• szkolnasciaga.pl

Podsumowanie lekcji metody

27 października 2019 09:33






Przedstawione powyżej sposoby monitorowania i podsumowywania lekcji to przykłady, z których możesz czerpać. Oczywiście, możesz też stosować inne metody i modyfikować opisane powyżej, ważne, aby pod koniec lekcji uczniowie byli świadomi, co udało im się osiągnąć, a czego nie i żebyś ty sam wiedział/a, czy możesz przejść do następnego tematu, czy powinieneś/powinnaś .problemów. Metody aktywizujące sprawiają, że uczeń staje się osoba, która ma wpływ na to, co na lekcji będzie się działo, jest współtwórcą pracy dydaktycznej. Ta grupa metod opiera swój sens na uczeniu przez działanie, współpracę i co najważniejsze przez przeżywanie.Metoda kształtująca pomysłowość i wyobraźnię. Pomysły mogą być codzienne, fantastyczne, innowacyjne. Celem tej metody jest zgromadzenie w krótkim czasie dużej liczby pomysłów potrzebnych do rozwiązania jakiegoś problemu. Nauczyciel podaje problem, a uczniowie zgłaszają pomysły rozwiązań.Metoda nauczania jest zatem sposobem kierowania przez nauczyciela procesem uczenia się dla osiągnięcia podstawowych celów w zakresie wiadomości, umiejętności, postaw. Metody aktywizujące to grupa metod nauczania, które charakteryzuje to, że w procesie kształcenia aktywność uczniów przewyższa aktywność nauczyciela.Przy czym trzeba zaznaczyć, że dana lekcja może być prowadzona dwiema, a nawet kilkoma metodami.

Większość z opisanych wyżej sposobów pracy na lekcjach mogą stosować nauczyciele na różnych przedmiotach,.

Istniej teżą metody, które tylko i wyłącznie można wprowadzać na lekcjach polskiego. Są tocałej lekcji, aby zebrać dane pomocne nauczycielowi w zaplanowaniu i wprowadzeniu zmiany. Zależy to od celu i obszaru obserwacji. Na przykład, gdy koleżanka chce rozwinąć umiejętność aktywowania dotychczasowej wiedzy uczniów w otwarciu lekcji, wystarczy obserwacja pierwszych 10-15 minut zajęć.TAMARA KROPIOWSKA, OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE NA LEKCJI - WZÓR SCENARIUSZA 2 Czego nauczyciel będzie oczekiwał i wymagał od uczniów?Na co będzie zwracał uwagę? („NaCoBeZu"/kryteria sukcesu): Szczegółowe wymagania należy określać na każdej lekcji, a nie dopiero przed sprawdzianem.7. Podsumowanie lekcji, synteza lekcji. Zastosowanie osiągniętej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do innych przekazów kultury i innych dziedzin sztuki; utrwalenie. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej (praca domowa nie powinna przekraczać możliwości wychowanka). Ogniwa lekcji wg.Konspekt lekcji to bardzo ważny dokument, szczególnie dla początkującego nauczyciela lub studenta na praktykach. Jeżeli ktoś wykłada, że konspekt ma się składać z części; "co powie nauczyciel" oraz "co może odpowiedzieć uczeń" i mieć kilka stron, uciekajcie od takiego dydaktyka, ponieważ tego typu przestarzałe podejście niewiele ma wspólnego z prawdziwym konspektem, jaki .Wykonywanie karty pracy do ćwiczeń (praca indywidualna): uzupełnianie zdań z lukami wyrazami z lekcji, podpisywanie ilustracji odpowiednimi ostrzeżeniami w języku angielskim, układanie zdań z rozsypanek słownych.

Podsumowanie zajęć, ocena pracy i zachowania Uczniów na lekcji.

Zakończenie zajęć, pożegnanie w języku angielskim.„Metody nauczania i oceniania w pracy młodego nauczyciela". Ważne jest też podsumowanie lekcji podczas którego uczniowie mogą stwierdzić czy założone cele zostały osiągnięte. Kryteria oceniania = NACOBEZU Ustaliliśmy już cele lekcji, wiemy już dokąd zmierzamy, teraz musimy .Podsumowanie 3minuty N- ocenia aktywność uczniów, rozdaje mapy grodów i osad Wielkopolski, z poleceniem wklejenia ich do zeszytu i zaznaczenie kolorem czerwonym grodów U-potrafią wkleić mapki do zeszytu mapki Ocena uczniów za aktywność na lekcji 8.Zadanie pracy domowej 5minut N- zadaje pracę domowąN- przedstawia temat przyszłej .Metoda oparta jest na łańcuchu skojarzeń, dlatego warto wykorzystać ją podczas lekcji powtórzeniowej, zamykającej dany dział (niekoniecznie tylko na języku polskim). Jest to zatem metoda kreowania pomysłów, ale też środek pomocny w budowaniu i tworzeniu skojarzeń, dzięki aktualizacji przyswojonej już wiedzy.„Miękkie", „alternatywne" metody ewaluacji Metody indywidualne Są to takie metody, przy użyciu których uczestnicy sami wyrażają opinie dotyczące postępu zajęć, procesu uczenia się, wyników, własnych przeżyć, zaangażowania itp. Przykłady metod indywidualnych: List do siebiew jasnej, zrozumiałej formie; należy pamiętać o nim podczas lekcji oraz podsumować go na jej zakończenie.

Cele uczenia się w języku ucznia O zaplanowanych celach lekcji poinformujesz swoich uczniów, dlatego.

Cele muszą mieć odpowiednią formę i treść.METODY AKTYWIZUJ ĄCE I. BURZA MÓZGÓW. ZALETY METODY. * pobudzanie aktywno ści i wyobra źni uczniów, * zobowi ązanie do wielostronnego podej ścia do problemu, * pobudzenie do aktywno ści wszystkich uczniów, * analiza problemu w sposób cz ęsto humorystyczny, spontaniczny, zrywaj ący z tzw. „sztywno ści ą" lekcji,Montessori - najlepsza metoda nauczania? Pedagogika Montessori jest jedną z lepszych metod nauczania dzieci jaką znam (choć znam lepsze). Przyznam jednak, że zbiorowa fascynacja tą metodą oraz bezrefleksyjne podejście wielu nauczycieli, skłoniło mnie do napisania tego artykułu.Metody nauczania na uczelni wyższej Metoda -pochodzi od greckiego słowa „methodos", co znaczy badanie, sposób badania, droga dochodzenia do prawdy. Metoda kształcenia-jest to wypróbowany, świadomy i systematycznie stosowany/powtarzalny układ czynności między ekspertem i nowicjuszem, cel -spowodowanieB. Chrząstowska, Opis lekcji, "Polonistyka" 2003, nr 9, s. 556-559. Magdalena Winiarczyk ZADANIA: Utrwalenie ostatecznych przemyśleń dotyczących przebiegu lekcji. Zwięźle sformułowana pomoc w prowadzeniu lekcji, umożliwiająca rytmiczne przechodzenie od jednego etapu do drugiego, zapobiegająca chaosowi i stracie czasu.Jako nauczyciel przyrody w swojej pracy bardzo często wykorzystuję metody aktywizujące podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych.

Najważniejszym zadaniem nauczyciela nie powinno być tylko przekazywanie "suchej" wiedzy, ale przede.

Tacher B., Praca małych grup na lekcji, Koszalin 1997. Wac E. ,Metody aktywizujace ucznia w praktyce szkolnej w: „Forum nauczycieli" 2000 nr 5, s.17- 20. Zebrała i opracowała mgr Katarzyna Halfar Załącznikiem do artykułu jest scenariusz lekcji języka polskiego „Gość w dom -telewizor milczy".Metoda nauczania - celowo i systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, który umożliwia uczniom opanowanie wiedzy wraz z umiejętnością posługiwania się nią w praktyce, jak również rozwijanie zdolności i zainteresowań poznawczych uczniów. Dobór metod nauczania zależy od:Hospitacja służy przede wszystkim obserwacji aktywności, zachowań uczniów na lekcji, spowodowanych określonymi działaniami nauczyciela. - metody i formy są dostosowane do przyjętych celów, - przestrzeń edukacyjna dostosowana jest do formy pracy, - zajęcia kontrolne.9. Podsumowanie lekcji (5 min). Zastanowienie się nad problemem rusyfikacji i walki z nią. Uczniowie wskazują wygranego w walce i uzasadniają wybór. Odniesienie do tytułu zaczerpniętego z mitu greckiego o Syzyfie. Podsumowanie: „syzyfowa praca" - bezowocna praca rusyfikatorów oraz zmagania się młodych bohaterów z rusyfikacją.

10.Podsumowanie dydaktyczne i wychowawcze lekcji.

Ocena stopnia zaangażowania ćwiczących w czasie lekcji. Motywacja do aktywności fizycznej w czasie pozalekcyjnym. Metoda naśladowczo-ścisła 35. Metoda zadaniowo-ścisła 36. Metoda programowanego uczenia się 37. Metoda zabawowo-Współcześni neurodydaktycy twierdzą, że mózg najlepiej uczy się poprzez działanie, dlatego też podczas lekcji języka polskiego „przemycam" do pracy z tekstem metody i techniki aktywizujące, wykorzystujące współpracę uczniów i zabawę. Oto niektóre z nich, wykorzystane do tej pory. Mapa myśli.Zapraszamy do zapoznania się ze wzorcem scenariusza zajęć dla liceum opracowanym na potrzeby warsztatów EduGIS w Rąbce. Ułatwia on zaplanowanie lekcji, podczas których technologie geoinformacyjne GIS oraz informacyjno-komunikacyjne ICT wykorzystywane są jako narzędzia wspierające lepsze poznanie omawianego tematu, a przede wszystkich wzmocnienie aspektu badawczości danego .Podsumowanie doświadczeń uczniów; formułowanie wniosków z obserwacji. Nauczyciel czuwa nad poprawnością formułowanych wniosków. Uczniowie powinni samodzielnie wywnioskować, że siła wyporu zależy od objętości zanurzonego ciała i gęstości cieczy, w której ciało jest zanurzone, ale nie zależy od gęstości, czyli od rodzaju .Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy .Podsumowanie oraz zachęcenie do przekazania informacji rodzicom oraz odwiedzenia strony lub Facebooka kampanii „Znamię. Znam je?", gdzie będą umieszczane dodatkowe, ciekawe i ważne informacje dot. czerniaka. Wypełnienie ankiet przez uczniów dot. lekcji. Czy temat był ważny? Czy lekcja była ciekawa?.


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz