• szkolnasciaga.pl

Opis sytuacji wychowawczej w grupie przedszkolnej

27 listopada 2019 16:01






W każdym z tych obszarów mamy dzieci zdolne i trochę słabsze. Z niektórymi dziećmi pracujemy indywidualnie, bo w grupie są bardzo rozkojarzone i niechętne do pracy. Cele pracy dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczej w I półroczu w grupie zostały zrealizowane.1. IDENTYFIKACJA PROBLEMU Analiza przypadku dotyczy dziecka przedszkolnego. Od początku, kiedy chłopiec przybył w drugiej połowie roku przedszkolnego do grupy 5-latków sprawiał problemy wychowawcze. Dominik był chłopcem nieuważnym, nadmiernie ruchliwym, impulsywnym. Preferował zabawy ruchowe, zmieniał miejsca i formy działalności.Grupy przedszkolne‎ > ‎3-4 latki‎ > ‎ SPRAWOZDANIE Z PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNO OPIEKUŃCZEJ za rok szkolny 2014/2015 GRUPA 3,4 LATKI. Przyzwyczaiły się do pomagania sobie nawzajem w różnych sytuacjach (zapinaniu guzików, sprzątania klocków). Słuchały krótkich tekstów .w serwisie Publikacje edukacyjne. Roczna analiza pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie 6 latków Grupa III "Motylki" to 28 dzieci, w tym troje 5 latków. Wszystkie dzieci dobrze zaadoptowały się w przedszkolu. Chętnie uczestniczyły w proponowanych zajęciach zorganizowanych.Opis przypadku wychowawczego Przypadek II Opis i analiza przypadku wychowawczego Dziecko nieśmiałe z orzeczeniem niepełnosprawności W swojej pracy zawodowej […] Kreatywny i twórczy nauczyciel - rozważania W dzisiejszych czasach ważne jest wychowanie nowego pokolenia tak, aby zrozumieli dzisiejszą rzeczywistość, oraz wyposażenie .Opis sytuacji wychowawczej szkoły i środowiska lokalnego diagnoza zagroŜeń W naszej szkole uczy się 85 uczniów.

Szkoła liczy 7 oddziałów (wraz z oddziałem przedszkolnym).

Uczniowie pochodzą głownie z trzech miejscowości: Paczółtowic, Dębnika, śar, a takŜe z Dubia.Opis i analiza przypadku dziecka nieśmiałego współuczestniczącego w życiu grupy. Przedszkola. Przedszkola niepubliczne; Przedszkola publiczne. Następstwem takiej sytuacji było to, że chłopiec nie chciał chodzić do przedszkola. Dziecko w grupie przedszkolnej wyrabia .Grupa „Biedronki" liczy 24 dzieci w tym 11 chłopców i 13 dziewczynek. Grupa złożona jest z dzieci 3 letnich oraz jednego czterolatka. Większość dzieci systematycznie uczęszcza do przedszkola, często nieobecny na zajęciach jest Tymoteusz ze względu na ciągłe choroby. Praca wychowawczo - dydaktyczna w tej grupie obejmowała .Dzieci w grupie przedszkolnej starają akceptować się Basię taką jaka jest, nie reagują od razu zniechęceniem, złością i nie skarżą na nią za każdym razem, są świadome jej specjalnych potrzeb i próbują zrozumieć niecodzienną sytuację. Dziewczynka rzadziej jest źródłem zamieszania w grupie przedszkolnej.Stymulowanie do działania - w ramach samoobsługi i wykonywania prac społecznie użytecznych w domu i w grupie. Unikanie sytuacji stresowych. Zadania dostosować do możliwości dziecka, a ich wykonywanie nie może mieć miejsca w atmosferze zbyt wielkiego nacisku, aby nie spowodować zahamowania.

Stwarzanie sytuacji emocjonalnie .Każdy dzień w przedszkolu to nowe wyzwania i doświadczenia.

4-latki starają się być miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Przed przedszkolakami wiele zabaw, zajęć, spotkań doświadczeń , które rozwiną ich osobowość i charakter. W grupie 4 latków sa równiez dzieci dojezdne z Mrozowa.Nauczycielki zachęcają do współpracy rodziców w organizacji imprez przedszkolnych. Pióro, B. Wójcik. SPRAWOZDANIE Z PRACY W ROKU SZK. 2013/14. GRUPA 4-LATKI. Do grupy uczęszczało 25 dzieci Tak jak w poprzednim półroczu kontynuowałyśmy pracę w grupie zgodnie z programem nauczania przewidzianego dla dzieci 4-letnich.sytuacja dydaktyczno wychowawcza w klasie. czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III. klasa rozgadana, spokojna, potrafią współpracować w grupie itp.). Potem wymienić liczbowo i imiennie uczniów z trudnościami dydaktycznymi w klasie (np. uczeń X ma trudności z .Sprawozdanie z pracy w grupie 4-latków „Marynarze" za I półrocze roku szkolnego 2011/2012 Grupa „Marynarze" prowadzona jest przez Beatę Barańczuk i Izabelę Kaszubę. Obecnie do grupy uczęszcza 17 dzieci. Praca wychowawczo - dydaktyczna prowadzona jest w oparciu o podstawę programowąW październiku 2009 roku dzieci brały udział w konkursie „Każdy przedszkolak Ci powie, że mleko = zdrowie" zorganizowanym przez Agencję Rynku Rolnego w Łodzi.

6- latki chętnie uczestniczą w naszych przedszkolnych rywalizacjach.

W listopadzie „Wesołe nutki na jesienne smutki"- konkurs na najładniejszą piosenkę o tematyce .Jest to grupa mieszana 5-6 latków, w tym 4-> 5latków i 22-> 6 latków. Praca wychowawczo-dydaktyczna prowadzona była w oparciu o „Nasze Przedszkole"- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci Małgorzaty Kwaśniewskiej, Wiesławy Żaba- Żabińskiej oraz program wspierający „Dziecięca matematyka" E .Działania edukacyjne w mojej grupie obejmowały różne obszary. Było to min.: uczenie panowania nad własnymi emocjami, nabywanie określonych umiejętności działania, współżycia w grupie, rozwijanie procesów poznawczych, rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej, poznawanie, rozumienie i stosowanie umownych symboli i znaków.Opis i analiza przypadku w portalu Edux.pl. trudności wychowawcze w grupie przedszkolnej. Małgorzata Głaz. Łódź. Analiza przypadku, uczennica mało zdolna, trudna sytuacja rodzinna. Wioletta Janas. Biecz. Realizacja planu rozwoju - opis i analiza przypadków .Ad.4 Efekty pracy wychowawczej w statystyce. Sytuacja wychowawcza. Dane statystyczne obiektywnie diagnozują sytuację wychowawczą w szkole. Odnoszą się one do takich parametrów jak: frekwencja ,oceny zachowania, uwagi o nieodpowiednim zachowaniu , nagany wychowawcy i dyrektora oraz aktywności uczniów w pracach na rzecz szkoły i .Grupa oddziału przedszkolnego liczy 7 sześciolatków i 10 pięciolatków.

Praca dydaktyczno- wychowawcza obejmowała realizację treści programowych zawartych w programie „Razem w.

Prowadzona jest przez Izabelę Woźniak, Martę Akus. Praca dydaktyczno-wychowawcza w grupie będzie obejmowała realizację treści zawartych w programie wychowania przedszkolnego "Hop do góry" wydawnictwa PWN.rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w odniesieniu do edukacji przedszkolnej i I etapu edukacji,; zna specyfikę procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego (ich i prawidłowości i zakłóceń), w tym w obszarze pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,-obdarzają zaufaniem i uwagą dorosłych i dzieci z grupy, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują,-starają się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych, Słabe strony:-słabo radzą sobie w sytuacjach trudnych i nowych, nie przewidują skutków swoich zachowań. 2.Trudności wychowawcze w grupie dzieci przedszkolnych. hamujące aktywność dziecka, przez to w sytuacjach społecznych może przejawiać ono bierność (Nartowska, 1980). Może zdarzyć się .Dzieci w grupach przedszkolnych dobierają się w pary, zespoły, czy też grupy, uwzględniając przy tym swoje zainteresowania, sposób zachowania, próbują także bawić się dziećmi, które reprezentują wyższy poziom intelektualny.Do grupy Misiów uczęszczają dzieci, które bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane zarówno w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw czy Sali gimnastycznej. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie rówieśniczej. Starają się być samodzielne i koleżeńskie.Dziecko w wieku przedszkolnym, zwłaszcza pięcio- i sześciolatek, wie, co można, a czego nie wolno w domu czy w przedszkolu. Jeśli rodzice ustalają zasady wychowawcze , to bardzo dobrze. Dziecko wtedy ma pewne ustalone normy, których stara się trzymać i zdaje sobie sprawę, że ich przekroczenie może grozić karą.Opis i analiza przypadku wychowawczego;. popchnął kolegę, który uderzając o półkę rozciął wargę. Ponadto zachowanie Ernesta podczas zajęć i zabaw w grupie pozostawiało wiele do życzenia: przeszkadzał innym dzieciom, zabierał zabawki, niszczył wytwory ich pracy, rysował w .Rok szkolny 2015/2016. Naczelnym celem wychowania przedszkolnego określonym i zawartym w podstawie programowej i zatwierdzonej przez MEN jest: „…wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno- kulturowym i przyrodniczym.Stanowiło ono opis efektu wzmocnienia. Prawo efektu głosi, że zachowanie, które w danej sytuacji wywołuje odczucie zadowolenia, zostaje skojarzone z tą sytuacją i jeśli w przyszłości ta sytuacja się powtórzy, to wzrasta prawdopodobieństwo, że powtórzone zostanie także to zachowanie..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz