SYTUACJA okoliczności zdarzenia, położenie , w jakim się ktoś znajduje, moment naszego życia, warunki,których się coś dzieje, pojedyncze zdarzenie - WNIOSEK (zapisanie w zeszytach) Opis sytuacji to forma pośrednia między opisem i opowiadaniem, przedstawia to, co dzieje się w danej chwili, pojedyncze zdarzenie.Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy .Właściwy opis sytuacji - przedstawienie w czasie teraźniejszym wydarzenia głównego i okoliczności, które mu towarzyszą. Zakończenie, które nie należy już do właściwego opisu sytuacji, ponieważ mówi o tym, co dzieje się tuż po wydarzeniu.Opis obrazu - podział Scena religijna - przedstawia sytuację z Biblii lub mitologii 34.Konspekt lekcji języka polskiego mającej na celu doskonalenie opowiadania jako formy. Lekcja muzealna - opis przeżyć wewnętrznych postaci z portretu (kl.VII lub VIII). Opis sytuacji 26.Konspekt lekcji języka polskiego mającej na celu doskonalenie opowiadania jako formy wypowiedzi narracyjnej, jednocześnie przygotowując ucznia do odczytywania opowiadania jako gatunku epickiego.KONSPEKT LEKCJI DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ KLASA VII (45 minut).
Opis sytuacji: II stacja.
Przyjrzyjcie się opisowi czynności, które zostały wykonane na prośbę żołnierza. W jaki sposób był żegnany ten żołnierz? b).10. „ Lek na konflikt - umiejętne negocjowanie" (tu można omówić plansze ze stylami negocjowania lub później). Każda z czterech grup otrzymuje opis sytuacji konfliktowej wraz z instrukcją: „Macie opis sytuacji konfliktowej między dwoma kolegami lub koleżankami. Zadaniem każdej z grup jest wymyślenie odpowiedzi na dwa .Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Konspekt lekcji powinien zawierać: 1. Temat. Cele (czyli po co ma być ta lekcja) a) ogólne (np.
przekazywanie wiadomości na określony temat), b) szczegółowe (co chcemy aby uczeń wyniósł z zajęć np.
uczeń wie, potrafi, rozumie). Formy pracy (zbiorowa, grupowa, indywidualna). Określenie rodzaju i typu lekcji. 5.Realizacja tematu zależeć będzie bowiem od tego, czy dzieci już kiedykolwiek redagowały charakterystykę bohatera literackiego. Konspekt lekcji do projekcji filmu .Konspekt lekcji języka polskiego ( 2 godz.) w klasie VI z wykorzystaniem kompetencji kluczowych ( wg programu KREATOR). uczniowie wymieniajš elementy charakterystyki postaci itd.To była lekcja geografii Pani zdążyła już sprawdzić obecność więc wszyscy siedzieli w skupieniu i ciszy Każdy obawiał się że może zostać wybrany do. sciaga.pl menu. Pani wywołuje ucznia do odpowiedzi - opis sytuacjiZnasz odpowiedź na zadanie: Napisz opis sytuacji "w klasie na lekcji"? Kliknij i odpowiedz.Opis sytuacji -wybierz czas teraźniejszy lub przeszły-opisz tło sytuacji - miejsce i okoliczności.-uwzględnij:krótki opis bohaterów,ułożenie ciała,mimikę,gestykulację,uczucia i myśli,wyraz twarzy,myśli bohaterów możesz zaznaczyć za pomocą cudzysłowu-staraj sie opowiadać precyzyjnie-zastosuj minimum 3 akapity Zadanie: Spróbuj opisać według wskazówek wybraną sytuację. 1 .Odnajdź w tekście lektury opis sytuacji przyjęcia ludzkiego dziecka do rodziny dzikich zwierząt.) stworzenie planszy do gry (każda grupa tworzy oddzielną planszę).
Faza podsumowująca:.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W OPARCIU O LEKTURĘ - „KSIĘGA DŻUNGLI" .1 MODUŁ V - MATERIAŁ POMOCNICZY PORADNIK TWORZENIA KONSPEKTÓW LEKCJI W PROGRAMIE AKTYWNA EDUKACJA Danuta Sterna Postanowiliśmy stworzyć modelowe konspekty lekcji z uzasadnionym zastosowaniem TIK. Kierujemy się zasadami zalecanymi w ocenianiu kształtującym (OK).KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE II Opracowała mgr Renata Malmon nauczyciel języka polskiego w Zespole Szkół - Publicznym Gimnazjum nr 1 w Szydłowcu Scenariusz lekcji języka polskiego przeprowadzonej z udziałem gości z. Opis przeżyć wewnętrznych zawiera: 1. .Należy podkreślić rolę taktu i wyczucia w sytuacjach, gdy jesteśmy potrzebni lub wydaje się nam, że ktoś nas potrzebuje. 3 ĆWICZENIE " Co czuł, co myślał? Klasa pracuje nadal w tych samych grupach. Wręczamy każdej grupie karteczki z opisem zdarzenia i osoby biorącej w nim udział. Polecenie analizy: GRUPA 1Konspekt lekcji języka angielskiego zgodny z modelem lekcji 4ALL Etap: gimnazjum - kontynuacja nauki języka Temat: Historia i zabytki Londynu. Cel: Poznanie zabytków i historii Londynu. Ćwiczenie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, pisania oraz komunikacji w języku obcym.Konspekt lekcji wychowawczej poświęconej rozwijaniu empatii i zrozumienia. Empatia to: „emocjonalne utożsamienie się z inną osobą, wywoływanie u siebie emocji, które przeżywa druga osoba".Inaczej - współodczuwanie z drugą osobą.Zarówno konspekt jak i scenariusz to zapis planowanej przez nas lekcji.
Choć ich cel jest poniekąd wspólny można między nimi wskazać pewne różnice.
[heart_this] Konspekt. Konspekt ma być zwięzły i konkretny. Przedstawia najważniejsze czynności wykonywane kolejno podczas planowanej lekcji.Scenariusz lekcji wychowawczej- UZENIE ASERTYWNOŚI. asertywności w codziennych sytuacjach METODY I TECHNIKI. karteczki dla wszystkich uczniów, kartki format A 4 dla pracy w grupach, opis sytuacji przedstawiających różne zachowania ludzi, mapa asertywności, wskazówki (garśd rad .Scenariusz lekcji skonstruowany jest podobnie. Nauczyciel to reżyser lekcji, która choć ma wyglądać naturalnie i spontanicznie, tak naprawdę przebiega zgodnie z określonym planem. Scenariusz lekcji zawiera informacje na temat organizacji zajęć i szczegółowy opis ich realizacji.Słuchanie kasety magnetofonowej z krótkimi opisami słownymi niebezpiecznych sytuacji, zawierających słowa kluczowe, które pozwolą uczniom samodzielnie przetłumaczyć skrótowo usłyszaną historyjkę na język polski i dopasować do sytuacji któryś z wcześniej poznanych znaków ostrzegawczych.1 KONSPEKT LEKCJI Z RACHUNKOWOŚCI opracowany przez Annę Kuczyńską-Cesarz wicedyrektora Zespołu Szkół Licealnych i Ekonomicznych nr 1 Warszawa ul. Stawki 4 I. Temat: Ewidencja i rozliczanie kosztów równolegle w układzie rodzajowym i funkcjonalnym II. Treść zajęć: 1. Czynności organizacyjne 2.Konspekt trzech lekcji 3 Formy pracy: zbiorowa jednostkowa Środki dydaktyczne: mapy polityczna i fizyczna Europy i lądów śródziemnomorskich. rzutnik multimedialny, laptop, Prezentacja w Power Poincie, Przebieg lekcji: 1. Nauczyciel wita się z uczniami. Wprowadza w temat prezentując uczniom mapę Europy.Scenariusz zajęć do przeprowadzenia podczas godziny do dyspozycji wychowawcy klasowego, propagujący zachowania sprzyjające rozwijaniu pozytywnych relacji koleżeńskich - "Czy potrafię okazywać szacunek innym?".Ważne jest uświadomienie dzieci podczas tej lekcji, że mogą bronić swoich PRAW i że gdyby sytuacja przemocy miała miejsce- nie muszą być same z problemem, że warto jest prosić o POMOC (np. wychowawcę); jak również że nie warto być biernym w przypadku ,gdy jesteśmy świadkiemKonspekt lekcji to bardzo ważny dokument, szczególnie dla początkującego nauczyciela lub studenta na praktykach. Jeżeli ktoś wykłada, że konspekt ma się składać z części; "co powie nauczyciel" oraz "co może odpowiedzieć uczeń" i mieć kilka stron, uciekajcie od takiego dydaktyka, ponieważ tego typu przestarzałe podejście niewiele ma wspólnego z prawdziwym konspektem, jaki .Wojciech Żmudziński SJ CZY W KATECHEZIE ISTNIEJE MONOPOL NA PLANY, SCENARIUSZE I KONSPEKTY LEKCJI? Jeden z nauczycieli, uczestniczący w prowadzonym przez naszą placówkę kursie doskonalącym, zwrócił się do mnie z prośbą, abym pomógł mu w jasnym zdefiniowaniu kilku terminów..
Brak komentarzy.