Rozwój fizyczny 4-latka. Prawidłowy rozwój dziecka już od najmłodszych lat charakteryzuje się dużą aktywnością ruchową, która u dziecka 4-letniego zdecydowanie nabiera tempa. To w tym wieku kształtuje się pełna sprawność chodzenia, biegania i skakania. To teraz długie spacery z rodzicami, przejażdżki na rowerze, zabawy w berka sprawiają 4-latkowi dziką przyjemność.ROZWÓJ DZIECKA 4 - LETNIEGO 1. Rozwój somatyczny i aktywność ruchowa. Procesy poznawcze. Emocje. Rozwój społeczny. Rozwój moralny. Osobowość dziecka. W wieku 4 lat rozpoczyna się okres średniego dzieciństwa, który trwa do 6 roku życia.Ogólna sprawność ruchowa · Słucha, rozumie i reaguje na polecenia nauczycielek w trakcie zabaw ruchowych · Ustawia się w parach, kole, rzędzie, gromadce, rozsypce. · Wspina się na drabinki oraz różne sprzęty. · Poprawnie wykonuje podskoki, zeskoki, przeskoki. · Zachowuje równowagę przy chodzie po ławeczce.Dziecko 4-letnie nie potrafi długo skupić się na wykonywanej czynności, dlatego często zmienia rodzaje zajęcia. Szybko przechodzi od jednej aktywności do drugiej, od rysowania do konstruowania z klocków, potem zabawy w role, a następnie wspólne z kolegą oglądanie książek.STOSUNEK DZIECKA DO OTOCZENIA Tak Czasem Nie Tak Czasem Nie Tak Czasem Nie 1. Nawiązuje kontakty z dorosłymi 2. Nawiązuje kontakty z rówieśnikami 3. Chętnie przebywa w grupie rówieśników 4.
Jest radosny i ma dobre samopoczucie 5.ROZWÓJ DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (3,4,5 - LATEK) ROZWÓJ.
Potrzebna jest zatem atmosfera pełna pogody i radości. Ważne jest również, abyCharakterystyka rozwojowa dziecka trzyletniego Wiek przedszkolny to okres najistotniejszych przemian rozwojowych w życiu człowieka dokonujących się we wszystkich sferach. Catherine Lee zwraca uwagę, że „Każde dziecko stanowi odrębną indywidualność, jedyną w swoim rodzaju, niepowtarzalną osobę".4-letnie dziecko: rozwój emocjonalny czterolatka. Czterolatek odczuwa wstyd, dumę, winę i zazdrość; to dobry moment, by zacząć dziecko uczyć, jak ma radzić sobie z emocjami, ale uwaga: czterolatek lubi pochwały i wbijają go w dumę, ale z drugiej strony, porównywanie go z innymi na jego niekorzyść, przeżywa nadzwyczaj mocno.Z kolei dziecko 3-4 letnie zachowuje jeszcze typ budowy ciała małego dziecka. Posiada stosunkowo dużą głowę, długi tułów, krótkie kończyny, słabe i mało wydolne stopy oraz niepełne jeszcze uformowanie naturalnych krzywizn kręgosłupa. Z rozwojem fizycznym w ścisłym związku pozostaje rozwój motoryczny dziecka.CHARAKTERYSTYKA DZIECKA 5 - LETNIEGO Rozwój społeczno-emocjonalny-Nawiązuje i podtrzymuje kontakt z innymi oraz współdziała z rówieśnikami, - rozpoznaje i uwzględnia w swoich działaniach punkt widzenia drugiej osoby.
- odczuwa empatię w stosunku do innych cierpiących osób, a także bohaterów bajek i filmów.
potrafi współczućPSYCHOLOGICZNA CHARAKTERYSTYKA DZIECKA 4 - LETNIEGO ROZWÓJ FIZYCZNY Każde dziecko rozwija się w swoim tempie, w różnych warunkach środowiskowych i znacznie się różni od swoich rówieśników zarówno pod względem fizycznym jak i psychicznym. Jednak u wszystkich dzieci pomiędzy 3 a 7 rokiem życia zachodzą zmiany, które pozwalają wyodrębnić ten okres od innych okresów .Dziecko interesuje podczas zabawy sama czynność budowania a jego konstrukcje obierają formę dwuwymiarowych schodków, bramek i mostków. Dzieci 3, 4 - letnie chętnie uczestniczą w zabawach ruchowych, podporządkowując się ich regułom obowiązującym w takiej zespołowej zabawie. Zaczynają pasjonować je gry dydaktyczne.3 ROZWÓJ DZIECKA 4 - LETNIEGO W wieku 4 lat rozpoczyna się okres średniego dzieciństwa, który trwa do 6 roku życia. Dziecko które rozpoczyna ten etap życia charakteryzuje poziom rozwoju motorycznego i sensorycznego, umożliwiający mu poruszanie się w najbliższym otoczeniu i docieranie do interesujących je obiektów, traktowanych przez nie jako istniejące realnie.Pożądane zachowania dorosłego w tym okresie rozwoju dziecka to: kreatywność w tworzeniu środowiska inspirującego ciekawość poznawczą dziecka, konsekwencja podczas przestrzegania przyjętych norm i zasad, opanowanie i cierpliwość w odpowiadaniu na pytania, pomysłowość w projektowaniu czynności o charakterze twórczym, bogactwo .(4 l.), która również uczęszcza do przedszkola wraz z Markiem.
Marek jest zawsze zadbany, czysty i schludnie ubrany.
Ma zawsze drugie śniadanie. Do przedszkola przyprowadza go matka, a wybierają go niejednokrotnie oboje rodzice. Wita ich z uśmiechem i przytulaniem, a czasem z płaczem. Widać, że jest silnie z nimi związany.Kalendarz rozwoju dziecka: 5 rok życia dziecka. 5-letnie dziecko: rozwój pięciolatka. Rozwój 5-letniego dziecka postępuje płynnie, pod warunkiem, że dziecko nauki nowych umiejętności nie traktuje w kategorii przymusu. Bywa, że niektórzy rodzice zastanawiają się, czy w rozwoju emocjonalnym ich pięciolatka nie nastąpił regres.CHARAKTERYSTYKA ROZWOJU DZIECKA 4-LETNIEGO. Dziecko czteroletnie:-znacznie lepiej niż trzyletnie orientuje się w otoczeniu i nie potrzebuje bliskości dorosłych w takim stopniu jak trzylatek, jest bardziej ufne, - nie ma większych problemów z adaptacją do nowych sytuacji, osób, rzeczy czy pomieszczeń.4-latek dużo mówi U 4-latków bardzo dynamicznie rozwija się mowa i rozumienie mowy, dzieci zadają dużo pytań, wszystko chcą wiedzieć i wszystko je ciekawi. 4-letni maluch: tworzy neologizmy, zadaje dużo pytań, potrafi opisać coraz więcej stanów emocjonalnych, ma bujną wyobraźnię, zaczyna rozumieć następstwo czasów,W wieku przedszkolnym dziecko posługuje się całym szeregiem pojęć, które rozwijają się w powiązaniu z przyswajaniem i utrwalaniem mowy.
Dziecko 3-letnie, tworząc pierwsze pojęcia, sugeruje się głównie cechami zewnętrznymi rzeczy i zjawisk.
Dziecko 4-letnie opiera się już na cechach ważniejszych i charakterystycznych.Dziecko jeszcze nie potrafi samo ocenić, jakie mogą być skutki upadku z dużej wysokości. Reagowanie krzykiem i groźbami (że dziecko zaraz wybije sobie zęby) może nie dać oczekiwanego skutku. Rozwój psychiczny 4-latka. Czteroletnie dziecko to mały odkrywca, także w sferze intelektualnej.ROZWÓJ DZIECKA 6-LETNIEGO SP 34 CHARAKTERYSTYKA ROZWOJU DZIECKA 6-LETNIEGO 1. Rozwój fizyczny: Wzmacnia się kościec i muskulatura, ustalają się naturalne krzywizny kręgosłupa, wzrasta sprawność narządów wewnętrznych - np. płuca wykonują ok. 23 oddechów na minutę (u dorosłego - 16).ROZWÓJ DZIECKA 6 - LETNIEGO 1. Rozwój somatyczny i aktywność ruchowa. Procesy poznawcze. Rozwój społeczny, emocjonalny. Przygotowanie do pójścia do szkoły. Szósty rok życia kończy średnie dzieciństwo (wiek przedszkolny) a rozpoczyna późne (młodszy wiek szkolny).CHARAKTERYSTYKA DZIECKA 6-LETNIEGO ROZWÓJ SPOŁECZNY I EMOCJONALNY - potrafi współdziałać z dziećmi w zabawie - przestrzega zasad i umów zawartych w grupie - potrafi kontrolować swoje zachowanie - szanuje prawa i własności innych - jest otwarty w kontaktach z dorosłymi - z chęcią okazuje swoje uczucia- Należy być cierpliwym i systematycznym, bo dziecko musi wiele razy wykonywać czynność nim ją opanuje a potem ćwiczyć, aby przybrała postać nawyku. Rozwój dziecka 4-letniego W wieku 4 lat rozpoczyna się okres średniego dzieciństwa, który trwa do 6 roku życia.Arkusz obserwacji cech rozwojowych dziecka 4-letniego. 2 Rozwój umysłowy Dziecko: nazywa przedmioty z otoczenia i przedstawione na rysunku. • Obserwacja dziecka dokonana w trzecim pomiarze ma służyć określeniu stanu rozwoju dziecka i jego dynamiki.Charakterystyka właściwości mowy dziecka w wieku przedszkolnym. Mowa nie jest umiejętnością wrodzoną, dziecko przyswaja sobie ją od najbliższego otoczenia drogą naśladownictwa. Wymowa dziecka 4- letniego różni się pod względem dźwiękowym.Dziecko 4 letnie, potrafi już mówić o przeszłości i przyszłości, zadaje mnóstwo pytań, ponadto: - utrwalają się głoski s, z, c, dz, dziecko nie powinno ich zamieniać na ich zmiękczone odpowiedniki ś, ż, ć, dż;( dziecko potrafi, nie potrafi, umiejętność jeszcze kształtuje się). Etap III kończy się analizą danych i wytyczeniem kierunków oddziaływań ze strony nauczyciela i w przyszłym roku szkolnym (w przyszłości). KARTA OBSERWACJI DZIECKA 3-LETNIEGO.Moja ma 5 lat mierzy 127cm i waży 25 kg- mierzy i waży tyle, co 6'letni chłopiec :-). Tabela wagi i wzrostu dziecka. Rozwój fizyczny pomiędzy 4. rokiem życia nie jest gwałtowny. Sprawdź prawidłową wysokość i wagę ciała dzieci.Diagnostyka edukacyjna obejmuje arkusze obserwacji dziecka trzy- ,cztero- , pięcio- i sześcioletniego.Karta obserwacji opracowana jest zgodnie z możliwościami rozwojowymi dziecka i oparta jest na kartach zawartych w pakiecie dziecka. Arkusz obserwacji dziecka 4-letniego..
Brak komentarzy.