IPET dla dziecka z autyzmem • 7 Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania dziecka: hłopiec jest pod opieką Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Autyzmem. Raz w tygodniu uczestniczy w zajęciach z terapeutą. ierze udział w zajęciach wczesnego wspomagania rozwoju w poradni psychologiczno-pedagogicznej.PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych w różnych obszarach funkcjonowania Mocne strony ucznia (przyczyny niepowodzeń edukacyjnych, (predyspozycje, uzdolnienia,. WNIOSKI DO PRACY (ZMIANY W IPET) 1) Dostosowania z zakresu metod i form pracy z uczniem: .UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE EMOCJE INTEGRACJA SENSORYCZNA SI KOMUNIKACJA IPET REWALIDACJA MOTORYKA ZESPÓŁ ASPERGERA ASD NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA MAŁE DZIECKO PERCEPCJA ZABAWA ZDROWIE. Podsumowanie oceny funkcjonowania ucznia. Autyzm - przyswajanie nowości. Skomentuj Anuluj .W tej zakładce znajdują się propozycje ćwiczeń, metod, technik, narzędzi oraz inspiracje i pomysły, które można wykorzystać w Indywidualnych Programach Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET) dla uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera, ASD, SPD, dysleksją, ADHD, ADD i zaburzeniami pokrewnymi, w tym również dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.Data podsumowania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia XX DIAGNOZY CZĄSTKOWE Źródło informacji Analiza funkcjonowania Analiza orzeczenia, opinii Chłopiec z zespołem Aspergera.
Rozwój intelektualny na poziomie normy wiekowej powyżej przeciętnej.
Prawidłowa motywacja zadaniowa, gotowość do podejmowania wysiłku .PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA. grupa Wychowawca Koordynator zespołu Nr orzeczenia Data wystawienie orzeczenia Podstawa opracowania IPET (zaznacz X we właściwym miejscu) Niepełnosprawność (jaka?)uszkodzenie słuchu ucha prawego w stopniu głębokim, ucha lewego w stopniu .PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych w różnych obszarach funkcjonowania Mocne strony ucznia (predyspozycje, uzdolnienia, dobrze opanowane umiejętności) Obszary wymagające wsparcia (przyczyny niepowodzeń edukacyjnych, trudności w funkcjonowaniu, bariery i ograniczenia utrudniająceimię i nazwisko ucznia: zakres i sposÓb dostosowania wymagaŃ edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz moŻliwoŚci psychofizycznych ucznia, w szczegÓlnoŚci przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy § 6.1.1 metody wspomagającePODSUMOWANIE REALIZACJI IPET: 1. Osiągnięcia ucznia: 2. Zasadnicze trudności w realizacji programu edukacyjnego i innych działań zorganizowanych w szkole. Uwagi i informacje dotyczące konieczności modyfikacji programu. Wnioski do dalszej pracy.Plik ipet przykładowy autyzm dziecięcy.docx na koncie użytkownika anmaria53 • folder Autyzm • Data dodania: 9 sty 2012.
Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl.
Odrowąża. Tagi: autyzm , dziecko ze spektrum autyzmu , etap edukacji przedszkolnej , Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny , IPET , przedszkole , spektrum autyzmu .Niniejszy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET), uwzględniający zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych i możliwości psychofizycznych ucznia został opracowany przez zespół nauczycieli i specjalistów na bazie obowiązujących przepisów prawa, po dokonaniu .Ewaluacja IPET -u UCZNIA w Szkole Podstawowej nr xxx W xxx IPET był przeznaczony dla xxx xxx, realizowany w okresie 2014/2015 OGÓLNE INFORMACJE O DZIECKU: 1.xxx xxx ur.
Xx.xx.xx, 2.
Numer orzeczenia xx/xx z dnia xx.xx.xx o potrzebie kształcenia specjalnego 3. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia: autyzm dziecięcy 4.Dorośli z Zespołem Aspergera uważają, że ich wrażliwość sensoryczna ma większy wpływ na ich życie codzienne niż problemy z zawieraniem przyjaźni, kierowaniem emocjami i znalezieniem odpowiedniego zatrudnienia "Najpowszechniejszą formą wrażliwości jest wrażliwość na specyficzne dźwięki, ale zdarza się też wrażliwość na doznania dotykowe, intensywność światła, smak .Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu. Informacje dla pedagogów i opiekunów; Indywidualny program edukacyjno - terapeutyczny (IPET) dla dziecka z autyzmem; Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego (dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera) Zwiększenie Szans .Jakie są obowiązki zespołu oprócz opracowania IPET- u? Zespół, nie rzadziej niż raz w roku szkolnym, dokonuje okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi oraz, w miarę potrzeb, dokonuje modyfikacji programu.Kontynuacja prowadzonych form terapii. Opieka lekarzy specjalistów. W przypadku trudności z realizacją treści na wskazanym programie kształcenia zaleca się konsultacje w poradni Uzasadnienie: Z uwagi na autyzm oraz upośledzenie umysłowe dziecko wymaga specjalnej formy kształcenia i dodatkowych oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych.IPET w pytaniach i odpowiedziach Kto opracowuje IPET?Zespół, którzy tworzą nauczyciele i specjaliści prowadzący zajęcia z uczniem.Kto koordynuje pracę zespołu?- Wychowawca oddziału, do którego uczęszcza uczeń, lub- wyznaczony przez dyrektora szkołynauczyciel lub specjalista prowadzący zajęcia z uczniem.Kto może dodatkowo uczestniczyć w pracach zespołu?-Programu Edukacyjno-Terapeutycznego tzw.
IPET.
Podczas opracowywania IPET dla któregokolwiek ucznia niepełnosprawnego (niesłyszących, słabo słyszących, niewidomych, słabo widzących, z niepełnosprawnością rucho-wą, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,IPET Obserwacje nauczycieli Informacje o stanie zdrowia (przyk adowe ród a: dokumentacja medyczna, lekarz, pielgniarka, rehabilitant) Informacje od doradcy zawodowego Inne ród a informacji Podsumowanie (ocena funkcjonowania dziecka w rónych obszarach) Mocne strony S abe strony Rozwój fizyczny (w tym motoryka dua i ma a, funkcjo-nowanie zmys .ewentualnych korekt do IPET-u, wewnątrzszkolne szkolenia dotyczące pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także oceniania kształtującego organizowane przez CEO; • 20.06.2011 -ewaluacja IPET-u, wnioski na przyszły rok, podsumowanie pracy zespołu.Opublikowano: 28 stycznia 2018 roku. Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej to dokument obowiązkowy w toku pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej polityce prywatności.Rodzaj dysfunkcji określa charakter pomocy udzielanej uczniowi w ramach planu działań wspierających (PDW) lub indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Prowadzone działania, zgodnie z rozporządzeniem, powinny być co najmniej raz w roku ewaluowane.Okres na jaki utworzono IPET Rok szkolny 2011/2012 4. Rozpoznanie wynikające z orzeczenia: autyzm 5. Zalecenia zawarte w orzeczeniu • Wskazane kształcenie specjalne dla dzieci z autyzmem w grupie przedszkolnej integracyjnej .Pobierz cały materiał wraz z indywidualnym programem edukacyjno-terapeutycznym (IPET)One są wśród nas 7 DziecKO z AUTYzMeM Wstęp Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera należą do grupy tzw. całościowych zaburzeń neurorozwojowych, do których za-liczane są również specyficzne trudności szkolne oraz spe-cyficzne zaburzenia rozwoju funkcji ruchowych. Zaburze-nia te charakteryzują się brakiem odpowiednich dla wie-Tak.jakies 4 lata temu. Szkolił mnie twórca programu. Aaa i jeszcze jedno. Ja wsiowa i musiałam w trakicie modyfikować treści. .nie wszystkie były "oczywiste " dla moich dzieciaków.Co powinien zawierać IPET? Indywidualny program edukacyjno - terapeutyczny określa zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z dzieckiem..
Brak komentarzy.