• szkolnasciaga.pl

Interpretacja obrazu scenariusz lekcji

4 grudnia 2019 05:49






Konspekt lekcji języka polskiego w kl. VI Temat: Opisujemy obraz Józefa Mehoffera „Dziwny ogród" Cel główny: umiejętność właściwego odbioru i opisu dzieła sztuki Cele operacyjne Uczeń: - pracuje z komputerem, - korzysta z informacji zamieszczonych w Internecie, - korzysta ze słownika wyrazów bliskoznacznych, - korzysta z internetowego słownika języka polskiego, - sporządza .Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .3.Zapisanie tematu zajęć. Wskazanie celu lekcji, uzasadnienie wykonania pierwszego ćwiczenia: dokonanie analizy i interpretacji obrazu E. Muncha pt. „Krzyk"- w języku polskim i angielskim (zaprezentowanie dzieła sztuki na rzutniku, określenie techniki jego wykonania).Władca i mąż Jokasty Król Edyp Sofoklesa scenariusz lekcji interpretacja1 Anna Balcerska - nauczycielka języka polskiego w Publicznym Gimnazjum nr 7 w Łodzi Temat : Jak czytać wiersze, czyli tworzymy poradnik interpretatora.Uczeń zapoznaje się ze specyfiką twórczością malarską. Vincenta van Gogha oraz kierunku, który zapoczątkował - ekspresjonizmu.

Następnie krok po kroku dokonuje analizy i interpretacji obrazu "Słoneczniki".

Analiza obejmuje: kompozycję i kolorystykę, interpretacja - ich funkcję pozwalającą na właściwe odczytanie dzieła.Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie II gimnazjum poświęcony istnieniom motywu wieży Babel w różnych dziedzinach sztuki oraz przyczyn zła w świecie Temat lekcji: Wieża Babel - czyżby na pewno schody do raju? Czas trwania lekcji: 2 godziny lekcyjne.6 1.4. Interpretacja jako udział w kulturze Poznawanie i oswajanie świata dokonuje się w obrębie kultury, gdyż to ona obejmuje język, naukę, filozofię, religię, literaturę, sztukę i wszelkie dziedziny twórczości.Peter Bruegel „Upadek Ikara" „Upadek Ikara" to obraz, który Peter Bruegel namalował w połowie XVI wieku. Dzieło posiada cechy charakterystyczne dla późniejszej szkoły flamandzkiej, której autor był prekursorem. Najważniejszymi aspektami wskazującym na ów kierunek są w przypadku wspomni.Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy .Scenariusz lekcji z języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej Temat lekcji: Na pograniczu słowa i obrazu - spotkanie z Royem Liechtensteinem.

Cele ogólne lekcji: Kształcenie umiejętności interpretacji obrazu.

Cele szczegółowe: • zapoznanie ze strategią interpretacji dzieła malarskiego,Scenariusz lekcji z języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej Temat lekcji: Interpretacja porównawcza tekstów dramatycznych Cele ogólne lekcji: Kształcenie umiejętności interpretacji porównawczej dwóch tekstów dramatycznych. Cele szczegółowe: • zapoznanie ze strategią interpretacji porównawczej,Sprawdzian nr 2. O interpretacji świata w dziełach sztuki. Plastyka. Klasa 7. Format DOCX, 126.74 KB. Scenariusz lekcji 28. Bogactwo wnętrza średniowiecznej katedry. Plastyka. Szkoła podstawowa klasy 4-8. Lekcje Scenariusze lekcji .Dominantą kompozycyjną obrazu jest postać mężczyzny, który w lekkim ukłonie pochyla ciało do przodu. Z tytułu obrazu można wnioskować, iż jest to sam Bóg w chwili dokonywania fundamentalnego dzieła stwarzania świata.Scenariusz lekcji Autor/ka / Autorzy: Mirosława Mleczak Trenerka wiodąca: Olga Wieczorek-Trzeciak Tytuł lekcji Ludzką rzeczą błądzić, ludzką rzeczą wybaczać św. A więc to tak rodzi się sztuka? wyrażamy opinię na temat obrazu i jego interpretacji Cele lekcji wyszukiwanie .Scenariusze lekcji. Mit inspiracją dla artystów, czyli jak Zbigniew Herbert opowiedział historię Apolla i Marsjasza. Między nicością a nieskończonością, czyli jak M. Sęp - Szarzyński i - El Greco portretują człowieka barokowego- prezentuje kilkuminutowy fragment filmu z YouTube - animację obrazu „Krzyk" Edvarda Muncha do utworu Pink Floyd - na zakończenie realizacyjnej fazy lekcji nauczyciel rozdaje uczniom przygotowane karty pracy z reprodukcjami; uczniowie w parach bądź indywidualnie wykonują ćwiczenia.

Dokonują analizy formalnejGiotto di Bondone, Kazanie Świętego Franciszka do ptaków Wskazówki.

M.in. Wiersz - budowa - scenariusz lekcji. Sygn. 225985 Czytelnia Sygn. 225986 Wypożyczalnia. obrazu R. Magritte'a ,,Wielka rodzina'' inawiązuje do obrazu P. Bruegla pt. „Upadek Ikara", podaje notatkę podsumowującą lekcję w postaci tabeli. Uczniowie: wymieniają podobieństwa łączące opowiadanie i obraz. Zarówno J. Iwaszkiewicz, jak i P. Bruegl wykorzystali w swych dziełach motyw ikaryjski. MotywScenariusz lekcji w klasie I liceum - język polski Temat: Świat wartości człowieka wolnego, niezależnego w wierszu W. Szymborskiej „Możliwości" Utwór W. Szymborskiej analizowany na lekcji daje uczniom i nauczycielowi różne możliwości, pozwala kształcić umiejętności, które są istotne całym w życiu. Wiersz możnaScenariusz dotyczący opisu obrazuScenariusz dotyczący opisu obrazu. Pobieraj materiały i pomoce dydaktyczne z Klubu Nauczyciela Uczę.pl!Vincent van Gogh wielokrotnie powracał do tych samych krajobrazów, scen, twarzy czy przedmiotów. Wiele jego prac opartych jest na jednym motywie, powielanym w różnych ujęciach. Nie inaczej jest w przypadku „Słoneczników".

Łącznie powstało 11 dzieł na ich temat: 4 w Paryżu i 7 w Arles.1 Konspekt lekcji (Młoda Polska 1890-1918).

Arcydzieło Maleczewskiego przedstawia historię Polski od rozbiorów od czasów namalowania obrazu. Polakom nie udało wybić się na niepodległość, wolność ciągle nie została zdobyta. Tę drogę trzeba jednak .Scenariusz lekcji z języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej Temat lekcji: Co mówi obraz filmowy? Cele ogólne lekcji: Kształcenie umiejętności interpretacji obrazu filmowego. Cele szczegółowe: • zapoznanie ze strategią interpretacji dzieła filmowego, • zapoznanie ze sposobami formułowania tezy interpretacyjnej,mgr Anna Borowska SCENARIUSZ OTWARTEJ LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO KL. VI B 4 października 2014 r. Temat: Żniwa w interpretacji malarza. Cel ogólny: wyrabianie nawyku krytycznego odbioru tekstu kultury,1 Scenariusz lekcji integrujących treści programu kształcenia z języka polskiego i religii Określenie grupy Miejsce zajęć Czas trwania Temat: Klasa I B KLO Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. Jana Pawła II w Łodzi 90 minut Pozostała wiara i cześć dla Najświętszej Panny (ks. Augustyn Kordecki) czyli o nadziei, którą niesie wiara katolicka w Potopie Henryka Sienkiewicza i .Analiza i interpretacja wybranego dzieła sztuki. drukuj. Tematem obrazu jest egzekucja cesarza Meksyku - Maksymiliana I w czerwcu 1867 roku. Utrzymanie jego władzy było bardzo trudne, w wyniku czego postał sprzeciw Stanów Zjednoczonych. Śmierć monarchy wywołała uczucie upokorzenia u ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz