Kryteria oceny rozprawki i interpretacji utworu poetyckiego zostały zaczerpnięte z Informatora o egzaminie maturalnym z języka polskiego od roku szkolnego 2014/2015, które można pobrać ze strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnejwybranej przez zdającego, np. rozprawki lub szkicu), wymagającej odniesienia się do tekstu historycznoliterackiego albo teoretycznoliterackiego, albo krytycznoliterackiego. Ujednolicone, stałe formy wypowiedzi sprawdzane na obu poziomach egzaminu w kolejnych latach oraz stałe, uniwersalne kryteria oceniania dla poszczególnych form wypowiedzikryterium 2., które jest odrębne dla wypowiedzi o charakterze twórczym i dla wypowiedzi o charakterze argumentacyjnym, każda praca będzie oceniana według tych samych kryteriów. W przypadku kryterium 2. zapisy będą doprecyzowywane w odniesieniu do poszczególnych tematów w każdej sesji egzaminu ósmoklasisty.Więcej o kryteriach oceny rozprawki z Informatora CKE. Objaśnienia dotyczące kryteriów oceny rozprawki. Sformułowanie stanowiska (np. w postaci tezy lub hipotezy). Zdający powinien zrozumieć problem postawiony w poleceniu i sformułować stanowisko będące rozwiązaniem problemu .KRYTERIA OCENY ZADANIA ROZSZERZONEJ ODPOWIEDZI - rozprawka Kryteria oceny Punktacja I TEMAT (0-7 pkt) 1. Tekst jest co najmniej w połowie zgodny z tematem. 0-1 2. Rozwinięcie obejmuje: a) opinię odnoszącą się do tezy przedstawionej w temacie, b) podanie dwóch przykładów z dzieł literackich lub filmowychEdukacja 2012, 3 (119), 63-74 ISSN 0239-6858 Ocenianie rozprawki egzaminacyjnej, czyli od klucza do skali ADAM BROŻEK*, JOANNA DOBKOWSKA* Autorzy artykułu krytycznie omawiają klucz punktowania rozprawki stosowany na egzaminie gimnazjal-programowej powodują obniżenie oceny o jeden poziom.
W pracy krótszej od wyznaczonej objętości ocena kompozycji, stylu, języka, ortografii i interpunkcji.
Jeżeli uczeń pisze pracę niezgodnąz poleceniem, otrzymuje 0punktów również w pozostałych kryteriach. Cechy uwzględnione na skali:Kryteria oceny rozprawki Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 8)* 1. Zgodność pracy z tematem 0 - 1p. Sformułowanie tezy 0 - 1p. Użycie co najmniej trzech trafnych argumentów 0 - 1p. 4.Kryteria oceny pisemnych form wypowiedzi KLASA I Kryteria oceny zaproszenia Numer kryterium Kryteria Liczba punktów I Wskazanie adresata, nadawcy, miejsca, czasu, celu [kogo zapraszamy, kto zaprasza, gdzie, kiedy, na co ] 0-1 p. II Zastosowanie wyrazów o charakterze perswazyjnym - co najmniej jeden 0-1 p. III Spójno ść tekstu 0-1 p.Kryteria oceny rozprawki Sformu A ł owanie stanowiska wobec problemu podanego w poleceniu B Uzasadnienie stanowiska C Poprawno ść rzeczowa D Zamys ł kompozycyjny E Spójno ść lokalna Poprawno F Styl tekstu G ść j ę zykowa H Poprawno ść zapisu 6 Stanowisko jest adekwatne do problemu podanego w poleceniu 18 Uzasadnienie trafne, szerokieKryteria oceniania wypowiedzi pisemnej na Maturze 2015 Ile jest czasu na poszczególne części egzaminu? Pisemny egzamin maturalny na poziomie podstawowym trwa 120 minut i obejmuje: • rozumienie ze słuchu (ok. 20 min), • rozumienie tekstów pisanych, czyli tzw.
czytanie ze zrozumieniem, • znajomość środków językowych,MATURA Z JĘZYKA POLSKIEGO - STRUKTURA, FORMA I.
Ocena rozmowy 1-8 punktów (0 punktów, gdy odpowiedzi są nie na temat). Rozprawka ma być poświęcona tekstowi epickiemu lub dramatycznemu. Zdający powinien wKryteria oceny rozprawki i interpretacji utworu poetyckiego zostały zaczerpnięte z Informatora o egzaminie maturalnym z języka polskiego od roku szkolnego 2014/2015, które można pobrać ze strony Centralnej Komisji EgzaminacyjnejKryteria oceny rozprawki Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 8)* 1.- powinno być związane z zagadnieniem wspomnianym w temacie rozprawki w taki sposób, by przyjętą tezę umacniać (ale można sobie też wyobrazić rozprawkę, w której autor stosuje również argumenty przeciw i konfrontuje je z tymi za). Właściwe nawiązanie do zagadnienia wymaga w pierwszym rzędzie zrozumienia tematu rozprawkiKryteria oceny rozprawki (punktacja) A Sformułowanie stanowiska wobec problemu podanego w poleceniu B Uzasadnienie stanowiska C Poprawność rzeczowa D Zamysł kompozycyjny 6/3/0 18/12/8/4/ 4/2/0 6/3/0 E Spójność lokalna F Styl tekstu G Poprawność językowa H Poprawność zapisu 2/1/0 4/2/0 6/3/0 4/2/0Kryteria oceny wypracowań na egzaminie ósmoklasisty W tym roku po raz pierwszy uczniowie przystąpią do egzaminu po klasie 8.
W drugiej części arkusza z języka polskiego uczeń znajdzie propozycje dwóch tematów wypracowań.Kryteria.
Ocena pod względem kryterium zgodności z poleceniem (elementy treści i formy) jest powią-OPOWIADANIE - kryteria oceny; Opis dzieła sztuki. Opis obrazu - kryteria oceny; Opis sytuacji i przeżyć; Podanie; Rozprawka. Od czego zacząć pisanie rozprawki? KROK 1; Rozprawka - ważne informacje (filmik!) Rozprawka z hipotezą - jak pisać? Rozprawka z tezą - jak pisać? Tematy rozprawek; Kryteria oceny rozprawki; Ciekawe www na temat .Jak napisać rozprawkę uwzględniając wymagania egzaminacyjne, kryteria ocen i punktów na 100%Rozprawka. Jeżeli zdecydujecie się na jej napisanie ważne, abyście pamiętali o podstawowych zasadach, jakie obowiązują przy jej pisaniu.Kryteria oceny rozprawki Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 8)* 1. Zgodność pracy z tematem 0 - 1p.Kryteria oceny rozprawki Zasady przyznawania punktów Liczba punktów Uzasadnienie stanowiska Oceniając pracę pod względem uzasadnienia stanowiska, bierze się pod uwagę, czy jest ono trafne, czy jest szerokie i czy jest pogłębione.
- 18 pkt - uzasadnienie trafne, szerokie i pogłębione - 12 pkt - uzasadnienie trafne i szerokieKryteria.
Język angielski ( Zdający mógł zredagować wypowiedź na jeden z trzech zaproponowanych w zadaniu tematów. Ocenaprzez CKE. Mam nadzieję, że dołączony do kadego punktu krótki opis pomoż że uczniom i ich rodzicom w zrozumieniu zasad nie tylko komponowania, ale także oceniania rozprawek. Kryteria oceny rozprawki Punktacja ( 23 pkt.) Temat i forma ( 10 pkt.) Praca świadczy o zrozumieniu tematu. Uczeń rozumie istotę przedstawionego mu problemu. 0-1Kryteria oceny ogłoszenia kryteria zasady przyznawania punktów pkt pkt Realizacja te-matu * Wskazuje nadawcę (może być zbiorowy), jednoznacznie okre-śla miejsce, czas (co najmniej dzień, miesiąc, rok) oraz cel. * Dostosowuje wypowiedź do sytuacji komunikacyjnej (prze-waga informacji nad elementami zachęty). 0-1 0-1 1 [email protected] Używamy cookies i podobnych technologii w celach: świadczenia usług i statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.OPOWIADANIE - kryteria oceny; Opis dzieła sztuki. Opis obrazu - kryteria oceny; Opis sytuacji i przeżyć; Podanie; Rozprawka. Od czego zacząć pisanie rozprawki? KROK 1; Rozprawka - ważne informacje (filmik!) Rozprawka z hipotezą - jak pisać? Rozprawka z tezą - jak pisać? Tematy rozprawek; Kryteria oceny rozprawki; Ciekawe www na temat .CKE - Centralna Komisja Egzaminacyjna , Arkusze egzaminu maturalnego - maj 2012 r. 04.05.2012, 13:23 4 maja 2012 r. Język polski poziom podstawowy - arkusz + kryteria oceniania arkusz dla osób niesłyszących - arkusz + kryteria oceniania Wiedza o tańcu poziom podstawowy - arkusz + kryteria ocenianiaKRYTERIA OCENY ROZPRAWKI KRYTERIA OCENY 20 pkt ZGODNOŚĆ Z TEMATEM I JEGO ROZWINIĘCIE 1. Praca świadczy o zrozumieniu tematu 0 - 1 2. Tekst jest w pełni zgodny z tematem (ewentualne dygresje są uzasadnione) 0 - 1KRYTERIA OCENY OPISU PRZEŻYĆ WEWNĘTRZNYCH Kryteria oceny Punktacja TEMAT (0-6 pkt.) 1. Tekst jest we fragmentach zgodny z tematem 2. Rozwinięcie tematu obejmuje: Nazywanie uczuć, Analizowanie uczucia własnego lub postaci fikcyjnej, Odpowiedni dobór i zasób słownictwa nazywającego stany psychiczne, Stosowanie porównań, związków frazeologicznych, Narracja pierwszoosobowa, Opis .Kryteria oceny rozprawki i interpretacji utworu poetyckiego zostały zaczerpnięte z Informatora o egzaminie maturalnym z języka polskiego od roku szkolnego 2014/2015, które można pobrać ze strony Centralnej Komisji EgzaminacyjnejKryteria oceny rozprawki Kryteria Punktacja I TEMAT (0 - 8)* 1..
Brak komentarzy.