Temat lekcji: Mój przyjaciel - opis. Scenariusz dwugodzinnej jednostki lekcyjnej w klasie IV lub V. Cele ogólne lekcji: kształcenie umiejętności pisania planu opisu i opisu przyjaciela;. postaci. - praca indywidualna.Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Scenariusz lekcji „Redagujemy opis postaci", plik: scenariusz-lekcji-redagujemy-opis-postaci.doc (application/msword) NOWE Słowa na start!Opis wyglądu postaci scenariusze lekcji. Scenariusz lekcji na temat opisywania wyglądu zewnętrznego postaci. Materiał przeznaczony na lekcję języka angielskiego. Pokaż pliki Liczba wyświetleń: 5988.
Liczba .postaci rzeczywistej i postaci literackiej 3.
Plan charakterystyki. Opis wyglądu zewnętrznego powinien również uwzględnić cechy wyróżniające daną osobę pośród innych: gesty, mimikę, sposób poruszania się, indywidualne cechy ubierania się.Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Cele lekcji - poznasz najważniejsze wydarzenia z życia pisarki, - wykażesz się wiadomościami na temat lektury, - rozwiążesz krzyżówkę oraz test sprawdzający znajomość książki, - spróbujesz wyrazić swoje opinie oraz argumentować.Scenariusz lekcji języka polskiego dla klasy I gimnazjum. z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego. Scenariusz lekcji języka polskiego dla klasy I gimnazjum z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego Temat: Jan z Czarnolasu jako ojciec pogrążony w żałobie poznajemy Tren V. Powiązanie z wcześniejszą1.Przedstawienie postaci. (jak się nazywa:czy to postać fikcyjna czy rzeczywista, kim jest czym się zajmuje itd.) 2.Opis wyglądu zewnętrznego.
(szczególnie zwracamy uwagę na te cechy fizyczne bohatera, które go wyróżniają lub mogą zapowiadać.
Postacią którą chcę opisać jest moja przyjaciółka Agata. Znamy się od podstawówki. Agata jest w moim wieku lecz niestety nie chodzi ze mną do klasy. Na lekcjach też zwracano nam uwagę, gdyż trochę przeszkadzałyśmy w prowadzeniu lekcji .3 OPIS POSTACI Opis postaci to głównie opis wyglądu zewnętrznego człowieka w połączeniu z opisem jego cech wewnętrznych (sposób zachowania, postępowania, cechy charakteru). Opisujemy postacie rzeczywiste lub bohaterów literackich. Opisując postać: zacznij od informacji ogólnych (przedstaw tę postać napisz wszystko, co o niej wiesz), a następnie przejdź do szczegółów weź .6 RafaĄ Kosik Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi - scenariusze lekcji 1 POWIEŚĆ FANTASTYCZNA PRZYKŁAD - świat przedstawiony odbiega od rzeczywi-stości - w utworze występuje fikcja fantastyczna (magiczne przedmioty lub postaci)Opis przedmiotu i postaci.doc. IV - VI / scenariusze lekcji / lektury / Opis przedmiotu i postaci.doc Download: Opis przedmiotu i postaci.doc. Pobierz. 32 KB. 0.0 / 5 (0 głosów) Komentarze: Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Dodaj go jako pierwszy!KONSPEKT LEKCJI 1 (45 minut) Temat: "Tajemniczy ogród" - Frances Hodgson Burnett.
Moje wrażenia po lekturze.
PLANOWANIE PRZEDLEKCYJNE CELE: Uczeń: Rozumie pojęcie narracji,wskazuje rodzaje narracji, określa narrację występującą w lekturze, wskazuje elementy świata przedstawionego, wypowiada się na temat przeczytanej lektury, uzasadnia swoje zdanie, uważnie słucha wypowiedzi kolegów.KONSPEKT LEKCJI DLA KL.VI CZAS:45 min. TEMAT: Charakterystyka postaci. CELE: -uczeń kształci umiejętność pisania charakterystyki-rozwija umiejętności nazywania cech-kształci umiejętność gromadzenia materiału do pracy-pisze poprawnie i estetycznie-uczeń wie, jakie mamy odmiany charakterystyk FORMY PRACY:-praca indywidualna -praca w grupie MATERIAŁY-podręcznik do nauki o języku z .Jedną z trudniejszych umiejętności, jake nabywamy w szkole, jest redagowanie opisu postaci. Trudność polega na tym, że trzeba się wykazać bogatym zasobem słownictwa i umiejętnością logicznej kompozycji tekstu, aby opis był ładny i przejrzysty.Charakterystyka postaci jest formą, która może sprawiać pewne trudności. Wynika to z faktu, że często trudno jest opisać kogoś tak, by opis był żywy i ciekawy. Wiele osób wpada w pułapkę suchego wyliczania przymiotników - to nie jest właściwa droga.Malala waleczna to postać rzeczywista - odważna pakistańska nastolatka, blogerka, aktywistka walcząca o prawa dziewcząt do edukacji, która za swoją działalność otrzymała w 2014 roku Pokojową Nagrodę Nobla.
Podczas zajęć uczennice i uczniowie nauczą się pisać charakterystykę postaci rzeczywistej na przykładzie.
- Rozmowa na temat plakatów, które dzieci przyniosły. Miały to zadane do domu. Dziewczynki miały przynieść jeden plakat, a chłopcy drugi. - Ustalenie kim są idole dzieci: dziewcząt Emma, a chłopców Michael Jackson. - Zapis tematu na tablicy: Mój idol - próba opisu postaci.KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA POLSKIEGO W KLASIE II ( 2 godziny lekcyjne ) TEMAT LEKCJI: Tułaczy los polskiego emigranta na przykładzie „Latarnika" Henryka Sienkiewicza. CELE LEKCJI: - poznawczy - uczeń zna treść noweli pt. „Latarnik", posługuje się zdobytymi informacjami, poszerza zasób słownictwa o terminy: metoda retrospekcji, nostalgia, mistyk; - kształcący - uczeń potrafi .Scenariusze lekcji 54 Karty pracy 59 Klucz do wicze 66 Lucy Maud Montgomery Ania z Zielonego Wzgórza 73 Faworytka dziewczt 73 Scenariusze lekcji 73 Karty pracy 79 Klucz do wicze 82 Clive Staples Lewis Lew, czarownica i stara szafa 86 Ba jako tsknota 86 Scenariusze lekcji 87 Karty pracy 96BIERZEMY UDZIAŁ W LEKCJI KLEKSOGRAFII Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie IV z wykorzystaniem lektury J. Brzechwy „Akademia Pana Kleksa". Cele ogólne: 1. Rozwijanie umiejętności pracy z tekstem.Scenariusz lekcji języka polskiego dla klasy IV Temat: Niesamowita kuchnia pana Kleksa. Cele Uczeń umie:-rozpoznać formę przepisu kulinarnego,-wyodrębnić elementy przepisu kulinarnego,-odróżnić formę osobową i nieosobową (bezokolicznik) czasownika,-sporządzić przepis kulinarny według podanych kryteriów,Scenariusze lekcji, część 1. Przygoda z nauczaniem. Scenariusze lekcji, część 1 - page 90. 90 - kto weźmie udział w jego realizacji? - jakie kłopoty (wzmagające napięcie) pojawią się w trakcie działania?. • Przygotuj opis postaci Audy. Temat:8 Opis postaci rzeczywistej. - poprawność kompozycyjna-zgodność wypowiedzi z wymaganiami formy - poprawność graficzna, ortograficzna, interpunkcyjna i językowa 1 9 Praca z osia czasu. - oś czasu - określanie wieków -umieszczanie wydarzeń w przedziałach czasowych - obliczanie czasu miedzy wydarzeniami-umieszczanie dat na osi czasu 1CELE: Dowiecie się co to jest opis, jakie muszą wystąpić w nim elementy. Nauczycie się opisywać postaci, przedmioty, sytuacje. NACOBEZU: 1. Pisząc opis pamiętasz o jego elementach tj.: - tutuł, - wstęp, - rozwiniecie, - zakończenie. Każdą cześć opisu piszesz od nowego akapitu.Wstęp akapit Przedstawienie postaci a Jakiej to powiesci bohater b Wiek c W jakiej jest sytuacji rodzinnej Rozwinięcie akapit Wygląd. sciaga.pl menu profil. plan opisu postaci literackiej jak napisać opis postaci literackiej jak opisać postać literack .NIEMIECKI DLA POCZĄTKUJĄCYCH - LEKCJA 14 - OPIS OSÓB, TRAGEN, SICH ANZIEHEN. NIEMIECKI DLA POCZĄTKUJĄCYCH - LEKCJA 29. opis grafiki, zwroty - Duration ..
Brak komentarzy.