• szkolnasciaga.pl

Charakterystyka ucznia zdolnego z matematyki

14 listopada 2019 11:13






Zdolno ść, charakterystyka ucznia zdolnego 2. Cechy ogólne ucznia uzdolnionego 3. Cele ogólne kształcenia realizowane na lekcjach matematyki odnosz ące si ę do uczniów zdolnych 4. Cele szczegółowe kształcenia realizowane na lekcjach matematyki SPIS 5. Sposoby realizacji celów 6. Najcz ęściej stosowane na lekcji metody nauczania .Pojęcie „ ucznia zdolnego" jest bardziej złożone niż pojęcie „ zdolności" -mówimy o podmiocie , który się rozwija i którego zdolności się zmieniają zależnie od wielu okoliczności. Uczeń zdolny - jest to taki uczeń, który odróżnia się od innych dużą sprawnością wykonywania czynności w określonej dziedzinie.Charakterystyka ucznia zdolnego i wskazówki post ępowania opracowała: Urszula Kwieci ńska, psycholog Czym charakteryzuj ą si ę osoby wybitnie zdolne? Mianem wybitnych zdolno ści nie okre śla si ę jednostronnych uzdolnie ń, np. językowych, muzycznych, sportowych, artystycznych, lecz ogólneII. CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU Praca z uczniem zdolnym stanowi w wielu wypadkach wyzwanie dla samego nauczyciela, który musi uwzgl ędni ć fakt stawiania wy ższych wymaga ń uczniom szczególnie uzdolnionym, ale musi te ż dostosowa ć si ę do wysokich wymaga ń i oczekiwa ń ze strony tych uczniów.Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych Kształcenie uczniów uzdolnionych regulowane jest przepisami zawartymi w ustawie o systemie oświaty, która zapewnia: opiekę nad uczniami szczególnie uzdolnionymi poprzez umożliwianie realizowa-Praca z uczniem zdolnym.

Istnieje szereg metod opracowanych z myślą o uczniu zdolnym.

Coraz częściej pojawiają się nauczyciele, którzy wprowadzają je w życie, stwarzając dla zdolnych dzieci dogodne warunki do wszechstronnego rozwoju. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach realizowana jest głównie w formie pracy indywidualnej.z uczniem zdolnym na I i II etapie kształcenia, który opisano na kolejnych stronach tej publikacji, czytel-nik znajdzie wybrane elementy z powyższych koncepcji, które zostały przystosowane do jego potrzeb. Części składowe przedstawia poniższy diagram: Model pracy z uczniem zdolnym w szkole - podstawa teoretyczna 2.1.1.Ogólna charakterystyka ucznia zdolnego Uczniów zdolnych charakteryzuje: - w sferze poznawczej: Szybkość oraz szerszy zakres opanowywanej wiedzy, dobra pamięć Dobra umiejętność szukania związków i nietypowych skojarzeń, sięganie po dodatkowe informacje, swobodne kojarzenie faktów, tworzenie uogólnień, łatwośćOpinia o uczniu Jan - uczeń Zespołu Szkół Nr ., klasy z rozszerzonym programem nauczania: historii, języka polskiego i języka niemieckiego podczas trzech lat nauki dał się poznać jako uczeń, który zawsze wzorowo wypełniał obowiązki wynikające ze Statutu Szkoły. Jan prezentował wysoką kulturę osobistą w szkole i poza nią, nigdy nie uległ szkodliwym wpływom i .Praca z uczniem zdolnym - opis i analiza przypadku.

Katarzyna Urban.

Łukawiec. charakterystyka czytelnika. Marzena Jagiełło. Perzów. Praca z uczniem mającym problemy z nauką matematyki. Iwona Maćkała. Mrowiny, ul. Szkolna 6/10.matematyki, z drugiej - jak inspirować uczniów zdolnych do rozwijania zainteresowań i zdolności ma-tematycznych. Proponujemy w nim ćwiczenia, które w pozytywny sposób wpływają na aktywność po-znawczą uczniów z klas I-III, ich postawę twórczą, emocje oraz motywację.Uczeń jest uznawany za zdolnego jeśli posiada wysokie zdolności ogólne, uzdolnienia kierunkowe, predyspozycje twórcze oraz charakteryzuje się wysokim zaangażowaniem zada-niowym41. Zdaniem T. Lewowickiego42 za ucznia zdolnego można uznać takiego, który posiada co najmniej jedną z czterech wymienionych cech:Pracując z Adrianem tak przygotowywałem zajęcia, aby były one ciekawe i w maksymalnym stopniu rozwijały jego myślenie twórcze. Praca taka stanowiła dla ucznia wyzwanie intelektualne. System klasowo-lekcyjny nie sprzyja pracy z uczniem zdolnym. Uczeń taki często po prostu przeszkadza, bo pracuje szybko i jest dociekliwy.Praca z uczniem zdolnym od najwcześniejszych klas szkolnych zwiększa szansę na przygotowanie uczniów do pełnienia takich ról. Dla ucznia wywodzącego się ze środowiska wiejskiego, a z takiego wywodzi się uczeń XX, znalezienie satysfakcjonującej pracy jest bardzo trudne.

Zdobycie dobrego wykształcenia jest więc szczególnie ważne.Charakterystyka klasy V integracyjnej.

Szkoła Podstawowa nr 17 z oddziałami integracyjnymi w Częstochowie ma 4 oddziały klas integracyjnych. Klasa liczy siedemnastu uczniów; - czterech uczniów z niedorozwojem umysłowym i jeden uczeń z elementami autyzmu. Są w klasie również uczniowie reprezentujący wysoki poziom intelektualny,6 III. CHARAKTERYSTYKA SYLWETKI UCZNIA Rodzaje specjalnych potrzeb edukacyjnych i ich uwarunkowania Pod pojęciem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi trzeba rozumieć zarówno dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i te, które mają trudności w- zorganizuję mu pomoc koleżeńską w nauce, aby zaprzyjaźnił się z dziećmi i wspólnie w świetlicy rozwiązywali problemy szkolne - raz w miesiącu będę kontaktowała się z matką chłopca, by informować ją o postępach ucznia w nauce - przeprowadzę rozmowę z matką na temat dowartościowywania chłopca w domu poprzez pochwałypracuje z uczniem przeciętnym, boryka się uczniem mającym trudności w nauce i nie widzi uczniów zdolnych. Uczniowie zdolni, jak również słabi nie rozwijają się na miarę swych możliwości, nie czynią odpowiednich postępów, zniechęcają się, nie lubią szkoły, czasem sprawiają problemy wychowawcze.1 Charakterystyka ucznia zdolnego i wskazówki postępowania opracowała: Urszula Kwiecińska, psycholog Czym charakteryzują się osoby wybitnie zdolne? Mianem wybitnych zdolności nie określa się jednostronnych uzdolnień, np.

językowych, muzycznych, sportowych, artystycznych, lecz ogólne predyspozycje umysłowe do osiągania.

Jeżeli opinia jest rzetelna i precyzyjna, to pozwoli pracownikowi poradni psychologiczno-pedagogicznej lepiej zrozumieć sytuację ucznia.Przez cały czas należy dbać o poprawne wysławianie się ucznia w języku matematyki oraz wplatać ciekawostki z historii matematyki. W realizacji tych i wcześniej omówionych celów będą pomocne niżej wymienione publikacje i strony internetowe: M. Pawłowicz, A. Cewe Kangur europejski i inne konkursy z matematyki w Polsce i na świecie6. Wdrażanie oddziaływań Pracując z uczniem tak przygotowywałam zajęcia, aby były one ciekawe, oddziaływały emocjonalnie na Mateusza i w maksymalnym stopniu rozwijały jego myślenie twórcze. Praca taka stanowiła dla ucznia wyzwanie intelektualne. System klasowo-lekcyjny nie sprzyja pracy z uczniem zdolnym.8 Wykorzystano materiały opracowane przez dr M. Brachowicz, projekt EFS DIAMEnT „Charakterystyka zdolności / uzdolnień w świetle najnowszych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych" Krupa B., (2012) Program pracy z uczniem zdolnym strona 5z13PROGRAM PRACY Z UCZNIEM MAJĄCYM TRUDNOŚCI W NAUCE Z E S P Ó Ł S Z K Ó Ł T E C H N I C Z N Y C H i m. B o h a t e r ó w W r z e śn i a 1 9 3 9 w K o l b u s z o w e j Strona 3 CHARAKTERYSTYKA UCZNIA SŁABEGO Przystępując do charakteryzowania ucznia słabego , należy uświadomićUczeń zdolny w świetle literatury. Określając ucznia zdolnego można posłużyć się definicją G. Hildreth, wg której jest to człowiek przewyższający swoich rówieśników uzdolnieniami innymi niż tylko fizyczne. Charakteryzują go wysokie wyniki w nauce i wysokie zdolności intelektualneI. Charakterystyka ucznia zdolnego Ucze ń zdolny to taki, który pod wzgl ędem zdolno ści intelektualnych przewy Ŝsza swoich rówie śników. Aby „zidentyfikowa ć" takiego ucznia nale Ŝy zwróci ć uwag ę na: • Zdolno ść do efektywnego uczenia si ę rzeczy nowych i stale wyró .Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki określa się mianem dyskalkulii. Uczniowie z tych trzech grup należą do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Do tej grupy można również zaliczyć uczniów zdolnych. WYMAGANIA EDUKACYJNE - definiując pojęcie wymagania edukacyjne należy wyjśćByć może uczeń doznaje specyficznych trudności w uczeniu się matematyki, czyli ma dyskalkulię. Nie pisze jednak Pani o tym, czy uczeń ma trudności jedynie w uczeniu się matematyki, czyli są to trudności o charakterze wybiórczym, czy też ma trudności także w innych przedmiotach szkolnych (co wskazywałoby na trudności uogólnione).Charakterystyka zachowań i potrzeb ucznia z zespołem Aspergera. Natomiast na wyrównawcze z matematyki - choć zaczął półrocze od jedynki z jakiegoś sprawdzianu, o którym nie wiedział, że się odbędzie - nie może chodzić, ponieważ grafik miesięczny „wyrównawczych z .Kształcenie uczniów zdolnych - proponowane metody i formy pracy Uczeń zdolny potrzebuje indywidualizacji w procesie nauczania. WaŜnym zadaniem nauczyciela jest tworzenie programów, projektów i propozycji ciekawych zajęć, rozwijających zdolności uczniów o ponadprzeciętnym potencjale w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz