1.Przedstaw postać-imię,rodzine,wiek ,czy jest uczennicą np 5 klasy czy już pracuje,charakter 2.Wygląd postaci-kolor włosów i ich długość, kolor oczu ich kształt i wielkość, nos jego kształt i wielkość, sylwet np. tęga, chuda itp, ubranie i jakie zrobiła na nas wrażeniepostaci rzeczywistej i postaci literackiej 3. Plan charakterystyki. Jest to opis wyglądu zewnętrznego z opisem cech. językowego dla klasy szóstej szkoły podstawowej, S.A. Warszawa. Nagajowa, Słowa i świat, Zeszyt ćwiczeń dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Zobacz 1 odpowiedź na pytanie: Opisz wyjątkową postać(rzeczywistą lub fikcyjną). W Swojej wypowiedzi Opisz wyjątkową postać(rzeczywistą lub fikcyjną). W Swojej wypowiedzi wykorzystaj co najmniej 5 synonimów z podanego hasła.Charakterystyka może być statyczna, jeśli charakteryzujemy postać w określonym momencie jej życia (w klasie, w czasie obozu itd.), albo dynamiczna, kiedy postać zmienia swą osobowość pod wpływem różnych okoliczności życiowych (czas, otoczenie, przejścia życiowe, wpływ innej osoby itp.). Rozróżniamy:Kryteria oceny opisu postaci literackiej i rzeczywistej [klasy IV - VI] Numer kryterium Kryteria. opis wyglądu zewnętrznego 3. nazwanie cech 4. uzasadnienie podanych cech 5. ocena własna [zakończenie, podsumowanie] 1p. 1p.Uczniowie schemat postaci przyjaciela, uzupełniają związkami frazeologicznymi z ćwiczenia 2.
- praca indywidualna.
Ćwiczenie 4 PLAN OPISU: Uczniowie plan opisu uzupełniają własnymi wyrazami i związkami frazeologicznymi, pasującymi do opisywanej przez siebie, konkretnej, postaci. - praca indywidualna. Ćwiczenie 5 OPIS PRZYJACIELAcharakterystyka postaci rzeczywistej. Postacią którą chcę opisać jest moja przyjaciółka Agata. Znamy się od podstawówki. Agata jest w moim wieku lecz niestety nie chodzi ze mną do klasy. Jest szczupła i ma około 170 cm wzrostu. Włosy sięgają jej do ramion, są jasnobrązowe.Życzliwy opis koleżanki ze szkoły. Moja koleżanka ma na imię Agnieszka i ma trzynaście lat. Chodzi razem ze mną do szóstej klasy. Jest osobą szczupłą i wysoką. Ma niebieski oczy, mały nos i wąskie usta. Jej cechą charakteru jest przede wszystkim koleżeństwo. To dobra i miła.Charakterystyka koleżanki z klasy. drukuj. poleca 80 %. opis koleżanki. opis dziewczyny. jak napisać charakterystykę. Spoko ale jak nie dostane 5 to sie policzymy haha. 17.4.2011 (13:43) Agata Kowalska to moja nauczycielka historii, hahahaa xDDOpis przyjaciela drukuj. Lubi go cała klasa. Zna wiele dowcipów, z których śmieją się wszyscy, nawet jeśli słyszeli je już wiele razy. Myślę, że niejedna osoba powinna brać z niego przykład. Nie zamieniłbym swojego przyjaciela na żadnego innego. Uważam, że przyjaźńjest .Moja mama nazywa się Anna Czekaj.Ma ona 46 lat,które skończyła w styczniu tego roku.Mieszka ona we Wrocławiu wraz ze swoją rodziną:mężem,dwoma córkami,synem,teściową oraz z naszym kochanym kotkiem Kotenią.Wygląda ona właśnie tak.ogólny schemat charakterystki postaci: 1.
przedstawienie postaci ( jak się nazywa, kim jest, skąd pochodzi itd.) 2.
wygląd zewnętrzny 3. sposób bycia i zachowanie 4, zainteresowania uzdolnienia 5. cechy charakteru 6. ocena postaci. opis postaci można zacząć ambitnie np. od trafnego ciekawego cytatu :)Wstęp akapit Przedstawienie postaci a Jakiej to powiesci bohater b Wiek c W jakiej jest sytuacji rodzinnej Rozwinięcie akapit Wygląd. sciaga.pl menu. zdolność ,itd Opisy muszą być bogate w cytaty , porównania ,epitety ,a także w metafory. 3.Zakończenie ( akapit) Moja ocena .Cechy wyglądu - budowa, kolor oczu, włosów itp. - sposób poruszania się, mówienia - sposób ubierania się 3.Cechy charakteru - sposób zachowywania się w różnych sytuacjach, ogólne cechy charakteru - usposobienie - ambicje, cele na przyszłość - zainteresowania - wady, zalety - poglądy, wierzenia 4.Opinia innych o postaci 5.Moja przyjaciółka ma swój własny, niepowtarzalny styl. Uwielbia zakładać kolorowe sukienki, falbaniaste spódnice i bluzeczki z małymi, śmiesznymi guzikami. Jedno, co wiem na pewno to, że Monika nie założyłaby jeansów i T-shirtu, jako jedyna z klasy nie lubi ich nosić i nigdy nie pojawiła się tak ubrana w szkole.Mój tata - opis. Mój tato jest wysokim szatynem o przenikliwych, brązowych oczach. Prawie wcale nie zmienił się od czasów mojego wczesnego dzieciństwa, a nawet od czasów swojej własnej młodości, udokumentowanej licznymi zdjęciami, których zawsze pełne były szuflady naszego .- zakres wiadomości i umiejętności po klasie 5 w SSP 26 STO.
(dziennika) - opis obrazu - opis krajobrazu - opis zwierzęcia - opis postaci rzeczywistej i literackiej -.
Od zwykłego opisu różni się tym, że duży nacisk kładzie na cechy charakteru bohatera oraz ich uzasadnienie. Plan pogłębionego opisu postaci: 1. Przedstawienie postaci.Jedną z trudniejszych umiejętności, jake nabywamy w szkole, jest redagowanie opisu postaci. Trudność polega na tym, że trzeba się wykazać bogatym zasobem słownictwa i umiejętnością logicznej kompozycji tekstu, aby opis był ładny i przejrzysty.Jutro pójdę w świat. Język polski. Klasa 5. Podręcznik wieloletni. Szkoła podstawowa - Dobrowolska Hanna, Dobrowolska Urszula , tylko w empik.com:. Przeczytaj recenzję Jutro pójdę w świat. Język polski. Klasa 5. Podręcznik wieloletni. Szkoła podstawowa. Zamów dostawę do dowolnego salonu i zapłać przy odbiorze!Chciałabym opisać dziś mojego dziadka. Nazywa się Stanisław Kozłowski i ma 65 lat. Razem ze swoją rodziną mieszka w Brożówce. Jest to wys.Klasa 4 Klasa 5 Klasa 6 Dyskusja Opowiadanie Opis Charakteryzo- wanie postaci literackiej i rzeczywistej Sprawozdanie Streszczenie Wygłaszanie tekstów z pamięci Formułowanie własnego zdania, próba uzasadnienia własnego zdania po uważnym wysłuchaniu wypowiedzi kolegi, przestrzeganie zasad kulturalnej dyskusji.
Opowiadanie według planu;3.
Opis wyglądu zewnętrznego (sposobu mówienia, poruszania się) 0 - 1p. Poprawne nazwanie i opisanie cech charakteru (usposobienia, umysłowości) 0 - 1p. Uzasadnienie co najmniej czterech cech charakteru - przywołanie przykładów z tekstu 0 - 1p. Zredagowanie oceny postaci (wnioski, opinie, refleksje) 0 - 1p. 7.Jak napisać charakterystykę. Charakterystyka to forma wypowiedzi ustnej lub pisemnej, która ma na celu przedstawienie cech zewnętrznych i wewnętrznych postaci rzeczywistej, literackiej lub fikcyjnej. Analizie podlega nie tylko zewnętrzny wygląd prezentowanej osoby (jak w wypadku opisu postaci), lecz również jej sposób zachowania, charakter, intelekt, styl życia i wyznawane poglądy.Odkąd pamiętam, zawsze marzyłem o tym, aby mieć psa. Po nocach śniły mi się owczarki niemieckie, rottweilery, czasem bernardyny. Jednak rodzice mówili, że nie mamy warunków, by trzymać w domu tak dużego psa - a w sumie to żadnego psa, bo przecież pies to obowiązek, zaś my nie mamy na to czasu.Język polski - klasy 5 - kryteria oceniania KRYTERIA SZCZEGÓŁOWE Lektura i inne teksty kultury, nauka o języku Wymagania konieczne. opisie postaci redaguje rozbudowany, poprawny kompozycyjnie, językowo i stylistycznie opis wyglądu postaci PrzypadkiMoja przyjaciółka nazywa się Ania, ma 15 lat i pochodzi z Sułkowic, małej miejscowości, położonej niedaleko Myślenic. Poznałyśmy się cztery lata temu na obozie tanecznym.Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Opis osoby w języku angielskim - przydatne zwroty i słownictwo Zapoznaj się z angielskimi zwrotami i słówkami, które posłużą Ci do opisu osoby. Dowiedz się, jak opisywać osobę w języku angielskim.Jedenastu uczniów w klasie posiada opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej PP, są to uczniowie: Maria, Emilia, Łukasz a, Julia, Alicja i Natalia, Maciej, Aleksandra, Joanna, Patryk i Krzysztof. Uczniowie uczęszczający do tej klasy są bardzo żywi, spontaniczni, zdarzają się problemy z zachowaniem niektórych uczniów w grupie..
Brak komentarzy.