1 Rozdział 4 Spis treści ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH Charakterystyka badanej populacji Skutki wpływu obrazów przemocy w cyberkulturze na dzieci i młodzież zebrane za pomocą badań ankietowych Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące Zagrożenie rozwoju psycho-fizycznego pod wpływem oglądania scen przemocy zaobserwowanych w telewizji Zagrożenie rozwoju psycho-fizycznego pod .3. Charakterystyka badanej grupy Ankietę w wersji elektronicznej wypełniło 445 osób, czyli średnio czterech nauczycieli z wylosowanych gimnazjów na Mazowszu. W wywiadach grupowych wzięło udział 193 nauczycieli. Wśród badanych szkół występują zarówno gimnazja publiczne (92%)Kolejny wykres pokazuje procentowo rozkład nauczycieli pracujących w poszczególnych typach szkół, względem całej badanej grupy nauczycieli. Rozkład badanych nauczycieli ze względu na typ szkoły. Najwięcej w badanej grupie było nauczycieli szkół podstawowych - niemal co trzeci badany nauczyciel pracuje z najmłodszymi uczniami.4. Charakterystyka terenu badań 8 5. Struktura badanej grupy 9 Część druga - Rozwój zawodowy nauczycieli kształcenia zawodowego 10 1. Kwalifikacje i kompetencje nauczycieli przedmiotów zawodowych 10 2. Poziomy rozwoju zawodowego nauczycieli przedmiotów zawodowych 14 3.Charakterystyka badanej grupy nauczycieli Zdecydowaną większość respondentów - nauczycieli stanowiły kobiety (91,5%).
Na wykresie 1.
przedstawiono strukturę uczestnictwa w badaniu kobiet i mężczyzn w podziale na etapy edukacyjne. 9znanie opinii badanej grupy nauczycieli na temat odczuwanej przez nich satysfakcji zawodowej oraz tego, jak kształtuje się ona w zawiązku z miej-scem pracy badanych (wieś, miasto). Szczególnie zainteresowała mnie sa-tysfakcja w zawodzie nauczyciela wynikająca z miejsca pracy badanychCharakterystyka badanej zbiorowości Grupę badanych stanowiło 62 wychowanków szkoły i 54 rodziców. W badaniach uczestniczyli zarówno ojcowie, jak i matki uczniów szkoły w Stąporkowie. Poniższa tabela przedstawia płeć badanych rodziców. Tabela 3 .Charakterystyka badanej grupy. Badaniu poddani zostali:-10 nauczycieli, o stanowi 100 % ogółu pracujących w szkole na pełny etat,-14 rodziców uczniów klas IV-VI, co stanowi 35 % ogółu. - 30 uczniów wieku 11-13 lat, co stanowi 72% ogółu. ANKIETA DLA NAUCZYCIELI 1. Czy znasz szkolny program wychowawczy? 2.Źródło: badania własne Prawie połowa respondentów jest właśnie w trakcie studiów (49%), drugą najliczniejszą grupę stanowią osoby z wykształceniem wyższym (23%), a najmniej jest ankietowanych, którzy ukończyli jedynie gimnazjum. Wykształcenie badanych obrazuje poniższy Wykres 2. Wykres 2. Wykształcenie respondentówz badania rzeczywistych opinii nauczycieli na temat możliwości ich pracy w klasie integracyjnej.
Tej problematyce poświęcony zostaje niniejszy artykuł.
Metoda badań i charakterystyka badanej grupy Celem podjętych badań było poznanie opinii nauczycieli szkół gimnazjalnych w podjęciu pracy w klasie integracyjnej. Wyodrębniono .2.6. Charakterystyka badanej grupy 52 R o z d z i a ł 3 Kompetencje profilaktyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań 55 3.1. Funkcjonowanie profesjonalne - charakterystyka 55 3.2. Zapotrzebowanie na rozwój profesjonalny 62 3.3. Kompetencje profilaktyczne w obszarze wiedzy 69 3.4.Oddziały przedszkolne - charakterystyka poszczególnych grup. ODDZIAŁY PRZEDSZKOLA 2019/2020. Obecnie do placówki uczęszcza 120 wychowanków w wieku 3- 6 lat, z tego większość stanowią chłopcy. Cztery oddziały znajdują się w budynku w Sadkach, piąty oddział jest umiejscowiony w budynku po byłej Szkole Podstawowej w Dębionku, a szósty oddział jest umiejscowiony w budynku po .Badanie naukowe to wieloetapowy proces „zróżnicowanych działań mających na celu zapewnienie obiektywnego, dokładnego i wyczerpującego poznania obranego wycinka rzeczywistości przyrodniczej, społecznej lub kulturowej, a wynikiem badania naukowego jest określony obraz badanej rzeczywistości." 1 Natomiast przedmiotem badań jak .tzw. grupy ormalne charakteryzujące się tym, iż członkostwo w nich jest w du-żym stopniu wynikiem przymusu, niełatwo jest je bez poważnych konsekwencji opuścić.
Konkretne jednostki mają też niewielki wpływ na dobór pozostałych to-warzyszy wchodzących w skład grupy.
Cele, w tym przypadku, są grupie nieja-ko automatycznie narzucane.Charakterystyka terenu badań Badania przeprowadziłam w Domu Dziecka nr 1 w Kielcach. Jest to placówka, która dzieciom pozbawionym trwale lub okresowo opieki rodziny własnej, zastępuje rodzinę, zapewnia opiekę i wychowanie, odpowiednie do potrzeb warunki rozwoju, przygotowuje do .Niektórzy pedagodzy nie mają do niej pełnego zaufania, gdyż nie mają pewności, czy otrzymane rezultaty w grupie eksperymentalnej są zasługą tej techniki -technika czterech grup (Solomona)- różni się ona tym, że uwzględnia dodatkową grupę eksperymentalną i kontrolną, w których to grupach przeprowadza się tylko badania końcowe.zaburzeń głosu u nauczycieli badanej za pomocą analizy akustycznej. Charakterystyka grupy badanej i kontrolnej Table 1. The general characteristic of the examined groups Grupa badana Study group Grupa kontrolna Control group Liczba badanychPrzedstawiamy raport z „Badania czasu i warunków pracy nauczycieli". Badanie prowadzone było w ramach projektu systemowego pt. „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego" finansowanego z PO KL. Badaniami objęto nauczycieli, którzy między wrześniem 2011 r.
a grudniem 2012 r.
czynnieAnaliza stosunków społecznych panujących w grupie rówieśniczej z użyciem metod socjometrycznych CHARAKTERYSTYKA BADANEJ GRUPY Badana grupa rówieśnicza to klasa I. Dzieci te znają się już od klasy przedszkolnej. Tylko jedna dziewczynka doszła do klasy na początku roku szkolnego, ale szybko została zaakceptowana.w grupie nauczycieli (77,6% vs 57,6%; p < 0,001) (tab. Metoda i narzędzie badawcze W badaniu zastosowano metodę sondażu. Charakterystyka demograficzna badanej grupy Table 1. Demographic characteristics of the study group Charakterystyka Characteristic Nauczyciele TeachersCharakterystyka badanej grupy. W badaniach wzięli udział uczniowie klas IV szkół podstawowych z powiatu jarosławskiego (szkoły na terenie miasta Jarosławia i gmin powiatu). Ogólna liczba badanych dzieci wynosiła 796, w tym 387 dziewcząt i 409 chłopców.Charakterystyka zawodu nauczyciela i pojęcie wypalenia zawodowego. Przyczyny, symptomy oraz sposoby przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Analiza wyników badań dotyczących wypalenia zawodowego, przeprowadzonych na grupie 140 nauczycieli na różnych stopniach awansu zawodowego. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach - Czytelnia 21.Mam nadzieję, że przeprowadzone przeze mnie badania choć w niewielkim stopniu potwierdzają postawiona hipotezę. Praca moja zawiera również aneks i bibliografię. Rozdział I. Charakterystyka dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.dowana większość nauczycieli (85,35%) twierdzi, że uwzględnia w procesie edukacyjnym opinie wyrażane przez uczniów. zdanie to podziela niemal 39% uczniów i połowa rodziców (49,97%), co ilustruje wykres 1. zdania nauczycieli dotyczące brania przez nich pod uwagę opinii uczniówW oparciu o dokonaną przez nauczycieli charakterystykę trzech wymiarów ich postawy pedagogicznej określony został poziom kultury pedagogicznej w badanej grupie. Obraz postawy nauczyciela powstały ze zintegrowanego opisu wszystkich trzech komponentów [9] ilustruje wykres 1. Wykres 1.Normalizacje dla podanych grup została przygotowana przez Tysarczyk. Charakterystyka badanej grupy i procedura badania Badaną grupę tworzyło 85 osób, 73 kobiety i 12 mężczyzn. Grupę podzielono według stażu pracy. Podgrupę osób o krótkim stażu pracy tworzyło 44 osoby (35 kobiet i 9 mężczyzn).STYLE FUNKCJONOWANIA NAUCZYCIELI W SYTUACJI ZMIANY. SPOŁECZNEJ. WPROWADZENIE. CHARAKTERYSTYKA BADANEJ GRUPY. Badaną grupę. w zdecydowanej. większości tworzyły. kobiety (80% grupy). w szkole od 30 do 40 lat. 80% badanej grupy, to osoby, które. rozpoczęły swoją pracę .W grupie osób badanych, które nie ujawniły swojej orientacji seksualnej analogiczne dane wyglądały nastąpująco: - modalna wieku wyniosła także 20 lat (48 osób), stanowiąc tym samym 11,03% wszystkich badanych w tej grupie. Również w tej grupie najliczniej reprezentowany był przedział wiekowy 18-24 (161 osób), czyli 37,01%.należących do tej grupy korzysta z internetu codziennie. W pozostałych dwóch grupach: (nauczyciele i rodzice) około 20 -25% badanych korzysta z internetu około 2-3 razy w tygodniu. Jedyną grupą, której przedstawiciele korzystają z internetu rzadziej niż raz na tydzień są rodzice - takich osób w badanej zbiorowości było około 20%.84 HORYZONTY PSYCHOLOGII, 2014, TOM IV - ARTYKUŁY NAUKOWE M. Pawelec, J. Cholewińska, A. Mazur, W. Ozga, Trudności wychowawcze w grupie dzieci przedszkolnych. stosowanie zasad, metod i form ..
Brak komentarzy.