Kryteria oceny opisu sytuacji Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 6)* 1. Zgodność pracy z tematem 0 - 1p. Opis wydarzenia głównego 0 - 1p. Opis zdarzeń towarzyszących (co najmniej dwóch) 0 - 1p. Opis elementów tła i scenerii (co najmniej trzy przykłady) 0 - 1p. Stosowanie słownictwa dynamizującego akcję - np. nagle,Kryteria oceny opisu sytuacji Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 6)* 1. Zgodność pracy z tematem 0 - 1p. Opis wydarzenia głównego 0 - 1p. Opis zdarzeń towarzyszących (co najmniej dwóch) 0 - 1p. 4.Kryteria oceny pisemnych form wypowiedzi KLASA I Kryt.Kryteria oceny pisemnych form wypowiedzi KLASA I Kryteria oceny zaproszenia Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Wskazanie adresata, nadawcy, miejsca, czasu, celu [kogo zapraszamy, kto zaprasza, gdzie, kiedy, na co ] 0-1 p. II Zastosowanie wyrazów o charakterze perswazyjnym - co najmniej jeden 0-1 p. III Spójno ść tekstu 0-1 p.[Jeżeli praca nie spełnia kryterium objętości określonej przez nauczyciela - za kryterium VII, VIII, IX przyznaje się 0 punktów, zaś w kryterium II - 1 punkt.] [Jeżeli uczeń nie wyznacza granicy zdań, nie przyznaje się punktów za kryteria VII i IX.] Propozycja przeliczenia punktów na oceny: 11 p. [bez żadnego błędu .Ogólne kryteria oceniania dla klasy I 177 dobiera odpowiednie środki językowe, opowiada treść utworu, charakteryzując postać fikcyjną, ocenia jej postawę i wyjaśnia motywy działa-nia, analizuje uczucia własne i bohaterów literackich, świadomie wystrzega się brutalności słownej, kłamstwa i manipulacji w wypo-wiedzi ustnej,I KRYTERIA OCENIANIA 1.
Wymagania edukacyjne są to zamierzone osiągnięcia i kompetencje uczniów na poszczególnych etapach.
Określają, co uczeń powinien wiedzieć, rozumieć i umieć po zakończeniu procesu nauczania. 2.Kryteria. Punktacja. I TEMAT (0 - 10) 1. Zgodność pracy z tematem (opowiadanie nie może dominować nad opisem).0 - 1p. Krótka informacja o dziele i jego twórcy. 0 - 1p. Określenie tematyki obrazu (np. portret, pejzaż, martwa natura, scena batalistyczna, scena rodzajowa, malarstwo abstrakcyjne, akt).8 Szczegółowe kryteria oceniania dla klasy IV PISANIE stosuje poznane zasady ortografii dotyczące pisowni ó - u, rz - ż, ch - h i interpunkcji oraz potrafi je zastosować w sytuacjach nietypowych (np. wykorzystać wiedzę o wyrazach pochodnych i rodzinie wyrazów) w kilkuzdaniowych wypowiedziach związanych z lekturą, filmem czy co-Kryteria oceniania i metody sprawdzania osiągnięć ucznia Przedstawione poniżej kryteria oceniania na zajęciach z Informatyki są zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz*Kryteria nie powinny być stosowane do opisów nieskomplikowanych przedmiotów. Jeżeli praca liczy mniej niż połowę objętości określonej przez nauczyciela - za kryterium VI, VII, VIII przyznaje się 0 punktów.
Jeżeli uczeń nie wyznacza granicy zdań, nie przyznaje się punktów za kryteria VI i VIII.Konsekwencją.
Kryteria oceniania są także istotne w samoocenie. Uczeń, który zna kryteria jest w stanie na ich podstawie określić własny poziom przygotowania.Celem jej pisania jest zaprezentowanie zrównoważonej oceny danej sytuacji, zjawiska, stanu, przedmiotu. Teraz pojawiły się nowe kryteria. Ocenianie prac pisemnych stanie .KRYTERIA OCENY ZADANIA ROZSZERZONEJ ODPOWIEDZI - rozprawka Kryteria oceny Punktacja I TEMAT (0-7 pkt) 1. Tekst jest co najmniej w połowie zgodny z tematem. 0-1 2.Język polski jest jednym z przedmiotów egzaminacyjnych na sprawdzianie w szkole podstawowej, na egzaminie gimnazjalnym i na maturze. Na sprawdzianie w VI klasie szkoły podstawowej sprawdza się, w jakim stopniu uczeń spełnia wymagania z zakresu języka polskiego określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla klas IV-VI.Kryteria oceniania prac pisemnych z języka polskiego w gimnazjum: opisu sytuacji i wywiadu KRYTERIA OCENY WYWIADU Kryteria oceny Punktacja TEMAT (0-6 pkt.) 1. Tekst jest we fragmentach zgodny z tematem 2.Sformułowanie tezy 0 - 1p. Użycie co najmniej trzech trafnych argumentów 0 - 1p.
4.KRYTERIA OCENY PISEMNYCH FORM WYPOWIEDZI.
Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera w Poznaniu KRYTERIA OCENY PISEMNYCH FORM WYPOWIEDZI *Rozprawka *Charakterystyka *Opowiadanie *Notatka *Plan twórczy własnej wypowiedzi *Opis dzieła sztuki.Przy pisaniu i poprawianiu prac klasowych obowiązują te same kryteria ocen. Do dziennika wpisywane są obie oceny i obie brane są pod uwagę przy wystawianiu oceny semestralnej i końcoworocznej. Można odstąpić od czasowego oceniania ucznia po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole oraz ucznia w trudnej sytuacji życiowej.Szczegółowe kryteria oceniania dla klasy VI 125 formułuje proste pytania i udziela prostych odpowiedzi pod względem konstruk-cyjnym wypowiada komunikaty zawierające proste informacje wyraża wprost swoje intencje odróżnia sytuację oficjalną od nieoficjalnej i potrafi odpowiednio do sytuacjiSzczegółowe kryteria oceniania dla klasy VI 103 PISANIE konstruuje wypowiedzi zróżnicowane stylistycznie w zależności od intencji nadawcy, odbiorcy komunikatu oraz sytuacji komunikacyjnej, stosuje słownictwo odpowiednie do rodzaju i celu wypowiedzi, wzbogaca tekst dialogiem charakteryzującym bohatera,spełniając kryteria oceny bardzo dobrej, wykracza poza obowiązkowy materiał oraz bierze udział w konkursach i olimpiadach, odnosząc znaczące sukcesy.
Przy ocenianiu nauczyciel uwzględnia możliwości intelektualne ucznia, wkład pracy i zaangażowanie.
KRYTERIA OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE II NIEDOSTATECZNYOgólne kryteria oceniania dla klasy III gimnazjum 3 zna cechy charakterystyczne reportażu, artykułu, wywiadu, komiksu, uwzględnia w analizie specyfikę tekstu kultury przynależnych do następują-cych rodzajów sztuki: literatura, teatr, film, muzyka, sztuki plastyczne, sztuki audiowizualne,OGÓLNE KRYTERIA OCENIANIA DLA KLASY I SŁUCHANIE Na poziomie podstawowym uczeń: - uważnie słucha wypowiedzi kolegów i nauczyciela, - wyraża prośbę o powtórzenie wypowiedzi, - słucha nagrania wzorcowej recytacji, - określa tematykę wysłuchanego utworu, - rozumie polecenia, - wymienia informacje zawarte w wysłuchanym tekście,Steps Plus 6: kryteria oceniania Oxford University Press Strona 1 Kryteria oceniania dla klasy VI Welcome CEL KSZTAŁCENIA WG PODSTAWY PROGRAMOWEJ OCENA BARDZO DOBRA DOBRA DOSTATECZNA DOPUSZCZAJĄCA Opis ludzi Uczeń w sposób płynny opisuje ludzi podając podstawowe o nich informacje, opisuje ich wygląd zewnętrzny, nie popełniająccelami, kryteriami i procedurą oceniania; zasada prostoty, w myśl, której stosowany system oceniania powinien być zrozumiały dla wszystkich aktorów uczestniczących w procesie oceniania7.
Kryteria oceniania zależą w dużej mierze od stawianych celów, którym oceny mają służyć.Kryteria oceny.
II Krótka informacja o dziele i jego twórcy 0-1 p. III Określenie tematyki obrazu [np. portret, pejzaż, martwa natura, scena batalistyczna, scenaWYMAGANIA EDUKACYJNE Z KRYTERIAMI OCENIANIA Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA KLASY 3 GIMNAZJUM SPRAWNOŚCI WYMAGANIA KONIECZNE. wstępnie je ocenia, tworzy wypowiedź, w której omawia środki języka. samodzielnie opis sytuacji, sytuacji, wyszukuje i poprawia błędy weegzaminujący będzie przyznawał punkty. Innymi słowy należy znać kryteria oceniania egzaminu. Odpowiedź ustna jest oceniana według dwóch kryteriów: sprawność komunikacyjna umiejętności językowe Za cały egzamin można otrzymać maksymalnie 30 punktów. Egzamin uznaje się za zdany, jeśli uczeń uzyska co najmniej 30% punktów.Kryteria oceniania prac pisemnych z języka polskiego w gimnazjum: opis przeżyć wewnętrznych, opowiadania, przemówienia, rozprawki, czarakterystyki, recenzji, dzieła sztuki - Lasy tropikalne na świecie - The world's rainforests.I. Kryteria oceniania. Obszary aktywności. Formy oceniania. Nie ocenia się ucznia znajdującego się w trudnej sytuacji losowej oraz przez 3 dni po dłuższej, usprawiedliwionej nieobecności w szkole. (przedstawienie zwierzątka, opis wyglądu, zachowań)-2p. Styl tekstu ocenia się ze względu na stosowność. Styl uznaje się za stosowny, jeśli zachowana jest zasada decorum (dobór środków językowych jest celowy i adekwatny do wybranego przez ucznia gatunku wypowiedzi, sytuacji egzaminacyjnej, tematu i intencji wypowiedzi oraz odmiany pisanej języka).Kryteria oceny rozprawki i interpretacji utworu poetyckiego zostały zaczerpnięte z Informatora o egzaminie maturalnym z języka polskiego od roku szkolnego 2014/2015, które można pobrać ze strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnejwybranej przez zdającego, np. rozprawki lub szkicu), wymagającej odniesienia się do tekstu historycznoliterackiego albo teoretycznoliterackiego, albo ..
Brak komentarzy.