• szkolnasciaga.pl

Opinia nauczyciela o uczniu niepełnosprawnym intelektualnie

14 grudnia 2019 12:52






OPINIA NAUCZYCIELA O DZIECKU Z GŁ ĘBSZ Ą NIEPEŁNOSPRAWNO ŚCI Ą INTELEKTUALN Ą. rozumie, gdy o nim si ę mówi, reaguje na swoje imi ę rozumie nazwy przedmiotów codziennego u żytku i podstawowych czynno ści (np. je, śpi,Buduje kilkuzdaniowe wypowiedzi, kiedy opowiada o bliskich jej tematach i wydarzeniach. Ze względu na zaburzenia artykulacyjne, wymowa dziewczynki bywa niezrozumiała. Nie wypowiada się na forum klasy. Kamila nazywa część liter. Pod kierunkiem nauczyciela czyta sylaby, proste wyrazy i krótkie zdania. Zdarza się, że zapomina liter .Na zajęciach z całą klasą pracuje tylko pod opieką nauczyciela wspomagającego. Chętnie podejmuje obowiązki szkolne, bardzo rzadko zdarza się, że odmawia wykonania zadań i ćwiczeń. Podczas wypełniania kart pracy jest staranniejsza i dokładniejsza niż w latach ubiegłych. Dba o swoje przybory szkolne, zeszyty i książki.- Zapewniać większa ilość ćwiczeń, aby uczeń opanował daną sprawność na miarę swoich możliwości. - Zapewniać uczniowi bezpieczeństwo w czasie zajęć. - Oceniać pozytywnie, uwzględniając stosunek ucznia do przedmiotu, jego chęci, wysiłek i przygotowanie do zajęć. RELIGIA - Aktywizować ucznia poprzez stosowanie metod .Opis i analiza przypadku rozpoznania i rozwiązania problemu edukacyjno - wychowawczego dziewczynki o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności intelektualnej z mózgowym porażeniem dziecięcym z zaburzeniami motoryki małej i mowyPodczas obserwacji ucznia stwierdzono, że jest on ciągle podenerwowany, nie chce uczestniczyć w zajęciach i nie reaguje na żadne polecenia ze strony nauczyciela ani pomocy nauczyciela.

Cały czas wypytuje o swoją mamę, kiedy do niego przyjdzie.

(Mama chłopca pracuje w szkole, do której chodzi chłopiec.)Opinia o uczniu Opinia nauczyciela biologii i chemii odnośnie ucznia sprawiającego problemy wychowawcze na lekcji. Joanna Konopka. Krempachy. Opinia o uczniu z głęboką niepełnosprawnością intelektualną. Hanna Chmurzyńska, Anna Słowy - Lemańczyk. Świecie. Opinia o uczniu do sądu .na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Podobnie uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego. Dostosowanie form i warunków przeprowa-dzenia egzaminów i sprawdzianów leży w gestii dyrektora szkoły. W przypadku uczniów niepełnosprawnych ruchowo, w tym uczniów z mózgowym porażeniemOpinia nauczyciela o dziecku. druga sprawa: dziecko to, z zachowaniami autystycznymi i dyspraktycznymi, posiada już orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej (mam z nim zajęcia terapeutyczne). Dopiero w nowej szkole uczeń nikomu nie znany okazał się bardzo zdolny i dziś .Opinia o uczniu: Jak Ty oczeniasz tego ucznia pod względem nauki i zachowania? Jak oceniają tego ucznia inni nauczyciele? Jaka jest opinia kolegów i koleżanek na jego temat? Powód skierowania do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Załączniki: Lista ocen ucznia; Przykłady sprawdzianów i innych prac ucznia. Pamiętaj, żeby każdą .Opinia składająca się tylko z tego, czego uczeń nie umie powie więcej o nauczycielu niż samym uczniu.

Zgaduję, że większość zdań, które miałoby się ochotę napisać w formie przeczącej, da się zamienić na.

W niektórych oddziałach klasowych stosuje się nauczanie wielopoziomowe, umożliwiające wyodrębnienie w klasie kilku grup uczniów o różnych poziomach wiadomości i umiejętności edukacyjnych.1. Identyfikacja problemu. Tuż przed rozpoczęciem kolejnego roku szkolnego otrzymałam informację od dyrektora szkoły, że do grupy, której będę wychowawcą tj. klasy I SP kształcenia zintegrowanego w Zespole Szkół Publicznych, będzie uczęszczał uczeń dotknięty Zespołem Downa, chłopiec niepełnosprawny umysłowo.intelektualną w stopniu odpowiednio lekkim, umiarko-wanym, znacznym lub głębokim. •Stała wymiana informacji o uczniu pomiędzy nauczycielami, specjalistami i rodzicami. dziecka lub ucznia niepełnosprawnego - działania o charakterze rewalidacyjnym, b) ucznia niedostosowanego .niepełnosprawnego intelektualnie ważne są wszystkie sfery rozwoju, nie wolno ich rozdzielać.

Każdy nauczyciel jest odpowiedzialny za całościowy rozwój ucznia, • organizowanie zajęć rewalidacyjnych -.

Terapia z osobami o niższej sprawności intelektualnej zdecydowanie przedłuża się w czasie w stosunku do osób z normą. Przykładem jest prowadzona terapia ucznia szkoły specjalnej w Katowicach .Zestaw materiałów ćwiczeniowych - kart pracy został opracowany przez specjalistów, w tym nauczycieli z doświadczeniem w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Nauczyciel może swobodnie wybierać te elementy, które w jego ocenie będą najdogodniejsze dla jego uczniów.Robert Błaut w opracowaniu „Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnokształcącej" wyraża opinię, że ważną rolę w procesie decyzyjnym przypisano także rodzicom, którzy muszą napisać uzasadnienie potrzeby nauczania indywidualnego, uwzględniające wyniki obserwacji oraz badań psychologicznych, pedagogicznych i lekarskich.Dzieci z szarej strefy - o uczniu z niższym niż przeciętny rozwojem intelektualnym Pani Agata niechętnie przychodzi do szkoły. Jej syn Romek, uczeń klasy VI szkoły podstawowej, ma bardzo słabe stopnie.

Z wszystkich wiodących przedmiotów (matematyka, język polski, przyroda) otrzymuje oceny.

VIII a… Zobacz więcejPolem do pracy dla nauczyciela będzie dbałość o rozwój sfery emocjonalnej takiego ucznia. Dydaktyka jest, bowiem bardzo ważna, ale jeszcze ważniejsze jest przygotowanie dziecka do radzenia sobie w życiu, a do tego dziecko potrzebuje wrażliwości, fantazji, ufności we własne siły i zdolności, niezależnie od tego, kim będzie.Chciałabym zapytać, czy dziecko z zespołem Aspergera w szkole publicznej musi mieć nauczyciela wspomagającego? Dziecko radzi sobie bardzo dobrze i chciałabym tego uniknąć, ale pani dyrektor twierdzi, że od 2016 r. jest taki przepis, że ona musi kogoś zatrudnić, jeśli dziecko ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.2. opiekę nad uczniami niepełnosprawnymi przez umożliwianie realizowania zindywidualizowanego procesu kształcenia, form i programów nauczania oraz zajęć rewalidacyjnych, 3. dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości psychoÞ-zycznych uczniów. (Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. Dz.U. Nr 173 .swoich podopiecznych. Źródłem ważnych informacji o dziecku są przede wszystkim : rodzice dziecka, nauczyciele uczący dziecko, pedagog szkolny, psycholog szkolny, logopeda oraz dokumenty (orzeczenia, opinie, IPET, karta indywidualnych potrzeb ucznia). Dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych to: dzieci zdolne, niepełnosprawne,Wiedza o dziecku w znaczącym stopniu wyznacza sukces lub porażkę naszych działań pedagogicznych i rozwoju edukacyjnego dziecka, gdyż każde dziecko jest inne, ma swoje mocne i słabe strony. Nie ma niezawodnej metody wspierania rozwoju dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, ale obowiązuje zasada przede wszystkim nie zniechęcaćinformacje: o ustalonych dla ucznia formach, okresie udzielania pomocy. która powoduje obniżanie wymagań wobec uczniów z normą intelektualną, nie oznacza pomijania haseł programowych, tylko ewentualne. uczeń, będąc blisko nauczyciela, może słuchać jego wypowiedziuczniów niepełnosprawnych intelektualnie z wykorzystaniem innowacyjnych metod oddzia-ływania" w ramach projektu współfi nansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Spo-łecznego. W ramach projektu opracowano i wdrożono cztery programy innowacyjne. W naszej pracy pamiętamy zawsze o stworzeniu uczniom klimatu bezpieczeństwa i poczu-Takie nastawienie wobec niepełnosprawnych intelektualnie sprzyja utoż-samianiu ograniczonej sprawności umysłowej z wiecznym dzieciństwem. Zapominamy, że o rozwoju osób upośledzonych decydują zasadniczo te same prawidłowości i mechanizmy, które odnoszą się do ludzi pełnosprawnych. uczeń ma umiarkowane trudności w nauce o charakterze uogólnionym  uczeń nie radzi sobie z nauką, posiada głębokie, globalne trudności w nauce - powtarzane klasy (Która? Z jakich powodów?) ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz