PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM UCZĘSZCZAJĄCYCH DO SZKOŁY SPECJALNEJ PRZYSPOSABIAJĄCEJ DO PRACY NR 3 W POZNANIU. WSTĘP: Program zajęć rewalidacyjnych dla uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym lub znacznym opracowany został na potrzeby Zespołu Szkół Specjalnych nr 105 w Poznaniu.Rewalidacja .Scenariusze i pomysły do pracy - rozwijanie percepcji słuchowej, usprawnianie percepcji wzrokowej, ćwiczenia motoryki, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i kompetencji społecznych, programy rewalidacji, teoretyczne podstawy rewalidacji.na rok szkolny 2009/2010 Indywidualny program rewalidacyjny dla dziecka upośledzonego umysłowo opracowałam zapoznając się z diagnozą niepełnosprawności. Analizowałam następujące dokumenty: • orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, • wywiad, rozmowa z rodzicem (informacje dotyczące trudności dziecka w życiu, w funkcjonowaniu społecznym, informacje o osiągnięciach .Przykładowy IPET ucznia z autyzmem i upośledzeniem umiarkowanym wersja robocza "Indywidualny Programu Edukacyjno-Terapeutyczny uczennicy z niepełnosprawnością sprzężoną upośledzenie umiarkowane i autyzm. Dziewczynka realizowała w klasach IV-VI nauczanie indywidualne w Szkole Podstawowej Integracyjnej w .rewalidacja indywidualna • pliki użytkownika magda.wer przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • Zestaw ćwiczeń rewalidacyjnych.doc, Scnariusz zajęć rewalidacyjnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym.doc4 I.
Ogólne założenia programu rewalidacyjno - wychowawczego 1.
Program został opracowany na podstawie: a) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia r. w sprawie organizacji zajęć rewalidacyjno- wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu głębokim.Sprawozdanie z pracy Edukacyjno-Terapeutyczno- Rewalidacyjnej prowadzonej XXXXXX w Roku Szkolnym XXXX/XXXX. XXX XXX r. objęta była indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno- wychowawczymi; we wrześniu XXX r. została przyjęta do zespołu rewalidacyjno- wychowawczego w Przedszkolu Specjalnym.Naśladuje rówieśników. Coraz lepiej współdziała w zabawie( uczestniczy w zabawie z drugim dzieckiem/grupą) zaczyna rozumieć intencje, podstawowe emocje, nawiązuje kontakt werbalnie i pozawerbalnie, dzieli się zabawkami. Prosi o zabawkę, nie wyrywa z ręki. Łatwo nawiązuje/ma trudności kontakt z rówieśnikami.Wiedząc to postanowiłam napisać program dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Tym bardziej było to dla mnie ważne,że w roku szkolnym 20042005 otrzymałam nauczanie indywidualne z chłopcem ,u którego stwierdzono tego typu niedorozwój. Marcin rozpoczął naukę z rocznym opóźnieniem i nie uczęszczał do zerówki.Założeniem terapeutycznym jest pomoc dziecku w osiągnięciu gotowości do nauki pisania. Poprzez ćwiczenia - zabawy grafomotoryczne pobudzamy rozwój ruchowy dziecka, szczególnie zaś sprawność motoryczną rąk.
Szczególnie ważne jest to w pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu umiarkowanym.
Muzykoterapia i choreoterapiaPROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNO - WYCOWAWCZYCH Program rewalidacyjno wychowawczy wzór opracowała pedagog PPP w Rabce Zdroju i wykorzystywała do CELÓW SZKOLENIOWYCH - zajęć warsztatowych z nauczycielami - przy. Rozwój daje radość Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu .Roczny plan zajęć dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym Renata Magot, Marta Zych; Rozkład godzin na lekcjach wychowawczych. MAGDALENA KOSIDŁO [ 1][ 2] >> (od 1 do 50 z 53)Ocena opisowa ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym rok szk. 2011/2012 sem II Uczeń klasy VI Uczeń realizuje nauczanie indywidualne - 10h zajęć rewalidacyjnych tygodniowo, zgodnie z Indywidualnym Programem Edukacyjno -Terapeutycznym .Plik ROCZNY PLAN PRACY ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH.doc na koncie użytkownika wojtekgim • folder Rewalidacja • Data dodania: 20 wrz 2011 Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.• w przypadku uczniów z upo śledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, w tym uczniów z niepełnosprawno ściami sprz ężonymi, je żeli jedn ą z niepełnosprawno ści jest upo śledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym, ucz ęszczaj ących do szkoły podstawowej ogólnodost ępnej, oddziału integracyjnegoZasadniczym celem terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym jest umożliwienie im kontaktu z otoczeniem.
Wysiłek terapeutyczny zmierza do nauczenia różnych form kontaktu także pozawerbalnego w stopniu możliwym.
W terapii uczniów, u których występują problemySawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze, , Warszawa 1980 Gruszczyk - Kolczyńska E., Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, , Warszawa 1992. Grażyna Tkaczyk, Teresa Serafin, Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z uposledzeniem umyslowym w stopniu lekkim wRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. 2017 poz. 1635) Rozporządzenie MEN z dnia 7 maja 2013 r w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim.Rola plastyki w pracy rewalidacyjnej z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim Rzeczywistość otaczająca dziecko na co dzień to świat żywy, czyli ludzie, przyroda, fauna, flora oraz materia nieożywiona - świat przedmiotów. Sztuka pozwala tę różnorodność zorganizować, przybliżyć, poznać. Zwrócenie uwagiNależy tu podkreślić, że uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym obowiązuje odrębna podstawa programowa kształcenia ogólnego, określona rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r.
w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.
z 2012 r. 204), które zacznie obowiązywać od 1 września 2012 r.b)W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym ocena zachowania jest oceną opisową. Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym promuje się do klasy programowo wyższej, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami ( prawnymi opiekunami). 9.Pracując z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim zauważyłam pewne różnice rozwojowe. Większość z nich to dzieci upośledzone nie tylko umysłowo ale także fizycznie. Aby im dopomóc w jak najszerszym zakresie podjęłam trud ciężkiej pracy związanej z korygowaniem zaburzeń nie tylko w sferze intelektualnej, ale także .Wyniki dla: plan eukacyjny dla upośledzonych w stopniu umiarkowanym. Scenariusz zajęć z edukacji przyrodniczej dla uczniów. Plik Scenariusz zajęć z edukacji przyrodniczej dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym Łąka i jej mieszkańcy.doc na koncie użytkownika evi84 .Ponadto należy uczniom z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym: 1) przydzielić godziny indywidualnych zajęć rewalidacyjnych, zgodnie z § 2 ust. 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.
Nr 15, poz.
142, z późn. zm.),Konspekt zajęć wychowawczych dla dzieci 11, 12 letnich do zrealizowania np. na godzinie wychowawczej lub na zajęciach świetlicowych w internacie. Plan nauczania funkcjonowania w środowisku w gimnazjum dla młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym zgodny .Program zajęć w zakresie opieki nad noworodkiem, niemowlęciem i małym dzieckiem dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, uczęszczających do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy autorzy: Jagna Matuszak, Paulina Roszyk kategoria: plany pracy Szczegółowy plan pracy świetlicy autor: Mirosława Niemirska WilkKONSPEKT ZAJĘĆ REWALIDACYJNO - WYCHOWAWCZYCH Konspekt zajęć rewalidacyjno- wychowawczych przeznaczony jest dla nauczycieli pracujących z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu znacznym i głębokim Autor: mgr Katarzyna Wilk 1. TEMAT : Doskonalimy nasze zmysły - węch 2. DATA : 29.01.2010 r. 3Czy zajęcia rewalidacyjne mogą być realizowane w formie uczestnictwa. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim. Organ prowadzący zakwalifikował ucznia do dodatkowych zajęć w ramach istniejących zespołów .Konspekt zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Temat : To idzie wiosna - pierwsze oznaki wiosny. Czas: 60 min. Cel ogólny: * utrwalenie oznak wiosny, nazw poszczególnych kwiatów, ptaków, zjawisk jej towarzyszących, * rozwijanie koncentracji uwagi na bodźce wzrokowe, słuchowe i .Program indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dziecka upośledzonego w stopniu znacznym. Konspekt do zajęć na podstawie metody ośrodków pracy z dzieckiem upośledzonym w stopniu umiarkowanym. Scenariusz zajęć do klasy 5 (integracyjnej) z edukacji przyrodniczej dla ..
Brak komentarzy.