• szkolnasciaga.pl

Opis sytuacji forma wypowiedzi

30 grudnia 2019 19:37






NP .Opis sytuacji jako forma wypowiedzi pisemnej o Juradzie lektura "Krzyżacy" Jurand zziębnięty i głodny stał pod murami zamku .W kratach bramy ukazały się głowy knechtów optulone w futrzane czapy i ciemne kapice .Wyglądali także rycerze w żelaznych zbrojach .Knechtowie i rycerze śmiali z pokory grożnego Juranta ,a w końcu .Rodzaje wypowiedzi 1. STRESZCZENIE Krótkie przedstawienie głównych wydarzeń lub najistotniejszych myśli utworu. Podstawowe cechy streszczeń to: a) zwięzłość b) odrzucenie informacji nieistotnych c) obiektywizm (brak własnych uwag i ocen) 2. OPOWIADANIE, OPIS Dwie podstawowe formy narracyjne wypowiedzi.OPIS SYTUACJI Opis sytuacji - jest to relacja z tego, co się wydarzyło, a zatem przedstawienie pewnego zdarzenia. Opis sytuacji to forma wypowiedzi łącząca sprawozdanie z opowiadaniem. Jak zredagować opis sytuacji? - wprowadź czytelnika w okoliczności, w jakich odbywa się całe zdarzenie: • miejsce zdarzenia - gdzie ma miejsce dana sytuacja, gdzie się to dzieje?Opis sytuacji- powinien uwzględniać jej miejsce oraz czas, uczestniczące w niej osoby, ich zachowania. Można do tego dodać informacje, jakie znaczenie miała ta sytuacja, w przebiegu jakichś zdarzeń, czym została spowodowana itp.Formy wypowiedzi pisemnej są ocenianie zgodnie z wytycznymi CKE. Zapoznajcie się szczegółowo z tymi zasadami (wiem, wiem, było na lekcjach i wersja skrócona jest w OK zeszycie, ale… i tak od tego zacznijcie 😉.

OPIS OBRAZU.

OPIS SYTUACJI. OPIS PRZEŻYĆ WEWNĘTRZNYCH. Zachęcam .Opis sytuacji to forma wypowiedzi, której celem jest zilustrowanie słowami tego, co widzimy. wciągnięcie czytelnika w opis sytuacji (raczej zdania krótsze); dostosowanie słownictwa do opisywanej sytuacji. Opis przeżyć wewnętrznych.Materiał uzupełniający treść podręcznika Język polski 7. Między nami (s. 290) 1. Uzupełnij poniższy schemat wyrażeniami z ramki. W razie potrzeby skorzystaj z informacji o opisie, opowiadaniu i opisie sytuacji zamieszczonych w podręczniku Język polski.Między nami.Pamiętaj jednak, że obecnie nauczyciel ma prawo wyboru programu nauczania i podręcznika, a w związku z tym istnieje możliwość, że będziesz ćwiczył np. opis przeżyć wewnętrznych w pierwszej klasie, a twoi koledzy z innego gimnazjum zakończą rok bez znajomości tej formy wypowiedzi.OPIS Opis jest jedną z podstawowych form wypowiedzi. Jest to dokładne, zgodne z rzeczywistością przedstawienie charakterystycznych cech obserwowanego przedmiotu, osoby, zwierzęcia, rośliny krajobrazu czy sytuacji. Oprócz otaczającej rzeczywistości opisywać możemy również uczucia. W opisie dominują przymiotniki i rzeczowniki.Opisy mogą stanowić samodzielną formę wypowiedzi lub być tylko składnikiem (elementem) innej formy wypracowania - głównie opowiadania, charakterystyki, sprawozdania.

Charakter opisu może być różny - typowo rzeczowy, naukowy lub artystyczny.

Opis rzeczowy jest „zwykłym .Formy wypowiedzi pisemnej na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum: scenariusze lekcji. Streszczenie. Opis. Porównanie z opowiadaniem. Opis sytuacji. Charakterystyka jako forma wypowiedzi. Rozprawka. Sprawozdanie. Sygn. 223531 Czytelnia Opowiadanie 3. Cholewa, Anna .W szkole podstawowej i gimnazjum opis traktuje się jako samodzielną formę wypowiedzi, ale może on też wchodzić w skład charakterystyki, a zwłaszcza opowiadania. Ćwicząc opis, należy uświadomić uczniom różnicę gatunkową między tymi formami wypowiedzi, ma ona bowiem zasadniczy wpływ na dobórFormy wypowiedzi‎ > ‎ Opis sytuacji W ubiegłym tygodniu uwagę uczniów naszej szkoły przykuł plakat zapowiadający inscenizację turnieju rycerskiego. Spektakl miał się odbyć dzisiaj, więc wszyscy podążyli do sali teatralnej. Odbywała się tam ostatnia próba przed występem.Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Opis postaci - forma wypowiedzi rzadko stosowana jako samodzielna w gimnazjum, ale może być częścią charakterystyki, opowiadania, pamiętnika, listu, dlatego warto się nią zająć.

Przy pisaniu warto pamiętać, że nie chodzi tylko o to, by poinformować, jak ktoś wygląda, ale żeby.

Opisy ścisłe informują obiektywnie o przedmiocie, sytuacji podając sucho, ale dokładnie wszystkie ich najistotniejsze, a także drugorzędne cechy. Przy opisie literackim o doborze cech w dużym stopniu będzie decydował stosunek uczuciowy opisującego.-Opis Jest formą prezentacji wyglądu czegoś lub kogoś. Dotyczy najczęściej tego, co znajduje się w bezruchu: krajobrazów, wnętrz, przedmiotów, a także zewnętrznego wyglądu postaci. W opisie przeważają rzeczowniki i przymiotniki nazywające cechy, np. wielkość, kształt, barwę, oraz wyrażenia zmysłowe, np. zapach, smak.Opis sytuacji - jest to relacja z tego, co się wydarzyło, a zatem przedstawienie pewnego zdarzenia. Opis sytuacji to forma wypowiedzi łącząca sprawozdanie z opowiadaniem. Jak zredagować opis sytuacji? - wprowadź czytelnika w okoliczności, w jakich odbywa się całe zdarzenie: .Oprócz długiej formy trzeba też wykazać się umiejętnością budowania wypowiedzi w kilku tzw. krótkich formach. Wydają się one banalnie proste, ale bardzo łatwo stracić przez nie punkty. Opis sytuacji Ten opis informuje o zdarzeniu, które rozegrało się w określonym miejscu i .Jimdo.

You can do it, too! Sign up for free now at sytuacji polega na przedstawieniu ciągu wydarzeń.

Opis sytuacji określany bywa jako forma pośrednia między opisem (przedstawić bowiem musimy okoliczności towarzyszące jakiemuś zdarzeniu) a opowiadaniem (coś bowiem się wydarzyło).Opis sytuacji stanowi formę pośrednią między opisem a opowiadaniem. Sytuacja to zespół okoliczności, położenie, w jakim się ktoś znajduje, ogół warunków, w których coś się dzieje, coś się rozwija. Opis sytuacji będzie zatem przedstawiał jakieś zdarzenie, które rozgrywało się w określonym czasie i miejscu.Kryteria oceny pisemnych form wypowiedzi KLASA I Kryteria oceny zaproszenia Numer. [styl odpowiedni do formy wypowiedzi] 0-1 p. IV ZAPIS (0-3)** XII Poprawno ść ortograficzna. wygl ądu zewn ętrznego postaci, sytuacji, prze żyć wewn ętrznych; lub elementów charakterystyki .Budowa opisu sytuacji 1. Wstęp - prezentacja miejsca, czasu i bohaterów zdarzenia. Rozwinięcie - dynamiczny opis zdarzenia - Pamiętaj o jedności czasu i miejsca. Podsumowanie (może to być morał, pouczenie, wnioski na przyszłość)Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Opis sytuacji jako szkolna forma wypowiedzi. Dominika Grabowska Luty 23, 2013 I Gimnazjum, język polski No Comments. Jest już godzina 13:30. Minęły właśnie lekcje. Jest bardzo gorąco, bo słońce dogrzewa. Chłopcy z mojej klasy wybrali się na basen.Wzory form wypowiedzi dla uczniów Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sułowie na podstawie: Bli żej słowa. Podr ęcznik dla klasy 2, Ewa Horwath i Gra żyna Kiełb przygotowały Mirosława Baczkowska-Milian oraz Anna Tyczy ńska 10 Opis sytuacjiOpis podnosi frekwencję występowania przymiotników. Szczególnie rozbudowane są opisy w dużych formach epickich, takich, jak choćby epopeja, w których opis pełni funkcję retardacyjną, opóźniającą czas dziania się wydarzeń głównych, mającą na celu wytworzenie w czytelniku uczucia napięcia i oczekiwania. Wyróżniamy :1. Forma podstawową formą listu jest monolog - wypowiedź skierowana do konkretnego odbiorcy łączy w sobie elementy kilku innych form wypowiedzi: - opowiadania - przedstawienie zdarzeń przez nadawcę - opisu sytuacji towarzyszącego jednemu zdarzeniu - monologu lirycznego- przedstawienie własnych uczyć, nastroju itp.Opis sytuacji - przedstawienie zespołu okoliczności, w których ktoś się znajduje lub w jakich ma miejsce jakieś zdarzenie.Okoliczności te zachodzą w tej samej lub prawie tej samej chwili.Narrator zajmuje pozycję obserwatora i przedstawia to ,co się wokół niego dzieje.Przekazuje też informacje o wyglądzie osób, przedmiotów i otoczenia- stanowią one tło dziania się..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz