Zinterpretuj gesty przedstawionych na obrazie caravaggia.Znajdz we fragmentach Pisma Swiętego cytaty opisując… Natychmiastowa odpowiedź na Twoje pytanie.Zinterpretuj sposób przedstawienia ciała, gesty, grę światła i cienia na obrazie Leona Bonnata. Znajdź w Biblii fragment, do którego malarz mógłby nawiązywać. Bonnat przedstawił Hioba jako centralną postać obrazu, nagość symbolizuje ubóstwo, stratę wszelkich dóbr materialnych, pozbawienie Hioba, majątku.b) Wskaż na obrazie przedstawione poniżej fragmenty i wyjaśnij :-dlaczego-według ciebie-obraz jest zatytułowany przy śniadaniu, choc zegar wskazuje godzine obiadu, na jakie wydarzenia moga wskazywac karty,szbla i przewrócone krzesło c) Zainterpretuj zachowania i gesty ukazanych na obrazie postaciWskazuje na to godzina popołudniowa na zegarze i jedna zapalona świeczka. W jadalni obok znajduje się nieprzejęty sytuacją służący. Według mnie obraz Williama Hogartha ukazuje brak miłości między tym dwojgiem ludzi. Na pierwszym miejscu stawiają bogactwo, jednak przez rozrzutność, często ze strony żony, wpadają w długi.b) Wskaż na obrazie przedstawione poniżej fragmenty i wyjaśnij : -dlaczego-według ciebie-obraz jest zatytułowany przy śniadaniu, choc zegar wskazuje godzine obiadu, - na jakie wydarzenia moga wskazywac karty,szbla i przewrócone krzesło c) Zainterpretuj zachowania i gesty ukazanych na obrazie postaci1.
opisz poszczególne plany obrazu 2.
Wymień kolory dominujące na obrazie. Jaki efekt powstał dzięki zastosowaniu takich barw ? 3.Opisz postacie ukazane na płótnie, zwróć uwagę na gesty, mimikę twarzy, ułożenie ciała itd. Co można powiedzieć o ich stanie psychicznym i fizycznym .Obraz może być interpretowany jako przedstawienie człowieka i jego postawy wobec wiary, czy wiary jako takiej. Symbol morza, bezkresu może wskazywać na charakter duchowy dzieła. Przedstawione postacie zwrócone są w dal, która nie jest im znana. Kobieta ubrana jest w czerwoną suknię, która jest symbolem miłości.Zinterpretuj obraz Caspara Davida Friedricha ,, Skały kredowe w Rugii " biorąc pod uwagę jego kluczowe elementy i zakładając, że nosi on kolejno każdy z wymienionych niżej tytułów: A) Życie jest drogą ku nieskończoności, B) On jeden umie czytać Księgę Natury, C) Zatrzymaj się i wejrzyj w samego siebie.Przede wszystkim - informacje o wyglądzie postaci. Najlepiej zacząć od bardziej ogólnych (ogólne przedstawienie postaci), a skończyć na szczegółowych cechach. Na koniec można umieścić kilka zdań o Twoim stosunku do opisywanej osoby. Pamiętaj jednak, że nie jest to część .b) Wskaż na obrazie przedstawione poniżej fragmenty i wyjaśnij :-dlaczego-według ciebie-obraz jest zatytułowany przy śniadaniu, choc zegar wskazuje godzine obiadu, na jakie wydarzenia moga wskazywac karty,szbla i przewrócone krzesło c) Zainterpretuj zachowania i gesty ukazanych na obrazie postaciJak artyści przedstawiają marzycieli? Odpowiedz, interpretując obraz Anny Karpowicz-Westner Na czerwonej sofie i wybrane utwory literackie.
Konspekt wypowiedzi Wprowadzenie.
Marzyciele są bohaterami wielu utworów literackich, plastycznych, muzycznych.Dramatyczna scena ukazana przez Jana Matejkę na obrazie „Rejtan, upadek Polski", rozgrywa się na Zamku Królewskim w Warszawie trzeciego dnia sejmu rozbiorowego, który ostatecznie doprowadził do I rozbioru Rzeczypospolitej.Podczas gdy na pierwszym planie rozgrywa się akcja pełna napięcia i dynamiki w tle widoczny jest sielankowy obraz. Przedstawia on spokojne, jasne niebo z obłokami, na tle którego widnieją jakieś zabudowania. Widoczne są również wzgórki, dolinki, drzewa a także światło padające ze spokojnych domostw.Michelangelo Merisi da Caravaggio (ur. 29 września 1571, Mediolan, zm. 18 lipca 1610 w Porto Ercole koło Monte Argentario) - włoski malarz działający w latach 1593-1610 w Rzymie, Neapolu, na Malcie i Sycylii.Był reformatorem malarstwa europejskiego na przełomie XVI i XVII wieku. W swoich obrazach wyrzekł się piękna ludzkiego ciała, idealizowanego przez malarzy renesansowych.Tematem obrazu jest scena, która rozegrała się 21 kwietnia 1773 w trzecim, decydującym dniu obrad sejmu rozbiorowego na zamku w Warszawie, na mocy którego Prusy, Rosja i Austria dokonały podziału części ziem polskich. Centralną postacią obrazu jest poseł ziemi nowogródzkiej, Tadeusz Rejtan, w geście rozpaczy próbujący zapobiec haniebnemu wydarzeniu, jakim jest rozbiór Ojczyzny.Obraz Pabla Picassa "Guernica" powstał w 1937 r.
Miał być odpowiedzią nalotu, malarskim manifestem antywojennym i dziełem sztuki zamówionym przez rząd.
Został zapewne namalowany pod wpływem wielkich emocji twórcy, mimo iż nie był on zwolennikiem politycznym, aczkolwiek było to jego miasto rodzinne.• zinterpretować sposób ukazania tematu na obrazie • wyrazić swoją opinię na temat obrazu • wyjaśnić wymowę obrazu • wypowiedzieć swoją opinię na temat fotografii i uzasadnić ją • zanalizować wybraną fotografię • porównać obraz z innymi tekstami kultury przedstawiającymi temat • omówić wybrany obrazprzedstawioną na obrazie, - określa źródło światła i ruch, - nazywa emocje, które mogą odczuwać postacie z obrazu, - określa nastrój, jaki wywołuje obraz - opisuje w 2-3 zdaniach gesty i mimikę przedstawionych postaci, -nazywa 2-3 emocje wyrażone przez postacie ukazane na obrazie, - objaśnia rolę przedstawionych .dy temu drugiemu gestowi towarzyszy odchylenie głowy, dana osoba sprawia wrażenie zadowolonej z siebie, a wręcz aroganckiej. Chociaż gest „wieży" jest dobrym sygnałem, może być stosowany zarówno w pozytywnych, jak i negatywnych okolicznościach, można go też niewłaściwie zinterpretować. Powiedzmy na przykład, że wygłaszasz 167OBRAZ ANALIZA Jak obraz jest. •Statyczna - oparta na liniach poziomych i pionowych •Dynamiczna - oparta na liniach.
Gesty postaci Ukazane emocje •idealizacja •realizm •deformacja •kreacja •linia / rysunek •kolor.
orientalizm, prowidencjalizm itp. - objaśniać bogatą symbolikę obrazów romantycznych np. żaglowców, morza, wody, gór, zinterpretować gesty postaci przedstawionych na obrazach; - zinterpretować obrazod siebie, poniższy model ukazuje mechanizm interpretacyjny, nie jej wzorcową postać) 1. Spontaniczna reakcja. Spotkanie z tekstem budzi rozmaite odczucia: człowiek doznaje przyjemności, coś go inspiruje, daje do myślenia, albo na odwrót - odrzuca, rodzi opór i niechęć. Najczęściej nie są one wyrażane. Warto„Wędrowiec przed morzem mgły" - opis obrazu Caspar David Friedrich, Wędrowiec przed morzem mgły (1818) „Wędrowiec przed morzem mgły" to jeden z najbardziej znanych obrazów Caspara Davida Friedricha, który stał się swoistym znakiem rozpoznawczym malarstwa okresu romantyzmu.• zinterpretować sposób ukazania tematu na obrazie • wyrazić swoją opinię na temat obrazu • wyjaśnić wymowę obrazu • wypowiedzieć swoją opinię na temat fotografii i uzasadnić ją • zanalizować wybraną fotografię • wypowiedzieć się na temat specyfiki sztuki współczesnej • porównać obraz z innymi tekstami kulturyNa wstępie określ czy masz przed sobą obraz, który można zaliczyć do malarstwa monochromatycznego, czy do malarstwa polichromatycznego. Opisz jak wygląda kolorystyka obrazu, gama użytych barw (barwy podstawowe, barwy pochodne, barwy czyste, barwy dopełniające, barwy ciepłe, barwy zimne). Spróbuj określić ich wpływ na temat obrazu.Obraz Jana Matejki „Rejtan - Upadek Polski" pochodzi z roku 1866 i przedstawia gwałtowny sprzeciw Tadeusza Rejtana wobec postanowień sejmu rozbiorowego. Jest to dzieło o tematyce historycznej, ukazujące autentyczny epizod z dziejów Polski. Matejko nie jest do końca wierny faktom, jego dzieło to nie tylko przedstawienie jakiegoś momentu dziejowego, ale też wskazanie na jego .Uczeń potrafi to, co na ocenę bardzo dobrą, oraz: 2. Ja w społeczeństwie • opisać obraz • wymienić barwy użyte przez malarza • omówić znaczenie zastosowanych przez malarza proporcji pomiędzy ludźmi a budynkami • zinterpretować znaczenie barw • zinterpretować sposób ukazania społeczności miejskiej na obrazieDnia 26 grudnia 1916 r. zmarł w Krakowie Adam Chmielowski, zakonnik, artysta malarz, powstaniec styczniowy, działacz społeczny - postać niezwykła i wielce zasłużona. Z okazji setnej rocznicy jego śmierci rok 2017 obchodzony jest jako Rok Brata Alberta. To dobra okazja, by przypomnieć .W ich zachowaniu jest wiele sztuczności oraz uleganiu utartym konwencjom. to postać, która nie zgadza się na "upupianiem". Na co dzień nie stroni od przekleństw, napojów alkoholowych czy kobiet. Wciąż poszukuje przejawów autentyczności. którego obraz sobie sama stworzyła. W .Uczeń potrafi to, co na ocenę bardzo dobrą, oraz: 2. Ja w społeczeństwie • opisać obraz • wymienić barwy użyte przez malarza • omówić znaczenie zastosowanych przez malarza proporcji pomiędzy ludźmi a budynkami • zinterpretować znaczenie barw • zinterpretować sposób ukazania społeczności miejskiej na obrazie.
Brak komentarzy.