• szkolnasciaga.pl

Charakterystyka grupy wychowawczej

6 kwietnia 2022 16:12






Do grupy Misiów uczęszczają dzieci, które bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane zarówno w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw czy Sali gimnastycznej. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie rówieśniczej. Starają się być samodzielne i koleżeńskie.Charakterystyka grup wychowawczych. W naszej placówce znajdują się trzy grupy wychowawcze. Od początku roku szkolnego 2009/2010 zostały wprowadzone klaso-grupy tzn.: gr. I to I klasa, gr. II to II klasa i gr. III to III klasa. Szkoła jak i każda grupa wychowawcza jest oddzielona od siebie .CHARAKTERYSTYKA GRUPY Grupa II w tym roku szkolnym to 14 dziewcząt w przedziale wieku od 9 do 19 lat. Do klasy III szkoły podstawowej uczęszcza 1 wychowanka, do klasy I gimnazjum 1 wychowanka, do klasy III gimnazjum 7 wychowanek, do klasy I zasadniczej szkoły zawodowej 2 wychowanki, do klasy .W roku szkolnym 2019/2020 wychowawcą grupy jest mgr Pani Ewa Fikowska. W grupie mamy 14 dziewczynek i 4 chłopców. 4- latki chodzą do przedszkola drugi rok, więc coraz lepiej się znają i nawiązują przyjaźnie. Dzieci serdecznie przyjęły swoje nowe koleżanki, które dołączyły do naszej grupy.Sprawozdanie z pracy wychowawczo- dydaktycznej w grupie dzieci 5-6 letnich za rok I semestr 2010/2011 DANE O GRUPIE Do grupy „Biedronki" uczęszczało 19 dzieci, w tym 11 sześciolatków i 8 pięciolatków.

PROGRAM W OPARCIU O KTÓRY PRACOWAŁA GRUPA Praca wychowawczo- dydaktyczna prowadzona była na podstawie.

Wasilewskiej oraz B. Godzimskiej wydawnictwa , a także rocznym planie placówki.Wpisany przez Bożena Wodzicka czwartek, 25 lutego 2010 16:47 Sprawozdanie podsumowujące1 półrocze roku szkolnego. 2009-2010 w grupie 5 latków Grupa 5-latków to bardzo wyjątkowe dzieci , które będąc zbiorowiskiem przeróżnych i silnych osobowości utworzyli wspaniałą grupę .sprawozdanie z pracy wychowawczo- dydaktyczno opiekuŃczej za rok szkolny 2014/2015 grupa 3,4 latki We wrześniu grupa liczyła 25 dzieci. Ze względu na trudności adaptacyjne jedno dziecko zrezygnowało z uczęszczania do przedszkola.Sprawozdanie z pracy w grupie 3-4-latków za rok szk. 2011/2012 Przedszkole Gminne w Skawie 1. Praca dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcza i jej efekty Grupa 3-4-latków liczyła 21 osób (6 dziewczynek i 15 chłopców, a podwitajcie może ktoś mi tu pomoże mamy nowa dyrekcję która kazała nam napisać na radę pedagogiczną krótkie sprawozdanie na temat : "mocne i słabe strony mojej klasy - wnioski do dalszej pracy"Uczniowie uczęszczający do tej klasy są bardzo żywi, spontaniczni, zdarzają się problemy z zachowaniem niektórych uczniów w grupie.

Uczennice takie jak Maria czy Małgorzata są zdolnymi uczennicami , ale przejawiają trudności w relacjach.

Adaptacja tych dzieci w przedszkolu,w miesiacu wrzesniu jest jest dla nich bardzo trudnym etapem w ich zyciu.W grupach wychowawczych realizuje się zadania opiekuńczo- wychowawcze, rewalidacyjne we współpracy ze szkołami, rodzicami i opiekunami prawnymi wychowanków. Podczas zajęć świetlicowych kładzie się nacisk na rozwój zainteresowań, zdolności, a także pogłębia się wiadomości zdobyte w szkole.sprawozdanie z pracy dydaktyczno - wychowawczo - opiekuŃczej w i pÓŁroczu w grupie v - „krasnoludki". Do oddziału uczęszcza 16 dzieci, w tym 9 dziewczynek i 7 chłopców. Podczas pracy realizowałyśmy podstawę programową w oparciu o program, a także w oparciu o program autorski „Ośmiorniczka"; roczny plan pracy i plany .Działania edukacyjne w mojej grupie obejmowały różne obszary. Było to min.: uczenie panowania nad własnymi emocjami, nabywanie określonych umiejętności działania, współżycia w grupie, rozwijanie procesów poznawczych, rozwijanie sprawności fizycznej, manualnej, poznawanie, rozumienie i stosowanie umownych symboli i znaków.W grupie są też uczniowie sprawiający problemy wychowawcze, nadpobudliwi, niezdyscyplinowani, lekceważący obowiązki ucznia, nie panujący nad emocjami i powściągami.

Klasa jest bardzo głośna i trudno jest zapanować nad dyscypliną, szczególnie na zajęciach dodatkowych i.

Z dziećmi pracuje mgr Aneta Drzewiecka oraz mgr Iwona Kowalczuk. Mróweczki to radosne i ciekawe świata dzieciaki. Dzieci są zgraną grupą, w której każdy czuje się ważny i potrzebny. Chłopcy uwielbiają zabawy konstrukcyjne, a z ich rąk powstają wspaniałe budowle.Praca wychowawcza tylko wtedy będzie efektywna, jeśli oddziaływania nauczycieli zostaną odpowiednio, świadomie i precyzyjnie zaadresowane, czyli będą odnosić się do konkretnej, zdiagnozowanej uprzednio grupy uczniów. Bez dokonania tego zabiegu cele wychowawcze są jedynie wyrazem poglądów wychowawcy.Charakterystyka grupy, podać jej plan: Sporządzamy je w celu poznania struktury grupy a. liczebność grupy i sposób jej powstania (liczba wychowanków, wiek, płeć, sytuacja szkolna, czy jest formalna, czy nieformalna, czy nowa) b. rodzaj więzi i charakter wzajemnych kontaktów w grupie (czy jest więź sytuacyjna, formalna, osobista) c .Praca wychowawcza w tym półroczu nadal skierowana została na integrację, współpracę w grupie, komunikację werbalną i niewerbalną rówieśników. Przeprowadzono rozmowy z dziećmi i rodzicami, a także włączono ich do współpracy ze szkołą w celu tworzenia wspólnej linii wychowawczej.Charakterystyka klasy VI„a" Uczniowie klasy VI„a" tworzą zgrany zespół składający się z sześciu dziewczynek i jedenastu chłopców.

Uczniowie uzyskali bardzo dobry wynik ze sprawdzianu w klasie VI (śr.

27, 8 punktu), co uplasowało ich na siódmym stopniu staninowej skali dziewięciopunktowej, a to odpowiada poziomowi wysokiemu.Dobór metod zależy więc nie tyle od celu wychowania, ile od sytuacji, w której zachodzi wychowawcze oddziaływanie, są to więc cztery grupy metod wychowania: 1. Metody wpływu osobistego wynikają z naturalnej skłonności człowieka do naśladowania innych osób mających uznanie i autorytet.CHARAKTERYSTYKA KLASY. uzyskane formy wsparcia oraz wnioski do pracy wychowawczej w zakresie współpracy z rodzicami) Opis Rodzaj sytuacji Przeprowadzone w klasie ankiety, badania, konsultacje dotyczące sytuacji wychowawczej .Geneza: Każda jednostka podczas całej swojej egzystencji należy do poszczególnych grup społecznych. Liczebność tych grup jest bardzo różna - od kilkuosobowych, poprzez grupy składające się z kilkunastu osób, aż do takich, do których należy kilkadziesiąt i więcej osób (np. zrzeszenia).Sprawozdanie z pracy dydaktyczno - wychowawczej - w klasie III-2014/2015. Klasa III liczy 10 uczniów. Zespól klasowy jest zróżnicowany pod względem emocjonalnym, intelektualnym oraz aktywnością i motywacją do nauki.Roczny Plan Pracy Dydaktyczno - Wychowawczo - Opiekuńczej na rok szkolny 2014-2015. Organizowanie występów taneczno- wokalnych przed grupą, rodzicami , zaproszonymi gośćmi. Słuchanie utworów muzyki klasycznej ( z nagrań na płycie CD )oraz utworów muzyki organowej.Praca wychowawczo - dydaktyczna w grupie 4 latków obejmowała realizację treści zawartych w programie wychowania przedszkolnego „Razem w przedszkolu" Wydawnictwa a także rocznym planie pracy wychowawczo - dydaktycznej .W bieżącym roku szkolnym pracujemy na kartach pracy „ Razem w przedszkolu".Sprawozdanie z pracy w grupie 4-latków „Marynarze" za I półrocze roku szkolnego 2011/2012 Grupa „Marynarze" prowadzona jest przez Beatę Barańczuk i Izabelę Kaszubę. Obecnie do grupy uczęszcza 17 dzieci. Praca wychowawczo - dydaktyczna prowadzona jest w oparciu o podstawę programowąGrupą nazywamy każde zrzeszenie ludzi, które w świadomości tych ludzi stanowi odrębną całość, tak więc stosując metodę grupową, wychowawca ma przed sobą zespolony przez wspólny cel zbiór osób - prowadzi on dialog nie z pojedynczymi jednostkami, a całą grupą. Talent wychowawczy wyrażać się będzie w umiejętności .Grupa oddziału przedszkolnego liczy 7 sześciolatków i 10 pięciolatków. Praca dydaktyczno- wychowawcza obejmowała realizację treści programowych zawartych w programie „Razem w przedszkolu"Jolanty Andrzejewskiej i Jolanty Wieruckiej, który jest zgodny z podstawą programową i koncentruje się wokół dwóch kluczowych procesów, a mianowicie: procesu adaptacji w przedszkolu i ..


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz