• szkolnasciaga.pl

Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowego

10 stycznia 2020 07:37






3) Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowo-bocznikowego Silnik szeregowo-bocznikowy składa się z dwóch uzwojeń wzbudzających: bocznikowego i szeregowego (Rys. Właściwości silnika szeregowo-bocznikowego są zbliżone do silnika bocznikowego lub szeregowego, w zależności od ich przepływów.Jeśli charakterystyki mechaniczne maszyn innych typów są podobne do charakterystyki silnika szeregowego, charakterystyki te określa się jako charakterystyki typu szeregowego. Zaletą silnika szeregowego jest duża wartość rozwijanego momentu, szczególnie przydatna w warunkach rozruchu silnika, natomiast wadą — duża zmienność .Charakterystyka mechaniczna silnika komutatorowego jednofazowego szeregowego prędkość wirowania, przy stałej wartości momentu obciążenia, można najłatwiej zmieniać, regulując wartość napięcia zasilania, w nowoczesnych ich konstrukcjach napięcie zasilające silnik reguluje za .Silnik pr ądu stałego du stałego --silnik bocznikowy silnik bocznikowy Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego (przy pomini ęciu wpływu oddziaływania twornika). a E ac E I c R c U n Φ − Φ = N N n n n n .Charakterystyka mechaniczna silnika obcowzbudnego. dlaczego jest załamanie w charakterystyce mechanicznej silnika .Rys. 16 Schemat połączeń silnika szeregowego [6]. 17 Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowego dla liniowego obwodu magnetycznego oraz uwzględniającego nasycenie.

W silniku szeregowym prądu stałego (Rys.

16) wartość prądu wzbudzenia jest jednocześnie prądem twornika.Charakterystyka zewnętrzna silnika, zwana również charakterystyką mechaniczną, jest to zależność prędkości obrotowej n od prądu twornika I t lub momentu M, przy stałym napięciu zasilania U t (n = f(I t) lub n = f(M) przy U t = const). Pomiary charakterystyk zewnętrznych wykonuje się w układzie przedstawionym na rys. 15.2.charakterystyka mechaniczna = f (M e), przedstawiająca zależność prędkości kątowej silnika od momentu elektromagnetycznego silnika M e. Charakterystyki te określają zachowanie silnika w stanach pracy ustalonej i nazy-wane są również charakterystykami statycznymi silnika.Temat: Charakterystyka mechaniczna silnika bocznikowego pr ądu stałego Charakterystyk ą mechaniczn ą silnika bocznikowego nazywamy zale Ŝno ść pr ędko ści obrotowej od momentu obci ąŜenia. Przebieg charakterystyki mechanicznej n -obroty wirnika Mobc - moment obciąŜenia silnika U - napięcie stałe którym jest zasilany silnikSilnik pracujący w stanie jałowym lub przy małych obciążeniach osiąga bardzo duże prędkości obrotowe, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika ze względu na przekroczenie jego wytrzymałości konstrukcyjnej. Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowego. Charakterystyka momentu silnika szeregowego.

Porównanie charakterystyk .Mam problem z interpretacją wykresu przedstawiającego charakterystykę silnika.

Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić w bardzo prosty sposób, najlepiej na konkretnym przykładzie lokomotywy, żeby weszło mi to w głowę i żebym potrafiła to potem przekazać?charakterystyka mechaniczna silnika klatkowego. Witam pytanie brzmi: Narysuj w tym samym układzie współrzędnych charakterystyki mechaniczne silnika klatkowego dla połączenia w trójkąt i w gwiazdę. znalazłem tylko to tzn, sam to narysowałem wzorując się na rozruchu gwiazda-trójkąt, ale wiem czy aby napewno to to.Silnik pr ądu stałego du stałego --silnik szeregowy silnik szeregowy Bardzo du ża pr ędko ść obrotowa przy małych obci ążeniach mo że doprowadzi ć do uszkodzenia silnika ze wzgl ędu na przekroczenie jego wytrzymało ści mechanicznej Silnik szeregowy nie mo że pracowa ć w stanie jałowym i musiTematy o charakterystyka mechaniczna silnika, Zamiennik konwencjonalnego silnika 3F - krokowy hybrydowy servo?, Fiat Punto 1.1 1995 - Jakie silniki Fiatowskie pasują do mojego Punto?, silnik 3 fazy 55 kW - sposób - wybija stycznik, - Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika?Charakterystyka mechaniczna silnika asynchronicznego 3-fazowego - wykres. Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np.

znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla.

Czy mógłby mi to ktoś wyjaśnić w bardzo prosty sposób, najl. (7) charakterystyka mechaniczna silnika klatkowego. Witam pytanie brzmi: Narysuj w tym samym układzie współrzędnych .Charakterystyki mechaniczne jednofazowego silnika szeregowego (Sochocki 1996) 1 - przy zasilaniu prądem przemiennym, 2 - przy zasilaniu prądem stałym, 3 - przy zasilaniu prądem przemiennym i zmniejszonej liczbie zwojów uzwojenia M - moment obciążający M N - moment znamionowy n - prędkość wirnika n N - prędkość znamionowaSilnik prądu stałego - silnik elektryczny zasilany prądem stałym, służący do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną. Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica.W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia .Charakterystyka magnesowania silnika w f It ma przebieg nieliniowy (rys. 2.1b), co powoduje duże trudności w analitycznym wyznaczeniu charakterystyk me-chanicznych silnika szeregowego. A1 B2 M D 1 D 2 I t U E I t w I t R d J M e M m , w wN I tN f I t w f I t I t a) b) Rys.

Schemat silnika szeregowego prądu stałego (a), charakterystyka .Charakterystyki mechaniczne silników.

Prędkość obrotową silnika jednofazowego szeregowego małej mocy można regulować przez: włączenie szeregowe rezystancji, lub zmianę liczby zwojów uzwojenia wzbudzającego.1. Charakterystyki mechaniczne silnika obcowzbudnego Układy regulacji prędkości obrotowej silnika obcowzbudnego wykorzystują podstawowe zalety silników prądu stałego, a mianowicie: - możliwość nastawiania prędkości obrotowej w bardzo szerokim zakresie, - duży moment obrotowy przy rozruchu,Wyróżniamy silniki prądu stałego: bocznikowe, szeregowe lub głównikowe i boeznikowo-szeregowe lub bocznikowo-głównikowe. Przedewszystkiem rozważymy ogólne własności silników prądu stałego, a potem przejdziemy do szczegółów charakterystycznych dla każdego rodzaju osobno. Momenł obrotowy silnika prądu stałego.przez uzwojenie szeregowe i bocznikowe dodają się, przy czym przepływ bocznikowy odgrywa dominującą rolę. Przy niezgodnym dozwojeniu otrzymalibyśmy charakterystykę mechaniczną nie zapewniającą stabilnej pracy (rys. 8.63a). Porównując charakterystykę mechaniczną silnika szeregowego z charakterystykąsymalną sprawność silnika 4. Podsumowanie Z przedstawionych wyników badań wynika, że naturalne charakterystyki mechaniczne silników reluktancyjnych przełączalnych są bardzo ustę-pliwe, zbliżone w swym przebiegu do charakte-rystyk szeregowego silnika komutatorowego.

Przebieg charakterystyk można zmieniać w sze-Charakterystyka mechaniczna silnika szeregowo-bocznikowego.

W silniku szeregowo-bocznikowym istnieje również możliwość skierowania przepływu uzwojenia szeregowego przeciwnie niż przepływ uzwojenia bocznikowego.6. Kształtowanie charakterystyki mechanicznej silnika obcowzbudnego przy zmianach strumienia wzbudzenia Regulacja prędkości przez zmianę napięcia twornika umożliwia jedynie zmniejszenie prędkości poniżej znamionowej. Sztywność charakterystyk nie ulega zmianie. Przy osłabianiu strumienia prędkość silnika rośnie powyżej znamionowej.W charakterystyce sprawności widoczne są również spadki sprawnościale nie tak duże jak wzrosty. Natomiast w charakterystyce mechanicznej prędkość obrotowa maleje wraz ze wzrostem momentu silnika, a w charakterystyce prędkości obrotowej silnika od prądu twornika prędkość obrotowa silnika maleje wraz ze wzrostem prądu twornika.Rys.7. Charakterystyka regulacji silnika Iw = f(It) przy U = const i n = const 1.7. Straty i sprawność silnika prądu stałego Przy pracy silnika prądu stałego moc elektryczna Pel, doprowadzona do silnika, rozdziela się na moc mechaniczną Pm na wale silnika oraz moc strat Pel = Pm + ∆P.4 Rys 3 Charakterystyka mechaniczna silnika synchronicznego n = f(m) Silniki z magnesami trwałymi. Najbardziej rozpowszechnionym silnikiem synchronicznym o magnesach trwałych jest silnik Merilla, znany również pernasynem. Uzwojenie stojana, najczęściej jednofazowe z fazą pomocniczą, jak w jednofazowym silniku indukcyjnym- wytwarza pole wirujące(eliptyczne).Charakterystyki mechaniczne silnika bocznikowego wyznacza się przy U=const i Rf=const. Jeżeli pominie się wpływ oddziaływania twornika to z zależność tej: wynika, że jest to równanie prostej. A zatem charakterystyka n=f(I) przy U=const i Rf=const ma w przybliżeniu przebieg prostoliniowy (rysunek nr 5).Zalety silnika tarczowego: • bardzo mały moment bezwładno ści wirnika, małe mechaniczne stałe czasowe wynosz ące 3-10ms - zwi ększenie cz ęstotliwo ści wł ącze ń i zmian kierunku wirowania • znacznie korzystniejszy przebieg komutacji ni ż w silniku tradycyjnym • prostoliniowa charakterystyka mechaniczna,.


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz