócie , ale po imieniu nazwij sprawy, które budzą Twój niepokój i na końcu wymień to, co jest w tej klasie najlepsze.Sprawozdanie z pracy dydaktyczno - wychowawczej - w klasie III-2014/2015. Klasa III liczy 10 uczniów. Zespól klasowy jest zróżnicowany pod względem emocjonalnym, intelektualnym oraz aktywnością i motywacją do nauki. Dzieci w większości są zdyscyplinowane na zajęciach i aktywne.ü za osiągnięcia w nauce 1 uczniowi klasy 6 sp (w ubiegłym roku 4uczniom ) ü za osiągnięcia sportowe - 1 uczniowi ( absolwentowi szkoły) Ad.4 Efekty pracy wychowawczej w statystyce.

Sytuacja wychowawcza.

Dane statystyczne obiektywnie diagnozują sytuację wychowawczą w szkole.Diagnoza sytuacji wychowawczej. Analizując sytuację w mojej klasie 30% uczniów nie identyfikuje się z zespołem,odczuwają brak oparcia w kolegach i doznawanie szykan.Sądzę, że jest to spowodowane dużym zróżnicowaniem emocjonalnego rozwoju moich wychowanków.Tylko nieliczni .Opis i analiza przypadku wychowawczego. Identyfikacja problemu Problem, którym się zajęłam dotyczy dziecka niegrzecznego. Dziecko uczęszczało do klasy, "0" w której pracowałam. Ernest wcześniej nie uczęszczał do przedszkola. wczuwanie się w sytuację upokorzonej dziewczynki .Z DZIAŁALNOŚCI WYCHOWAWCZEJ w I semestrze. Klasa liczy 15 uczniów w tym 7 chłopców i 8 dziewczynek. Uczniowie klasy VI osiągnęli w tym semestrze bardzo dobre wyniki w nauce, gdyż średnia ocen wynosi 4,0. Na tak dobre wyniki ma oczywiście wpływ dobra frekwencja, która wyniosła 94,9%.1 OPIS I ANALIZA PRZYPADKU ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU WYCHOWAWCZEGO Przypadek l Dotyczy: Odrzucenia uczennicy przez klasę szkolną l. Identyfikacja problemu. Szkoła uważana jest za specyficzne środowisko społeczne. W początkowym okresie nauki klasa szkolna jest luźnym zbiorem jednostek, w której od razu pojawiają się zaczątki procesów społecznych o charakterze .W wyniku dwutygodniowego pobytu dziecka w w/w Oddziale i uczęszczaniu w zajęciach szkolnych w klasie łączonej III stwierdzono, że Dominik lepiej skupiał uwagę.

Ruchliwość dziecka nie przeszkadzała jemu w braniu udziału w zajęciach zespołowych.PROGRAM WYCHOWAWCZY.

KLASY III D. mgr Małgorzata Sroka. nauczyciel nauczania zintegrowanego. PROGRAM DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH W KLASIE III D - POSZERZONY O EDUKACJĘ EKOLOGICZNO - ZDROWOTNĄ (opracowany przez mgr M. Srokę ) Cel ogólne: Dziecko umie zachować się w sytuacjach trudnych .W przypadku braku poprawy w zachowaniu dziecka lub pogłębieniu się trudności przy stosowaniu powyższych zaleceń wskazany jest bezpośredni kontakt wychowawcy z Poradnią w ramach Punktu Konsultacyjnego lub po wcześniejszym umówieniu się na konkretny termin oraz przeprowadzenie badań kontrolnych (sfera emocjonalna) nie wcześniej niż .Opis i analiza przypadku w portalu Edux.pl. trudna sytuacja rodzinna. Wioletta Janas. Biecz. Realizacja planu rozwoju - opis i analiza przypadków. Opis i analiza problemu wychowawczego ucznia klasy II gimnazjum: Brak motywacji do nauki. Anna Znaniecka. Malborkgdyż wychowawcy uwzględniają w konkretnych obszarach podjęte działania w swojej klasie. Zespół wychowawczy analizując sprawozdania wychowawców klas, zawsze wypracowuje wnioski, które niejednokrotnie zawierają propozycje konkretnych działań adresowanych do zespołów klasowych lub całej społeczności szkolnej.Opis Rodzaj sytuacji Współpraca z rodzicami (w tym zestawienie frekwencji z zebrań z rodzicami, podejmowane tematy, uzyskane formy wsparcia oraz wnioski do pracy wychowawczej w zakresie współpracy z rodzicami) Opis Rodzaj sytuacji Przeprowadzone w klasie ankiety, badania, konsultacje dotyczące sytuacji wychowawczej OpisOPIS I ANALIZA PRZYPADKU.

Liczba, wiek i płeć rodzeństwa: 15-letni brat Wygl ąd zewnętrzny Piotr jest niższy od pozostałych.

Jego wzrost mieści się w pobliżu dolnej. Piotr w klasie V w roku szkolnym 2004/2005 sprawiał problemy wychowawcze. Od pierwszych dni .Trudne sytuacje wychowawcze w szkole - od przyczyn do rozwiązań. Dziecko nadpobudliwe w klasie szkolnej. Opis szkolenia Szkolenie jest adresowane do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych. Służy zapoznaniu się z problematyką dotyczącą nadpobudliwości psychoruchowej u .Opis sytuacji - "5 minut przed sprawdzianem z języka polskiego" "Lekcja grozy" Jest czwartkowa przerwa obiadowa. Siedzę na ławce w szkolnym korytarzu. Uczę się z części mowy, gdyż za 5 minut moja klasa pisze klasówkę z języka polskiego. Wokół mnie znajdują się uczniowie. Kilku chłopców ze starszych klas.Opis przypadku skutecznej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem trudnym w Szkole Podstawowej nr 23 Poniedziałek , 04 lipca 2011 Marcin (imię chłopca zostało w opisie zmienione) to uczeń klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 23 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 w Tarnowie w roku szkolnym 2010/2011. Jest chłopcem wyjątkowo .Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w klasie. Mówi o tym, w jaki sposób badać specyficzne potrzeby oraz możliwości naszych wychowanków. Zawiera przykładowy arkusz obserwacji postaw i zachowań uczniów. Lekcja godziny wychowawczej, która wyjaśnia uczniom pojęcie otyłość .Potem wymienić liczbowo i imiennie uczniów z trudnościami dydaktycznymi w klasie (np. uczeń X ma trudności z czytaniem, wyrazy 3- 4 literowe czyta całościowo, pozostałe głoskami, ma kłopoty w pisaniu z pamięci i ze słuchu /wymienić jakie błędy popełnia/, poprawnie dodaje, ale myli się w odejmowaniu liczb w zakresie 20 itp.).myślenia powstaje w wyniku ponoszonych przez dziecko porażek. Dziecko doświadcza, że nie jest w stanie sprostać wymaganiom edukacyjnym. Są to uczniowie, którzy myślą: „nie będę się za to brał, bo i tak mi się nie uda". W takiej sytuacji konieczna jest indywidualna praca z danym dzieckiem,Sytuacje wychowawcze Proces rozwojowy wychowanka może być wywołany celowo przez czynności wychowawcy, może być niezamierzonym skut­kiem pośredniego działania innych ludzi, bądź też może się od­bywać pod bezwiednym wpływem warunków otoczenia społecz­nego, przyrodniczego oraz uwarunkowań wewnętrznych związa­nych ze stanem rozwojowym samego wychowanka.w sytuacji zaistnienia jakiegoś problemu. Punktem wyjścia jest niepo-kojąca sytuacja wymagająca rozwiązania i dotycząca pojedynczego ucznia lub klasy, w celu orientacji w jakich warunkach będzie przebiegał proces dydak-tyczno-wychowawczy w klasie, w przypadku potrzeby stwierdzenia stanu wyjściowego przy plano-waniu zmian,.


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz