Charakterystyka stopni niepełnosprawności intelektualnej

20 stycznia 2020 11:58


Pobierz: charakterystyka stopni niepełnosprawności intelektualnej.pdf




1.1 Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej Głównym powodem utworzenia pojęcia niepełnosprawności intelektualnej była chęć odejścia od terminów używanych dotychczas w diagnostyce psychiatrycznej, takich jak debilizm, imbecylizm czy idiotyzm, które uznane zostały za przyczyniające się do stygmatyzacji osób niepełnosprawnych.1.1 Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej Głównym powodem utworzenia pojęcia niepełnosprawności intelektualnej była chęć odejścia od terminów używanych dotychczas w diagnostyce psychiatrycznej, takich jak debilizm, imbecylizm czy idiotyzm, które uznane zostały za przyczyniające się do stygmatyzacji osób niepełnosprawnych.1 dr Żanetta Stelter Charakterystyka .Ten stopień upośledzenia jest trudny do scharakteryzowania, gdyż defekty intelektualne nie są tak widoczne jak u osób z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym i znacznym. Niemniej pomimo tych trudności, można ustalić pewne cechy typowe dla tej grupy niepełnosprawności.W tym miejscu zostanie dokonana krótka charakterystyka wyżej wymienionych stopni niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim. Grupa osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną jest grupą najliczniejszą, ponieważ należy do niej około 75% wszystkich upośledzonych osób.Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim dotyka 70% - 80% populacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Takie osoby posiadają poziom intelektualny charakterystyczny dla 12 roku życia i inteligencję na poziomie.

Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim:Osoby z lekkim stopniem upośledzenia mają poziom intelektualny charakterystyczny dla 12 roku życia. Lekki stopień niepełnosprawności pozwala na samodzielność i zaradność społeczną, jednak osoby takie nie powinny wykonywać zadań, które wymagają podejmowania decyzji, gdyż nie osiągnęły one etapu myślenia abstrakcyjnego.Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim (poniżej 20 IQ Wechslera) Najcięższy klasyfikacyjnie typ niepełnosprawności umysłowej, który odpowiada funkcjonowaniu intelektualnemu dzieci do 3 roku życia. Osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną zdolne są do opanowania najprostszych form samoobsługi.Charakterystyka stopni upośledzenia umysłowego Podobne tematy. Mówiąc o niepełnosprawności intelektualnej musimy brać pod uwagą wszystkie sfery rozwoju. Niepełnosprawność intelektualna (niepełnosprawność umysłowa, upośledzenie umysłowe) odnosi się nie tylko do sfery .W pracy tej zaprezentuję podstawową terminologię wyjaśniającą pojecie niepełnosprawność intelektualna i pojęcia jej pochodne, a także przedstawiono klasyfikację stopni upośledzenia umysłowego (intelektualnego). Na samym początku zajmijmy się pojęciem niepełnosprawność intelektualna.Klasyfikacja i charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej (cz.2) Warto w tym miejscu scharakteryzować poszczególne stopnie niedorozwoju umysłowego, według tej klasyfikacji:Niepełnosprawność intelektualna 00-697 Warszawa Aleje Jerozolimskie 65/79.

Charakterystyka pedagogiczno-psychologiczna i społeczno-demograficzna.

jący się z czterech stopni: patologii, uszkodzenia, ograniczenia funkcjonowania oraz1. Ujęcie niepełnosprawności intelektualnej Wraz z rosnącym poziomem cywilizacji zwiększeniu ulega liczba ludzi, którzy na skutek wad wrodzonych organicznych, urazów i przebytych chorób nie są w stanie samodzielnie rozwiązywac swoich problemów. Nazywamy ich „ niepełnosprawnymi".Niepełnosprawność intelektualna (obniżenie poziomu rozwoju intelektualnego) - zaburzenie rozwojowe polegające na znacznym obniżeniu ogólnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, któremu towarzyszy deficyt w zakresie zachowań adaptacyjnych (w szczególności niezależności i odpowiedzialności).Upośledzenie umysłowe (niepełnosprawność intelektualna) to zaburzenie rozwojowe, które objawia się znacznym obniżeniem funkcji intelektualnych. Wiąże się z trudnościami w nauce, porozumiewaniu się, wykonywaniu prostych czynności dnia codziennego, zyskiwaniu kompetencji społecznych.Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim mają zaburzone myślenie abstrakcyjne, słowno-pojęciowe. Ich myślenie rozwojowe zatrzymuje się na poziomie myśleniakonkretno-obrazowego, co przejawia się w trudnościach z abstrahowaniem, uogólnianiem, tworzeniem pojęć, wnioskowaniem czy przewidywaniemUpośledzenie umysłowe to inaczej niepełnosprawność intelektualna.

Jest to zaburzenie z grupy zaburzeń rozwojowych, wrodzonych.

Osoby z upośledzeniem umysłowym charakteryzują się znacznym obniżeniem sprawności intelektualnej. Trudno im przystosować się do wymogów i ogólno przyjętych zasad społecznych panujących w danym środowiskuCHARAKTERYSTYKA UPOŚLEDZENIA UMYSŁOWEGO (FUNKCJONOWANIE SPOŁECZNE, INTELEKTUALNE, PSYCHICZNE, SOMATYCZNE). Upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim ( I.I. 52 - 67 ). Osoby upośledzone umysłowo w stopniu lekkim charakteryzują się najłagodniejszą formą niedorozwoju umysłowego.CHARAKTERYSTYKA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE W STOPNIU GŁĘBSZYM 1. Definicja i stopnie niepełnosprawności intelektualnej Niepełnosprawność intelektualna jest to „niepełnosprawność powstająca przed 18. rokiem życia, charakteryzująca się istotnymi ograniczeniami zarówno w funkcjonowaniu intelektualnym,Ta podgrupa stanowi około 10% wszystkich niepełnosprawności umysłowych. Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym: Spostrzeżenie jest mniej dokładne niż w niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim. Występują trudności w wyodrębnianiu istotnych cech przedmiotów i zjawisk.Charakterystyka osób z niepełnosprawnością umysłową. Umiarkowana i znaczna niepełnosprawność intelektualna. Umiarkowana i znaczna niepełnosprawność umysłowa jest z reguły w literaturze omawiana łącznie, z uwagi na to, że na obu tych poziomach występują objawy zbliżone, a .Lekka niepełnosprawność intelektualna (F70 w ICD-10) - napisał w Poszukuję informacji: Jak sobie radzą w życiu dorosłym osoby z lekką niepełnosprawnością intelektualną (F70 w ICD-10)? Czy ich życie jest szczęśliwe, dostatnie? Jak wygląda ich życie społeczne i emocjonalne?W przypadku osób niepełnosprawnych intelektualnie wyróżniamy cztery stopnie niepełnosprawności.

Ich charakterystyka prezentuje się następująco: Niepełnosprawność w stopniu lekkim charakteryzuje się.

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim mają trudność .Niepełnosprawność intelektualna (obniżenie poziomu rozwoju intelektualnego) - zaburzenie rozwojowe polegające na znacznym obniżeniu ogólnego poziomu funkcjonowania intelektualnego, któremu towarzyszy deficyt w zakresie zachowań adaptacyjnych (w szczególności niezależności i odpowiedzialności).Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej Zagadnienia szczegółowe 1. Upośledzenie umysłowe Stan zahamowania lub niepełnego rozwoju umysłowego, charakteryzujący się zaburzeniami umiejęt-ności odgrywających rolę w określaniu poziomu inteligencji, tzn. zdolności poznawczych, mowy, rucho-wych i społecznych. 1.1.1 dr Żanetta Stelter Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej Zagadnienia szczegółowe 1. Upośledzenie umysłowe Stan zahamowania lub niepełnego rozwoju umysłowego, charakteryzujący się zaburzeniami umiejętności odgrywających rolę w określaniu poziomu inteligencji, tzn. zdolności poznawczych, mowy, ruchowych i społecznych Współczesny paradygmat w myśleniu o .Charakterystyka poszczególnych stopni niepełnosprawności intelektualnej. 1.1 Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej Głównym powodem utworzenia pojęcia niepełnosprawności intelektualnej była chęć odejścia od terminów używanych dotychczas w diagnostyce psychiatrycznej .Celem edukacji ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym jest budowanie jego tożsamości, rozwijanie autonomii i poczucia godności, wdrażanie go do funkcjonowania społecznego oraz do rozumienia i przestrzegania norm społecznych, tak aby stał się osobą w miarę samodzielną w dorosłym życiu.ilorazy rozwoju poszczególnych sprawności intelektualnych, które w zależności od stosowanej techniki pomiaru mogą wahać się w granicach 0 - 19 lub 24; ilorazy dojrzałości społecznej, mierzonej np. Skalą Dojrzałości Społecznej E.Dolla, wahające się w granicach od 0 do 23 lub poniżej -0,5 w Skali Zachowania Przystosowawczego dla .niepełnosprawności intelektualnej. Na końcu, jako dopełnienie zostanie przedstawiona krótka historia, podejścia do osób upośledzonych i chorych psychicznie. 1 Charakterystyka procesów poznawczych człowieka Konieczne jest, omówienie w powyŜszej pracy, procesów poznawczychWażne jest posługiwanie się konkretnymi przedmiotami, zabawkami czy ilustracjami, najlepiej zdjęciami, gdyż myślenie osób z niepełnosprawnością intelektualną zawężone jest do konkretno-obrazowego (Wyczesany 1999). Terapia z osobami o niższej sprawności intelektualnej zdecydowanie przedłuża się w czasie w stosunku do osób z ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz