Na czym polega efekt humorystyczny uzyskany w wersach 29.-38? 3. Scharakteryzuj model patriotyzmu przedstawiony w wersach 39.-54. Określ, jakie elementy modelu patriotyzmu krytykuje Krasicki w swoim utworze. Zinterpretuj puentę utworu. Jaką prawdę o alkoholizmie zawiera? TEKST: Skąd idziesz?" Ledwo chodzę". Słabyś?" I jak jeszcze.W wersach 39.-54. przedstawiono model patriotyzmu Odpowiedź na zadanie z Nowe ZROZUMIEĆ TEKST, zrozumieć człowieka 1.2 Zakres podstawowy i rozszerzony. Po gimnazjum. Zaloguj. rozwiązania zadań; Pytania i odpowiedzi. Scharakteryzuj model patriotyzmu. 1w roku szkolnym 2018/2019 dla typu szkoły: Technikum I. LITERATURA 1. Literackie koncepcje losu ludzkiego. Omów zagadnienie, porównując wybrane losy bohaterów biblijnych i literatury średniowiecza. Scharakteryzuj i porównaj dwa modele patriotyzmu w wybranych utworach epok romantyzmu i pozytywizmu. Wina i jej odkupienie.Lista tematów do części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego w roku szkolnym 2013/2014 I. LITERATURA 1 Literackie koncepcje losu ludzkiego. Omów zagadnienie, porównując wybrane losy bohaterów biblijnych i literatury średniowiecza. 2 Scharakteryzuj i porównaj dwa modele patriotyzmu w wybranych utworach epokZadanie: na podstawie satyr ignacego krasickiego scharakteryzuj Rozwiązanie: 1 wymień gatunki literackie uprawiane przez ignacego krasickiego i scharakteryzuj jeden z nich Zamknij W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.39.
Konflikt racji rodziców i dzieci w literaturze.
Analizując wybrane utwory, przedstaw. Motyw szkoły w literaturze. Analizując wybrane utwory, przedstaw różne sposoby jego. Odwołując się do wybranych lektur, omów różne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze .Podobne prace: 81% Model patriotyzmu wyłaniający się z „Hymnu do miłości ojczyzny" Ignacego Krasickiego i fragmentu Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza. Charakteryzując, zwróć uwagę na daty powstania utworów, formę artystyczną i konteksty historyczne. 80% Odwołując się do fragmentów Księgi Hioba oraz wiedzy o bohaterze utworu, przedstaw w postaci wypowiedzi pisemnej .A mimo wszystko, był na rozdrożu; tworzył w swoich pismach abstrakcyjne wzorce osobowe, których urzeczywistnienie mogło nastąpić tylko na drodze „rewolucyjnych" przemian, od jakich ich twórca był daleki, a jednocześnie kształtował model człowieka, jako jestestwa harmonijnego wewnętrznie, ale umiejącego się doskonale .Wiersz W. Młynarskiego jak i satyra I. Krasickiego mają podobną problematykę, utwór Pijaństwo przedstawia obyczajowość Polaków w XVIII w natomiast W Polskę idziemy jest utworem współczesnym o bezpośrednio dotykającym nasze społeczeństwo zjawisku. Jak widać nic na przestrzeni 200 lat nie uległo zmianie.Deszcz jesienny - analiza i interpretacja „Deszcz jesienny" stanowi jeden z najbardziej znanych wierszy Staffa i najczęściej rozpoznawanych tekstów dekadenckich epoki.Pochodzi z drugiego tomu Leopolda Staffa, „Dzień duszy" (1903).
Już tytuł wiersza zapowiada treść i nastrój.Liryk nie będzie miał nic wspólnego z radosną, energiczną.
Dołącz do nas i ucz się w grupie.2) Odwołuj ąc si ę do tekstów literackich, omów ró żne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze ró żnych epok i wi ążący si ę z nimi typ bohatera. 3) Wile ńszczyzna i jej rola w utworach A. Mickiewicza, Cz. Miłosza i T. Konwickiego. Omów na wybranych przykładach.Noblistów Polskich w Słupsku Lista tematów do części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego na rok szkolny 2008/2009 1 LISTA TEMATÓW DO CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO NA ROK SZKOLNY 2008/2009 LITERATURA 1. Emigrant jako bohater literacki. Scharakteryzuj go, analizując utwory z różnych epok. 2.Udowadnia, iż szlachta w obliczu zagrożenia, potrafi zapomnieć o prywatnych interesach i waśniach pomiędzy sobą, jednocząc się w walce przeciw wspólnemu wrogowi (walka z Moskalami w Księdze IX) c) Mickiewicz dostrzega również zagrożenie, wynikające z przyjmowaniem mody zachodniej - krytykuje kosmopolityzm Telimeny i Hrabiego.1) Odwołuj ąc si ę do tekstów literackich, omów ró Ŝne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze ró Ŝnych epok i wi ąŜący si ę z nimi typ bohatera. 2) Wile ńszczyzna i jej rola w utworach A.
Mickiewicza, Cz.
Miłosza i T. Konwickiego. Omów na wybranych przykładach. 3) Twórcy odrodzenia i o świecenia o Polsce i Polakach.Wizje końca świata przedstawione przez proroków biblijnych i współczesnych pisarzy. Na podstawie wybranych utworów omów różnice i podobieństwa w sposobie obrazowania oraz w warstwie językowej. Motyw utopii w literaturze. Przedstaw różnorodne sposoby jego ujęcia na przykładzie wybranych utworów. Motyw rewolucji w literaturze.Scharakteryzuj wizję świata i człowieka w bajkach i satyrach oświeceniowych, analizując wybrane utwory. Różne koncepcje patriotyzmu. Przedstaw je na wybranych przykładach z literatury staropolskiej, romantycznej, pozytywistycznej. Różne kreacje narratora i ukształtowania narracji w epice.Informacje o Gotowe prezentacje maturalne - 4953428425 w archiwum allegro. Data zakończenia 2015-01-11Różne modele rodziny w utworach literackich. Scharakteryzuj je, analizując utwory z różnych epok literackich. Modele patriotyzmu w literaturze baroku i oświecenia. duchy, sny i wizje - ich rola w kreowaniu świata przedstawionego w dziele literackim i filmowym. Omów zagadnienie .„Służyć poczciwej sławie", „być lisem i lwem", „pracować u podstaw". Odwołując się do wybranych lektur oceń różne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze i wiążący się z nimi typ bohatera. Czy Polacy potrafią śmiać się z siebie?11.
Śmiech w literaturze.
Na wybranych przykładach przedstaw i scharakteryzuj różne funkcje humoru w utworach polskich od czasów najdawniejszych po współczesność. Motyw podróży w dorosłość w literaturze różnych epok. Przeanalizuj temat w oparciu o wybrane przykłady. Odwołaj się do kontekstu historycznego i literackiego. 13.Odwołując się do wybranych lektur oceń różne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze i wiążący się z nimi typ bohatera. Czy Polacy potrafią śmiać się z siebie? Przedstaw demaskatorską rolę literatury przywołując przykłady z różnych epok literackich. Motyw cierpienia w literaturze i różne jego podłoża.Przedstaw koncepcje patriotyzmu w wybranych utworach literackich różnych epok. Sposoby kreacji świata przedstawionego w prozie XX wieku. Zanalizuj wybrane przykłady. Motyw snu i jego funkcje w utworze. Przedstaw problem na wybranych przykładach literackich.36. Oceń różne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze i wiążący się z nimi typ bohatera. Rola przyrody w twórczości Adama Mickiewicza. Rozwiń temat, sięgając do różnych utworów poety. Tytuł, motto, ostatnia scena jako klucze do interpretacji dzieła. Omów na wybranych przykładach. 39.39. Zaprezentuj różne oblicza patriotyzmu w literaturze polskiej XIX wieku. Scharakteryzuj ideał obywatela ukazany w literaturze staropolskiej i oceń jego aktualność, odwołując się do wybranych utworów. Starość jako motyw literacki. Omów zagadnienie na wybranych przykładach.Odwołując się do wybranych tekstów, przedstaw i oceń różne modele patriotyzmu przedstawione w literaturze. 27 Omów funkcje ironii i drwiny w literaturze polskiej XVIII w. Odwołaj się do wybranych przykładów. 28 Omów i porównaj różne sposoby obrazowania świata przedstawionego na podstawie analizy tekstów literackich wybranej .Pytania i odpowiedzi o Język Polski w kategorii Sztuka, Kultura, Książki. Zapytaj.onet.pl ma 389065 pytań i poradników o Język Polski.Scharakteryzuj i sklasyfikuj zjawisko, analizując materiał językowy tekstów współczesnych piosenek. Dokonaj analizy językowej i określ funkcję przysłów, sentencji, maksym, aforyzmów w wybranych utworach literackich i w mowie potocznej. Scharakteryzuj styl literacki swojego ulubionego nurtu poetyckiego na podstawie wybranych utworów.2 Informacje ogólne Przedmiotowy system oceniania obowiązuje od: Program nauczania: Zrozumieć tekst zrozumieć człowieka Tytuł podręcznika: Zrozumieć tekst zrozumieć człowieka autor/autorzy: Katarzyna Olejnik, Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk wydawnictwo: Narzędzia sprawdzania wiedzy i umiejętności: odpowiedzi ustne, aktywność na zajęciach dydaktycznych (praca z .10. Różne modele patriotyzmu. Omów, analizując celowo wybrane utwory. Subiektywne spostrzeganie świata - pamiętniki i motywy autobiograficzne w literaturze w literaturze. Zanalizuj temat, odwołując się do wybranych utworów literackich. Bohater z książką w ręku, czyli o znaczeniu lektur w świecie postaci literackich-.
Brak komentarzy.