• szkolnasciaga.pl

Podsumowanie zajęć socjoterapeutycznych

1 stycznia 2020 09:43






Program zajęć socjoterapeutycznych składa się z zestawu gier i zabaw o ustalonych celach i przebiegu dostosowanym do rozwoju procesu zachodzącego w grupie oraz przyjętych celów socjoterapii. Cele: Cele realizowane są w czasie zajęć socjoterapeutycznych. Podczas kolejnych spotkań uczestnicy mogą zaspokajać swoje potrzeby wynikające .Program zajęć socjoterapeutycznych jest formą pomocy psychologiczno - pedagogicznej adresowaną do dzieci z zaburzeniami zachowania i zaburzeniami emocjonalnymi. Zaburzenia te zakłócają proces socjalizacji, utrudniają rozwój osobisty i społeczny dzieci, powodują i nasilają trudności szkolne.4.Zakończenie zajęć - nauczyciel pyta uczniów, co sądzą opomyśle zajęć,można zaproponować też skrzynkę pytań. Podczas każdych zajęć uczniowie mogą do specjalnej koperty wrzucać kartki z pytaniami, sugestiami, ocenami własnymi itp. Po każdych zajęciach należy (oprócz zapoznania się ztreścią policzyć ilość kartek .7) "Rundka"- uczestnicy wypowiadają się na temat zajęć, stopnia trudności poszczególnych ćwiczeń, przydatności informacji, umiejętności rozpoznawania barier komunikacyjnych i ich wpływu na kontakt z innymi osobami. Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych nr 4 Temat zajęć: Komunikacja niewerbalna Cel zajęć: - zabawaSprawozdanie z przeprowadzonych zajęć w ramach projektu SZANSA w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w roku szkolnym 2011/2012.

Przeprowadzone zajęcia logopedyczne wpłynęły na: - usprawnianie narządów mownych, zwiększenie ich.

Uczestnicy zajęć oglądają ilustracje przedstawiające poszczególne osoby. Każda ilustracja ma odpowiedni numer od 1 do 5. Uczniowie otrzymują ponumerowane. Podsumowanie i omówienie zajęć.Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych dotyczących profilaktyki uzależnień Autorzy: Filip Przechrzta wypisuje skojarzenia podawane przez grupy - wypracowane przez uczestników w poprzednim ćwiczeniu. Na białym ludziku pozytywne skojarzenia do słowa „uzależnienie" np. towarzystwo. dobry humor, szpan itp. A na szarym- negatywneProgram zajęć socjoterapeutycznych składający się z zestawu scenariuszy o ustalonych celach i przebiegu skonstruowano w ten sposób, by znalazły się w nim elementy sytuacji korygujących szeroki zakres doświadczeń urazowych. Każde spotkanie ma swój cel szczegółowy, podporządkowany celowi ogólnemuSCENARIUSZE ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH. Grupa ośmiorga nastolatków w wieku 15-17 lat. Wspólny problem : zaburzone relacje z dorosłymi (rodzicami, opiekunami), zaburzona komunikacja z otoczeniem, poczucie osamotnienia, niezrozumienia przez najbliższych i świat, zaniżone poczucie własnej wartości i wiary we własne siły.Scenariusz zaj ęć socjoterapeutycznych dla grupy w fazie kryzysu (storming) w wieku 12-14 lat Cele rozwojowe: zapewnienie poczucia akceptacji, tworzenie klimatu bezpiecze ństwa, otwarto ści.

Cele edukacyjne: uczenie si ę rozpoznawania uczu ć i nazywania ich, poznanie ró żnych sposobów radzenia.

Tematyka zajęć socjoterapeutycznych: I. Zajęcia integrujące grupę 1. Poznanie się wzajemne, budowanie atmosfery bezpieczeństwa, zaufania i otwartości. 2.Skala ocen zachowania się ucznia gimnazjum (uczestnika zajęć socjoterapeutycznych) w opinii nauczycieli (dane uzyskane w tym kwestionariuszu posłużą mi do realizowanego przeze mnie programu socjoterapeutycznego, dlatego proszę o rzetelne informacje).Program zaj ęć socjoterapeutycznych został opracowany w procesie diagnozy. Grupa powstała w celu udzielenia pomocy dzieciom, które do świadczaj ą stałych trudno ści w sytuacjach szkolnych, rodzinnych i w życiu codziennym. W grupie znale źli si ę wychowankowie świetlicyCzas trwania poszczególnych zajęć - 1,5 godziny OSIĄGNIĘTE EFEKTY: — wzmocnienie poczucia własnej wartości dzieci, wiary w siebie, w swoje możliwości „zaistnienie" na forum klasy; — prace plastyczne dzieci — materiał uzyskany z przeprowadzonych zajęć grupy (podsumowanie, wnioski z zajęć diagnostycznych, charakterystykiPROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH. DLA DZIECI I MŁODZIEŻY. Pojęcie socjoterapii wywodzi się od łacińskiego słowa socius znaczącego towarzysz.

W "Słowniku pedagogicznym", socjoterapia jest definiowana jako jeden ze sposobów łagodzenia oraz.

Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej to dokument obowiązkowy w toku pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Krąg jest stałym elementem zajęć socjoterapeutycznych na ich początku i końcu. Rundka zaś jako technika pomagająca zwerbalizować swoje odczucia wykorzystywana jest zwykle w podsumowaniu ćwiczeń i polegać może na kończeniu rozpoczętego zdania czy udzielaniu odpowiedzi na postawione pytanie.7. Podsumowanie zajęć. Każdy dzieli się nastrojem, w jakim aktualnie się znajduje. „Iskierka" Wyciszenie grupy poprzez przekazanie uścisku dłoni każdej osobie stojącej w kole. Zajęcia III „Zabawa" Cele: Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa w grupie, wdrażanie uczniów do zabawy i radości, ćwiczenia koncentracji uwagi. 1.Nasze emocje - scenariusz zajęć socjoterapeutycznych. Nasze emocje - scenariusz zajęć socjoterapeutycznych. Zakończenie zajęć: sprzątanie sali, podsumowanie prac i zachowania uczestników.9. Ewaluacja zajęć: co uświadomiły Wam zajęcia?10. Dekoracja sali wykonanymi przez dzieci .Terapeutyczna rola zajęć socjoterapeutycznych polega także na organizowaniu doświadczeń korekcyjnych.

Gromadzenie nowych doświadczeń, odmiennych od poprzednich, a szczególnie urazowych może likwidować ich.

Podsumowanie .Podsumowanie zajęć. Ewaluacja. W trakcie trwania zajęć wykorzystane zostaną następujące metody pracy: praca indywidualna, praca w grupach, gry i zabawy psychologiczne, dyskusje, miniwykłady, scenki, elementy dramy, konkursy, praca w kręgu, "rundki", "burza mózgów", twórczość plastyczna, inscenizacje i różne techniki zabawowe.Zakończył się cykl zajęć poświęconych pracy nad własnym charakterem i osobowością. Nadeszła pora podsumowania treningu. Prosimy o anonimowe wypełnienie poniższej ankiety. Ma ona na celu poznanie Waszych opinii na temat zajęć i ich efektów. Przeczytajcie uważnie poniższe pytania i postarajcie się szczerze na nie odpowiedzieć.Podsumowanie zajęć: - prowadzący przypomina najważniejsze wiadomości, które dzieci powinny zapamiętać, - uczestnicy odczytują po jednym określeniu ze swoich baloników i określają uczucia jakie w nich wywołało to określenie.Prowadzenie zajęć wymaga od terapeuty uważności, cierpliwości, ciepła, akceptacji, życzliwej konsekwencji ale także autentyczności. Pomaga dobry humor, szczególnie sytuacyjny. Metody pracy z grupą W programach socjoterapeutycznych wykorzystuje się różne metody pracy. Ich podstawą jest praca w kręgu i rundki jako technika .Jesteś w dziale: Strona główna / Inne ogłoszenia / Sprawozdanie z zajęć socjoterapeutycznych w roku szkolnym 2010/2011. Sprawozdanie z zajęć socjoterapeutycznych w roku szkolnym 2010/2011. Ogłoszono: 2011-06-28 08:54:37 przez Sebastian Stawski.Program autorski zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów z klas I-III z problemami w adaptacji. Program pracy socjoterapeutycznej dla uczniów z zaburzeniami w zachowaniu. Program zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami zachowania. Uwierz w siebie - własny program podnoszący poczucie własnej wartości dla dzieci z rodzin .III. Realizacja zajęć wyrównawczych przyczyniła się do podniesienia wiedzy uczniów i umiejętności, co przełożyło się na stopnie szkolne PODSUMOWANIE Rezultatem zajęć wyrównawczych było: • Pozytywne nastawienie uczniów do przedmiotu • Ambitne podejście do rozwiązywanych zadań, a nawet elementy zdrowej rywalizacji na .PROGRAM ZAJĘĆ SOCJOTERAPEUTYCZNYCH w roku szkolnym 2013/2014. Zajęcia integrujące grupy (wrzesień). tworzenie grup, zawarcie kontraktu. Konflikty i sposoby konstruktywnego ich rozwiązywania (październik).Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć.Pod redakcją naukową Ewy Grudziewskiej. Warszawa: Difin, 2015. Książka adresowana jest do pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców pr acujących z dziećmi w wieku szkolnym i młodzieżą gimnazjalną oraz studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych.Program socjoterapeutycznych działań oparto na metodzie TZA-ART mającej trzy zasadnicze komponenty:. dyskusja z uczestnikami zajęć na temat różnych sposobów zachowania się w prezentowanej. Podsumowanie dyskusji- decyzja grupy czy grupa gotowa jest zgodzić się, ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz