Zobacz 1 odpowiedź na zadanie: Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika. Wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości.Wojownik zajmował się rzemiosłem wojennym, które stało się dla niego sensem życia.Darkeniss. Zadanie z Języka Polskiego. Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika. Wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości.Witamy na zalicz.net!Zobacz 1 odpowiedź na zadanie: Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika. Wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości.na przykładzie postaci Achillesa przedstaw wzór osobowy wojownika antycznego. mieli nieprzecietny umysl ktory pomagal im rozwiazywac trudne sytuacje przyklady Achilles, odyseusz Wojownik epoki antycznej z zewnątrz wyglądał jak .🎓 Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika, wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wart - Pytania i odpowiedzi - Język polski. Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika, wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości.Darkeniss. Zadanie z Języka Polskiego. Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika. Wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości.1. Wyszukaj w pieśni czwartej porównania homeryckie. Jakimi jeszcze środkami poetyckimi posłużył się autor Iliady, aby ukazać bitwę ? 2.
Wyjaśnij, dlaczego- Twoim zdaniem -Homer w tak nietypowym świetle przedstawił wrogów Greków, Hektora i.
Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika.Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika. Wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości. PROSZĘ O POMOC. Dopytaj ; Obserwuj Zgłoś nadużycie! od Niunia682 05.10.2014 Zaloguj się by dodać komentarz .Wojownik epoki antycznej z zewnątrz wyglądał jak ideał mężczyzny - postawny, szeroki w barach, muskularny. Odziany w skórzaną bądź spiżową, uzbrojony w miecz wojownik zawsze był gotowy do walki. Wojownik zajmował się rzemiosłem wojennym, które stało się dla niego sensem życia.Wojownik nigdy się nie poddawał, walczył do końca z honorem, pomimo fatum, jakie nierzadko na nim ciążyło. Prawdziwy wojownik nigdy nie walczył dla swojego interesu. Bogowie grali dużą rolę w życiu wojownika, bardzo często brali udział w walce, pomagali swoim ulubieńcom i osłabiali przeciwników.Wojownik epoki antycznej z zewnątrz wyglądał jak ideał mężczyzny - postawny, szeroki w barach, muskularny. Odziany w skórzaną bądź spiżową, uzbrojony w miecz wojownik zawsze był gotowy do walki. Wojownik zajmował się rzemiosłem wojennym, które stało się dla niego sensem życia.Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika, wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego hierarchię wartości.
około 13 godzin temu.
5 .W tej sprawie nie różnimy się od starożytnych, chociaż dzisiejsi wojownicy nie używają mieczy i rydwanów. Trudno wydać jednoznaczny werdykt w sprawie tego, na ile ideał człowieka współczesnego jest zbieżny z ideałem człowieka starożytnego. Z pewnością mają one wiele wspólnego - np. i my i ludzie antyku cenimy patriotów.po żądane i sławione w XVII wieku, w okresie wielu wojen prowadzonych przez Rzeczpospolit ą, w tym w tej najtrudniejszej, ze Szwedami, w latach 1655-1660. Kmicic odzwierciedla ideał polskiego rycerza jako wiernego i oddanego obro ńcy ojczyzny, który nie żałuje życia i zdrowia, by walczy ć o wyzwolenie kraju spod okrutnej1.Na podstawie fragmentów pieśni pierwszej i czwartej wyjaśnij w jaki sposób Grecy wyobrażali sobie relacje między bogami a ludźmi.2. Scharakteryzuj antyczny. - sciaga.pl menu. Scharakteryzuj antyczny ideał wojownika. Wyszukaj w wypowiedzi Hektora cytaty pozwalające poznać jego .Inspiracje antyczne w kulturze. Scharakteryzuj je, analizując wybrane dzieła literackie i plastyczne. Powstanie warszawskie jako temat literatury i filmu. Przedstaw różne ujęcia tematyki w wybranych dziełach. Szokowanie i prowokacja w literaturze i sztuce - czemu mają służyć? Omów temat, posługując się przykładami z różnych epok.„Iliada" to epos Homera, który prezentuje losy antycznych herosów na tle ważnych wydarzeń historycznych.
Nie jest to wierne odwzorowanie wydarzeń historycznych, gdyż w utworze przenika się sfera sacrum i.
Bogowie ingerują w losy ludzi i .w roku szkolnym 2013/2014 LITERATURA 1. Literackie reinterpretacje mitów antycznych. Na wybranych przykładach scharakteryzuj sposoby i cele tego literackiego zjawiska. Omów rolę i funkcję topiki biblijnej w dziełach wybranych autorów. Fikcja literacka a prawda historyczna w różnych utworach literackich. 4.Epos - cechy gatunku, Antyk - opracowania. Epos jest pierwszym gatunkiem literackim. Nazwa wywodzi się od greckiego poiein - tworzyć, układać, a samo słowo epos oznacza w języku greckim słowo, opowieść, pieśń. Epos jest to rozbudowany utwór, którego podstawą fabularną są mity, baśnie, podania, przekazy ludowe, wyobrażenia na temat historycznych, narodowych wydarzeń .Fascynacja gotykiem w literaturze i innych dziedzinach sztuki późniejszych epok. Omów na wybranych przykładach. Porównaj różne ujęcia motywu ogrodu w literaturze i innych dziedzinach sztuki. Inspiracje antyczne w kulturze. Scharakteryzuj je, analizując wybrane dzieła literackie i inne (np. malarskie, rzeźbiarskie, architektoniczne).Na przeżycie katharsis, którego miał doświadczać widz grecki oglądający tragedię, składały się uczucia trwogi i współczucia. W akapicie 1 nie pojawia się pojęcie katharsis, ale mówi się opisowo o obu uczuciach nań się składających.
Wyszukaj odpowiednie fragmenty tekstu i dopisz do właściwych składników: (0-2p.)Omów na wybranych.
Według nauki średniowiecznego Kościoła człowiek powinien kochać wyłącznie Boga. Wszystkie inne rodzaje miłości (np. do rodziców, żony, ojczyzny) były uważane za podrzędne wobec tej najważniejszej, która wynikała z samej natury świata.Rycerstwo - stan społeczny złożony z konnych wojowników istniejący w Europie w okresie pełnego średniowiecza i późnego średniowiecza.Warstwa ta wytworzyła swoisty styl życia, ceremoniał i etykę. W zamian za nadanie ziemskie przyjmowało obowiązek służby pod rozkazami seniora.W późnym średniowieczu przekształciło się w szlachtę.Bryk.pl - Strefa wiedzy. Wypracowania i ściągi dla liceum, szkoły podstawowej. Prace, ściągi i gotowce na studia.Lista tematów na ustny egzamin maturalny z języka polskiego LITERATURA 1. Omów, w jaki sposób twórcy literatury różnych epok realizowali hasło śmiechem naprawiać obyczaje. Omów problem winy, niewinności22. Od Achillesa do Kolumbów. - ideał rycerza - wojownika w literaturze różnych epok. Przedstaw i porównaj wybrane przykłady. Funkcjonowanie motywów antycznych w wybranej epoce. Niemieckie obozy koncentracyjne i lagry sowieckie scharakteryzuj te miejsca zagłady w oparciu o .W szkole, tzw. grammatistes przez pierwsze 3 lata uczył alfabetu (najpierw uczył nazw liter, a potem pokazywał kształt). Nauczano również najprostszych działań rachunkowych, tabliczki mnożenia. W nauczaniu gramatysta trzymał się jedynie metody pamięciowej, bez zadawania sobie trudu rozwijania samodzielnego myślenia.7. Rozpoznaj sytuację liryczną (komunikacyjną) w wierszu - kim jest osoba mówiąca i do kogo się zwraca (adresat wypowiedzi lirycznej). Scharakteryzuj osobę mówiącą - w jaki sposób się ujawnia, w czyim imieniu się wypowiada, jakie emocje ujawnia, co można powiedzieć o jej postawie wobec świata). 9.TEMATY NA USTNY EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA POLSKIEGO W TECHNIKUM NR 12 W ZESPOLE SZKÓŁ NR 23 WE WROCŁAWIU W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 LITERATURA: 1. Narodowe mity i stereotypy. Dokonaj krytycznej analizyEtos antycznego wojownika i średniowiecznego rycerza scenariusze lekcji Scenariusz zajęć, których tematyka koncentruje się wokół pojęcia etosu: uczniowie poznają i utrwalają znaczenia tego pojęcia, ćwiczą również charakteryzowanie bohaterów literackich z uwzględnieniem wyróżnika etosu.Rozważ różne ujęcia problemu relacji „jednostka-społeczeństwo-państwo" w wybranych utworach literackich. Rozważ, w jaki sposób literatura różnych epok ukazuje problem powinności rządzących. Tragizm i komizm - ukaż przykłady posługiwania się tymi kategoriami w utworach literackich. Inspiracje antyczne w literaturze polskiej..
Brak komentarzy.