KONSPEKT LEKCJI DLA KL.VI CZAS:45 min. TEMAT: Charakterystyka postaci. CELE: -uczeń kształci umiejętność pisania charakterystyki-rozwija umiejętności nazywania cech-kształci umiejętność gromadzenia materiału do pracy-pisze poprawnie i estetycznie-uczeń wie, jakie mamy odmiany charakterystyk FORMY PRACY:-praca indywidualna -praca w grupie MATERIAŁY-podręcznik do nauki o języku z .Scenariusz lekcji „Redagujemy opis postaci", plik: scenariusz-lekcji-redagujemy-opis-postaci.doc (application/msword) NOWE Słowa na start!PLAN CHARAKTERYSTYKI: Charakterystyka, tak jak inne prace pisemne, powinna składać się z: wstępu (ogólna prezentacja postaci np. jak się nazywa, kim jest, skąd znasz postać, stan cywilny, stan majątkowy, wiek) rozwinięcia (zasadniczej części pracy) wyglądu postaci, zachowania i wynikające z niego cechy charakteru, wady, zaletyUczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Uczniowie schemat postaci przyjaciela, uzupełniają związkami frazeologicznymi z ćwiczenia 2.
- praca indywidualna.
Ćwiczenie 4 PLAN OPISU: Uczniowie plan opisu uzupełniają własnymi wyrazami i związkami frazeologicznymi, pasującymi do opisywanej przez siebie, konkretnej, postaci. - praca indywidualna. Ćwiczenie 5 OPIS PRZYJACIELAkompozycja - opowiadania, opisy, charakterystyki / pośrednie i bezpośrednie /,. Przebieg lekcji. Wstępna rozmowa o postaciach w utworze. Analiza cytatów o ich wyglądzie, zwyczajach. Porządkowanie postaci z lektury wg kryterium dobra i zła.Katalog Danuta Stremlau Język polski, Konspekty "Czy Mary Lennox zasługuje na nasz podziw?"- charakterystyka postaci. Konspekt lekcji języka polskiego w klasie V szkoły podstawowej.Konspekt lekcji języka polskiego dla klasy VI. Przypomnienie wiadomości o charakterystyce postaci a także jej wyznacznikach formalnych. Charakterystyka - jest to całościowy opis postaci. Składa się ona z 3 części: I Wstęp 1. Przedstawienie postaci.Odmiany charakterystyki /2/ Charakterystyka bezpośrednia To nazywanie cech bohatera wprost, np. Ania to miła koleżanka. Charakterystyka pośrednia To przedstawienie postaci w różnych sytuacjach, dzięki czemu poznajemy jej cechy np. Janek jako jedyny podbiegł do staruszki. Na tej podstawie można wnioskować, że chłopiecUczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i .Przygotowujemy charakterystykę Stasia Tarkowskiego - bohatera powieści W pustyni i w puszczy Henryka Sienkiewicza 1.
Cele lekcji a) Wiadomości Uczeń: • wie, co to jest charakterystyka postaci,kasia36, 2009-05-29.
Po pierwsze-elementy charakterystyki podane przez Panią są niepełne (uproszczone do granic możliwości). Po drugie, konspekt jest prawie identyczny z konspektem z "Języka polskiego w szkole dla kl.4-8"(włącznie z tematem lekcji).Erno Nemeczek był jedynym synem ubogiego krawca i najmłodszym spośród chłopców z Placu Broni. Miał jasne włosy i delikatną twarzyczkę. Ten szczupły, wątły i nieśmiały chłopiec, płaczący w chwilach słabości, zdawał się być stworzonym na kozła ofiarnego, lecz jak się okazało potrafił wykazać się cechami, charakterystycznymi dla prawdziwego mężczyzny.Do głównych postaci możemy zaliczyć również Jolę, która dołącza do chłopców w połowie powieści. Razem z nimi tworzy Klub Młodych Detektywów. Paragon jest najbardziej przebojowy i zorganizowany z całej trójki. Naprawdę nazywał się Maniuś Tkaczyk. Swoje przezwisko zawdzięczał niefortunnej odpowiedzi na lekcji.Na tym etapie lekcji tablica powinna wyglądad tak: wykształcony 6. Opracowanie wstępnej charakterystyki postaci (kilkuzdaniowy szkic zakooczony opinią o bohaterze) i zapisanie jej w zeszytach. Rozdanie kartek z poleceniem dla grup: Napiszcie krótką ~4-5 zdao charakterystykę Petroniusza. Zakooczcie ją oceną tej postaci. 7.Charakterystyka bohaterów.
Rodzeństwo: Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja.
Piotr - najstarszy z rodzeństwa, mądry, zrównoważony, troskliwy, dzielny i odważny, wielkodusznie i szlachetnie część win Edmunda wziął na siebie. Podczas spotkania ze Świętym Mikołajem otrzymał tarczę i miecz, którym dzielnie walczył i pokonał wilka, ratując życie swej siostrze Zuzannie.Lektura Mały Ksiązę to ksiązka wyjątkowo wdzięczna do omawiania ze szkolną młodziezą. Wielość tematów i mozliwości jakie daje ta opowiastka, sprawia, ze na jej podstawie moze powstać wiele róznorodnych konspektów, nie tylko na lekcje j. polskiego, ale równiez na godzinę wychowawczą.3 Konspekt lekcji języka polskiego - Zenon Ziembiewicz - charakterystyka i osąd postaci. 3 Był egoistą uczuciowym, nie liczył się z uczuciami Elżbiety. Starał się pozbyć ciężaru własnych win i spowiadał się jej ze swych grzechów. To egocentryk, który skupiał się na własnej osobie i swoich uczuciach.O konspekcie lekcji przeczytacie tutaj. O ile konspekt lekcji przedstawiał ogólny zarys lekcji, który ja nazwałabym szkieletem zajęć. Tak scenariusz przedstawia nam funkcjonowanie całego organizmu (godziny lekcyjnej) zawierając podobnie jak jego filmowy, lub teatralny odpowiednik szkice fabuły, charakterystykę postaci, scenerii oraz .Ernest Nemeczek charakterystyka Ernest Nemeczek miał 11 lat, pochodził z ubogiej rodziny, jego ojciec był krawcem.
Należał do Związku Zbieraczy Kitu.
Rodzice bardzo kochali swego jedynaka. Był to niewysoki chłopiec, drobnej budowy ciała, szczuplutki i wątły. W dodatku był bardzo chorowity.Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI Na podstawie lektury Kwiat kalafiora Małgorzaty Musierowicz. Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI Na podstawie lektury Kwiat kalafiora Małgorzaty Musierowicz Temat : Jaka jesteś, Gabrysiu? próba charakterystyki postaci. Cele : Doskonalenie wypowiadania się. Bardziej szczegółowoKonspekt lekcji języka polskiego dla klasy VI szkoły podstawowej Temat: „Posiadał on zasłużoną sławę najbystrzejszego chłopca w całej szkole" - próba charakterystyki Adasia Cisowskiego. Redagowanie charakterystyki postaci.Konspekt lekcji języka polskiego mającej na celu doskonalenie opowiadania jako formy. Charakterystyka postaci - Zbyszko z Bogdańca, Jurand ze Spychowa, Michał Wołodyjowski, Longinus Podbipięta. Konspekt lekcji dwugodzinnej. Machnicka, B. : Uwagi na temat charakterystyki postaci w .Tok lekcji. Wprowadzenie do zajęć: przypomnienie elementów, jakie powinna zawierać charakterystyka postaci. Gromadzenie określeń przydatnych do przedstawienia Balladyny- tytułowej bohaterki dramatu Słowackiego:-córka wdowy,-siostra Aliny,-podstępna zwyciężczyni malinowego turnieju,-żona Kirkora, pani na zamku,Charakterystyka postaci powinna składać się z następujących elementów: 1. Przedstawienie postaci - imię i nazwisko - wiek, miejsce zamieszkania - wykształcenie 2. Cechy wyglądu - budowa, kolor oczu, włosów itp. - sposób poruszania się, mówienia - sposób ubierania się 3.Cechy charakteru - sposób zachowywania się w różnych sytuacjach, ogólne cechy charakteru - usposobienie .Charakterystyka może być statyczna, jeśli charakteryzujemy postać w określonym momencie jej życia (w klasie, w czasie obozu itd.), albo dynamiczna, kiedy postać zmienia swą osobowość pod wpływem różnych okoliczności życiowych (czas, otoczenie, przejścia życiowe, wpływ innej osoby itp.). Rozróżniamy:Najpierw wyjaśnijmy sobie, co to charakterystyka postaci. Charakterystyka postaci - opis bądź przedstawienie postaci literackiej występującej w dziele literackim mające na celu prezentację tej osoby i analizę jej postępowania.Jak sama nazwa wskazuje opisujemy również charakter postaci oraz to, co lubi i czego nie lubi robić a także jej nawyki, przyzwyczajenia.IV. Tok lekcji właściwej (25') Pojęcia: nacjonalizm, faszyzm, komunizm, totalitaryzm. Symbolika w systemach totalitarnych. Prezentacja ideologii faszystowskiej, przywołanie postaci Benito Mussoliniego, Wiktora Emanuela III, charakterystyka „marszu na Rzym". Nauczyciel wprowadza nowe pojęcia metodą „burzy mózgów" (3').Charakterystyka postaci inaczej. Zaprezentowany poniżej scenariusz lekcji stanowi pomysł na pracę z dowolną lekturą. Realizacja tematu zależeć będzie bowiem od tego, czy dzieci już kiedykolwiek redagowały charakterystykę bohatera literackiego. Konspekt lekcji do projekcji filmu .Konspekt lekcji języka polskiego ( 2 godz.) w klasie VI z wykorzystaniem kompetencji kluczowych ( wg programu KREATOR). uczniowie wymieniajš elementy charakterystyki postaci itd. Nauczyciel zapisuje temat lekcji na tablicy, uczniowie w..
Brak komentarzy.