• szkolnasciaga.pl

Charakterystyka ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym

9 grudnia 2022 06:01






Uczeń klasy IV, M. - według orzeczenia PPP chłopiec z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, niepełnosprawnością ruchową oraz rozpoznaniem autyzmu dziecięcego. Praca z chłopcem autystycznym stanowiła wielkie wyzwanie dla moich dotychczasowych umiejętności zawodowych.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizują tę samą podstawę programową, co ich sprawni rówieśnicy. Nauczyciele mają obowiązek dostosować wymagania edukacyjne (niezbędne do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych)ocen klasyfikacyjnych zW programie uwzględniono zapisy podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach oraz zalecenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej. CHARAKTERYSTYKA UCZNIA. Tomasz jest uczniem wrażliwym, pogodnym, miłym .CHARAKTERYSTYKA UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO (FUNKCJONOWANIE SPOŁECZNE, INTELEKTUALNE, PSYCHICZNE, SOMATYCZNE). Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim ( I.I. 52 - 67 ). Osoby upośledzone umysłowo w stopniu lekkim charakteryzują się najłagodniejszą formą niedorozwoju umysłowego.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz wskazano propo-zycje zasad służących stworzeniu warunków, które ułatwią tego typu uczniom osiągnięcie sukcesu edukacyjnego.

Terminologia i definicja niepełnosprawności intelektualnej wg DSMProces rozwojowy uczniów z.

w Centrum Szkoleniowym w Sulejówku odbyło się szkolenie „Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w edukacji włączającej" zorganizowane przez Wydział Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych Ośrodka Rozwoju Edukacji. Celem szkolenia było upowszechnianie idei edukacji włączającej, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów z .Archiwum publikacji w serwisie Publikacje edukacyjne. Charakterystyka osoby upośledzonej w stopniu umiarkowanym Pojęcie upośledzenia umysłowego jest bardzo szerokie zarówno ze względu na zróżnicowane stopnie upośledzenia, które obejmuje, są to: zaburzenia sprawności motorycznej, zaburzenia zachowania, zaburzenia somatyczne, motywacji, emocjonalności, uwagi, pamięci, myślenia.Ten stopień upośledzenia jest trudny do scharakteryzowania, gdyż defekty intelektualne nie są tak widoczne jak u osób z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym. Niemniej pomimo tych trudności, można ustalić pewne cechy typowe dla tej grupy niepełnosprawności.Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym radzą sobie w większości same w wielu sytuacjach życiowych takich jak ubieranie, rozbieranie się, ścielenie łóżek, przygotowanie posiłków, samodzielne mycie się, robienie drobnych zakupów, wykonywanie drobnych prac zarobkowych.

Osoby z .źródło: Kazimierz Słupek, Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, 2018 Uczeń z.

Wiąże się z trudnościami w nauce, porozumiewaniu się, wykonywaniu prostych czynności dnia codziennego, zyskiwaniu kompetencji społecznych.Upośledzenie w stopniu umiarkowanym - ta podgrupa stanowi około 10% wszystkich upośledzeń umysłowych. Większość osób z tym stopniem upośledzenia nabywa umiejętności komunikacyjne we wczesnym dzieciństwie.

Mogą rozwijać swoje umiejętności szkolne mniej więcej do poziomu II klasy szkoły.

Definicja i stopnie niepełnosprawności intelektualnej Niepełnosprawność intelektualna jest to „niepełnosprawność powstająca przed 18. rokiem życia, charakteryzująca się istotnymi ograniczeniami zarówno w funkcjonowaniu intelektualnym,uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym". Celem edukacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym jest budowanie jego tożsamości, rozwijanie autonomii i poczucia godności, wdrażanie go doTerminologia. Sformułowanie „niepełnosprawność intelektualna" jest stosunkowo nowe, terminologia z nim związana nie jest w pełni uporządkowana a jej zakres podlega pewnej zmienności zależnie od aspektu w jakim jest rozpatrywane (kryteria medyczne, społeczne, pedagogiczne). Sama nazwa powstała na skutek trendów w pedagogice specjalnej i psychologii, mających na celu odejście .Drugi stopień obejmuje upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Wg skali Wechslera IQ wynosi 35-54. Człowiek z takim upośledzeniem umysłowym zatrzymuje się na etapie 6-latka. Już w wieku przedszkolnym wykazuje problemy z nabywaniem podstawowych umiejętności, jak porozumiewanie się.

Nabywa je, jednak już z pewnym opóźnieniem.W przypadku gdy w oddziale szkoły ogólnodostępnej jest uczeń z.

ucznia. Taki sposób dokumentowania przebiegu nauczania wynika z konieczności pełnienia przez dyrektora szkoły nadzoruUczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych. Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Zestaw materiałów ćwiczeniowych - kart pracy został opracowany przez specjalistów, w tym nauczycieli z doświadczeniem w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Nauczyciel może swobodnie wybierać te elementy, które w jego ocenie będą najdogodniejsze dla jego uczniów.Każde z tych dzieci jest inne nawet mimo podobnego poziomu sprawności umysłowej. Indywidualizacja jest więc podstawową zasadą stosowaną w pracy z tymi uczniami. W dziecku upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim trzeba widzieć możliwości dynamicznego rozwoju. Oczywiście jest to rozwój niepełny, ale jednak możliwy i bardzo znaczący.DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM W tej grupie edukacyjnej znajdują się dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, ale także dzieci, których upośledzenie umysłowe występuje jako jeden z symptomów ich niepełnosprawności ruchowej (mózgowego porażeniaprof. Anna Zamkowska CHARAKTERYSTYKA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE W STOPNIU GŁĘBSZYM 1. terapeutyczne są jedną z form organizacyjnych nauczania w Zespole Szkół Specjalnych Nr 2 w Lublińcu dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym .Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w edukacji wczesnoszkolnej; Wskazania do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokimKorzystając z ustaleń tego kryterium można orientacyjnie porównać funkcjonowanie dziecka upośledzonego umysłowo z dzieckiem w normie intelektualnej o tym samym wieku inteligencji. Istotnym elementem we wczesnych okresach rozwojowych jest ruch. Konieczność działania i ruchu są naturalną potrzebą dziecka.z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. 860) Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepełnoprawności sprzężonymi w szkole ponadgimnazjalnej i szkole ponadpodstawowej, realizują odrębną podstawę programową kształcenia .Jak efektywnie pracować z dzieckiem z umiarkowana lub znaczną niepełnosprawnością. Kurs adresowany do : nauczycieli pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, nauczycieli współorganizujących proces edukacyjny w szkołach ogólnodostępnych. Moduł 1..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz