Opis sytuacji wychowawczej szkoły i środowiska lokalnego diagnoza zagroŜeń W naszej szkole uczy się 85 uczniów. Szkoła liczy 7 oddziałów (wraz z oddziałem przedszkolnym). Uczniowie pochodzą głownie z trzech miejscowości: Paczółtowic, Dębnika, śar, a takŜe z Dubia.Podstawą skutecznej pracy wychowawczej jest umiejętność prawidłowego zdiagnozowania sytuacji, w której pracujemy. Istnieje wiele dróg właściwego diagnozowania postaw i zachowań naszych uczniów, a także przyczyn takiego, a nie innego ich funkcjonowania w szkole.Koordynacja działań klasy przez wychowawcę polega na: wymianie informacji na temat poszczególnych uczniów i całej klasy, analizie sytuacji wychowawczej w klasie i uzgadnianiu ocen i planów działania, uzgadnianiu niektórych spraw formalnych i administracyjnych, niezbędnych do skutecznego działania wszystkich uczestników (terminy .Opis i analiza rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych. Przypadek pierwszy Dziecko nadpobudliwie psychoruchowo w klasie. Identyfikacja problemu. Prawie każdy nauczyciel ma lub miał w klasie dziecko nadpobudliwe psychoruchowo.Pozycja ucznia w klasie (Proszę podkreślić właściwe) lubiany przez kolegów, odrzucany, traktowany z obojętnością, skłonny do przewodzenia, skłonny do. uczeń przejawia znaczące trudności wychowawcze i w zachowaniu.
impulsywność, reakcje nieadekwatne do sytuacji .Oskwarek - Portal dla Nauczycieli.
Autor: Jolanta Oskwarek 21 Sty 2010, 16:09 Pani Agnieszka Piontek-Prusinowska przekazała nam do opublikowania przykład sprawozdania wychowawcy w klasie 3 szkoły podstawowej.Analiza sytuacji wychowawczej w Szkole Podstawowej w Kotulinie - sygnalizowane problemy W wyniku obserwacji, dokonanych badań, którymi objęto wszystkie podmioty szkoły - Rada Pedagogiczna stwierdziła występowanie w sporadycznych wypadkach niekorzystnych zjawisk wychowawczych: - agresja fizyczna i słowna uczniów, wulgaryzmyMirosława Borowska nauczycielka w Zespole Szkół Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce OPIS I ANALIZA PRZYPADKU WYCHOWAWCZEGO Metody poznawania uczniów i zespołu klasowego - diagnoza potrzeb i problemów klasy"Analiza wyników pracy dydaktyczno-wychowawczej klasy (z opisem mocnych i słabych stron oraz podanie wniosków służących podnoszeniu jakości ) ". Dalej w skrócie , ale po imieniu nazwij sprawy, które budzą Twój niepokój i na końcu wymień to, co jest w tej klasie najlepsze.Sprawozdanie z pracy dydaktyczno - wychowawczej - w klasie III-2014/2015. Klasa III liczy 10 uczniów. Zespól klasowy jest zróżnicowany pod względem emocjonalnym, intelektualnym oraz aktywnością i motywacją do nauki. Dzieci w większości są zdyscyplinowane na zajęciach i aktywne.ü za osiągnięcia w nauce 1 uczniowi klasy 6 sp (w ubiegłym roku 4uczniom ) ü za osiągnięcia sportowe - 1 uczniowi ( absolwentowi szkoły) Ad.4 Efekty pracy wychowawczej w statystyce.
Sytuacja wychowawcza.
Dane statystyczne obiektywnie diagnozują sytuację wychowawczą w szkole.Diagnoza sytuacji wychowawczej. Analizując sytuację w mojej klasie 30% uczniów nie identyfikuje się z zespołem,odczuwają brak oparcia w kolegach i doznawanie szykan.Sądzę, że jest to spowodowane dużym zróżnicowaniem emocjonalnego rozwoju moich wychowanków.Tylko nieliczni .Opis i analiza przypadku wychowawczego. Identyfikacja problemu Problem, którym się zajęłam dotyczy dziecka niegrzecznego. Dziecko uczęszczało do klasy, "0" w której pracowałam. Ernest wcześniej nie uczęszczał do przedszkola. wczuwanie się w sytuację upokorzonej dziewczynki .Z DZIAŁALNOŚCI WYCHOWAWCZEJ w I semestrze. Klasa liczy 15 uczniów w tym 7 chłopców i 8 dziewczynek. Uczniowie klasy VI osiągnęli w tym semestrze bardzo dobre wyniki w nauce, gdyż średnia ocen wynosi 4,0. Na tak dobre wyniki ma oczywiście wpływ dobra frekwencja, która wyniosła 94,9%.1 OPIS I ANALIZA PRZYPADKU ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU WYCHOWAWCZEGO Przypadek l Dotyczy: Odrzucenia uczennicy przez klasę szkolną l. Identyfikacja problemu. Szkoła uważana jest za specyficzne środowisko społeczne. W początkowym okresie nauki klasa szkolna jest luźnym zbiorem jednostek, w której od razu pojawiają się zaczątki procesów społecznych o charakterze .W wyniku dwutygodniowego pobytu dziecka w w/w Oddziale i uczęszczaniu w zajęciach szkolnych w klasie łączonej III stwierdzono, że Dominik lepiej skupiał uwagę.
Ruchliwość dziecka nie przeszkadzała jemu w braniu udziału w zajęciach zespołowych.PROGRAM WYCHOWAWCZY.
KLASY III D. mgr Małgorzata Sroka. nauczyciel nauczania zintegrowanego. PROGRAM DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH W KLASIE III D - POSZERZONY O EDUKACJĘ EKOLOGICZNO - ZDROWOTNĄ (opracowany przez mgr M. Srokę ) Cel ogólne: Dziecko umie zachować się w sytuacjach trudnych .W przypadku braku poprawy w zachowaniu dziecka lub pogłębieniu się trudności przy stosowaniu powyższych zaleceń wskazany jest bezpośredni kontakt wychowawcy z Poradnią w ramach Punktu Konsultacyjnego lub po wcześniejszym umówieniu się na konkretny termin oraz przeprowadzenie badań kontrolnych (sfera emocjonalna) nie wcześniej niż .Opis i analiza przypadku w portalu Edux.pl. trudna sytuacja rodzinna. Wioletta Janas. Biecz. Realizacja planu rozwoju - opis i analiza przypadków. Opis i analiza problemu wychowawczego ucznia klasy II gimnazjum: Brak motywacji do nauki. Anna Znaniecka. Malborkgdyż wychowawcy uwzględniają w konkretnych obszarach podjęte działania w swojej klasie. Zespół wychowawczy analizując sprawozdania wychowawców klas, zawsze wypracowuje wnioski, które niejednokrotnie zawierają propozycje konkretnych działań adresowanych do zespołów klasowych lub całej społeczności szkolnej.Opis Rodzaj sytuacji Współpraca z rodzicami (w tym zestawienie frekwencji z zebrań z rodzicami, podejmowane tematy, uzyskane formy wsparcia oraz wnioski do pracy wychowawczej w zakresie współpracy z rodzicami) Opis Rodzaj sytuacji Przeprowadzone w klasie ankiety, badania, konsultacje dotyczące sytuacji wychowawczej OpisOPIS I ANALIZA PRZYPADKU.
Liczba, wiek i płeć rodzeństwa: 15-letni brat Wygl ąd zewnętrzny Piotr jest niższy od pozostałych.
Jego wzrost mieści się w pobliżu dolnej. Piotr w klasie V w roku szkolnym 2004/2005 sprawiał problemy wychowawcze. Od pierwszych dni .Trudne sytuacje wychowawcze w szkole - od przyczyn do rozwiązań. Dziecko nadpobudliwe w klasie szkolnej. Opis szkolenia Szkolenie jest adresowane do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych. Służy zapoznaniu się z problematyką dotyczącą nadpobudliwości psychoruchowej u .Opis sytuacji - "5 minut przed sprawdzianem z języka polskiego" "Lekcja grozy" Jest czwartkowa przerwa obiadowa. Siedzę na ławce w szkolnym korytarzu. Uczę się z części mowy, gdyż za 5 minut moja klasa pisze klasówkę z języka polskiego. Wokół mnie znajdują się uczniowie. Kilku chłopców ze starszych klas.Opis przypadku skutecznej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem trudnym w Szkole Podstawowej nr 23 Poniedziałek , 04 lipca 2011 Marcin (imię chłopca zostało w opisie zmienione) to uczeń klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr 23 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 w Tarnowie w roku szkolnym 2010/2011. Jest chłopcem wyjątkowo .Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w klasie. Mówi o tym, w jaki sposób badać specyficzne potrzeby oraz możliwości naszych wychowanków. Zawiera przykładowy arkusz obserwacji postaw i zachowań uczniów. Lekcja godziny wychowawczej, która wyjaśnia uczniom pojęcie otyłość .Potem wymienić liczbowo i imiennie uczniów z trudnościami dydaktycznymi w klasie (np. uczeń X ma trudności z czytaniem, wyrazy 3- 4 literowe czyta całościowo, pozostałe głoskami, ma kłopoty w pisaniu z pamięci i ze słuchu /wymienić jakie błędy popełnia/, poprawnie dodaje, ale myli się w odejmowaniu liczb w zakresie 20 itp.).myślenia powstaje w wyniku ponoszonych przez dziecko porażek. Dziecko doświadcza, że nie jest w stanie sprostać wymaganiom edukacyjnym. Są to uczniowie, którzy myślą: „nie będę się za to brał, bo i tak mi się nie uda". W takiej sytuacji konieczna jest indywidualna praca z danym dzieckiem,Sytuacje wychowawcze Proces rozwojowy wychowanka może być wywołany celowo przez czynności wychowawcy, może być niezamierzonym skutkiem pośredniego działania innych ludzi, bądź też może się odbywać pod bezwiednym wpływem warunków otoczenia społecznego, przyrodniczego oraz uwarunkowań wewnętrznych związanych ze stanem rozwojowym samego wychowanka.w sytuacji zaistnienia jakiegoś problemu. Punktem wyjścia jest niepo-kojąca sytuacja wymagająca rozwiązania i dotycząca pojedynczego ucznia lub klasy, w celu orientacji w jakich warunkach będzie przebiegał proces dydak-tyczno-wychowawczy w klasie, w przypadku potrzeby stwierdzenia stanu wyjściowego przy plano-waniu zmian,.
Brak komentarzy.