• szkolnasciaga.pl

Wyniki wyszukiwania dla: zinterpretuj

Zinterpretuj wypowiedź podmiotu lirycznego uwzględnij odpowiedzi na pytania

Logikę tę potęguje fakt, że podmiot liryczny składa egzamin maturalny przed małpami. Pytania dotyczą zaś historii ludzi. Jedna z małp „ironicznie słucha", a więc traktuje abiturientkę z wyraźnym lekceważeniem. Druga natomiast próbuje pomóc poetce w odpowiedzi na pytanie i potrząsa swoim łańcuchem.Wczuj się w rolę podmiotu lirycznego i zredaguj prozatorską wypowiedź. Wczuj się w rolę podmiotu lirycznego i zredaguj prozatorską wypowiedź, rozpoczynającą się od słów"Jak dobrze". Chodzi tu o wiersz Tadeusza Różewicza pt. "Jak dobrze" Proszę pomóżcie, ja w ogóle nie mam pomysłu.Podmiot liryczny TEST. Przeczytaj wiersz Kochanowskiego. Jaki charakter ma wypowiedź podmiotu lirycznego: Panie, to moja praca, a zdarzenie Twoje; Raczyż błogosławieństwo dać do końca swoje! Inszy niechaj pałace marmurow…

Czytaj więcej

Zinterpretuj biblijny obraz 28.10 15

Zinterpretuj biblijny obraz Rdz.28,10-15. Dopytaj ; Obserwuj Zgłoś nadużycie!. Napisz własnymi słowami tą ewangelię 4-5zdańŁk 15,1-32PODRÓŻ DO JEROZOLIMYBOŻE PRZEBACZENIEZaginiona owca151 Zbliżali się do Niego wszyscy celnicy i g.Zinterpretuj obraz biblijny Rdz.28, 10-15 PILNE ! PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ ! Dopytaj ; Obserwuj Zgłoś nadużycie! od Martyna147258369 13.11.2013 ale jak wygląda ten obrazek ?> Zaloguj się by dodać komentarz .Zinterpretuj biblijny obraz Rdz 28, 10-15. Dopytaj ; Obserwuj Zgłoś nadużycie! od Sweetgirl3 05.11.2015 Zaloguj się by dodać komentarz .Znajdź odpowiedź na Twoje pytanie o Zinterpretuj obraz biblijny Rdz.28, 10-15 około 4 5 lub 6 zdańzinterpretuj biblijny obraz rdz 28 10-15. na dzisiaj 0 ocen | na tak 0%. 0 0 Odpowiedz. Odpowiedzi. Bądź pierwszą osobą, któ…

Czytaj więcej

Zinterpretuj wiersz jako utwor o konflikcie miedzy kultura a natura

Zinterpretuj wiersz jako utwór o konflikcie między kulturą (cywilizacją) a naturą. Mickiewicz "Bakczysaraj" Jeszcze wielka, już pusta Girajów dziedzina! Zmiatane czoła baszów ganki i przedsienia, Sofy, trony potęgi, miłości schronienia.Wy macie trwać na wieki, źródło szybko płynie, O hańbo! wyście przeszły, a źródło zostało". Zinterpretuj wiersz jako utwór historiozoficzny, pisany z perspektywy przedstawiciela zniewolonego narodu. Zinterpretuj wiersz jako utwór o konflikcie między kulturą (cywilizacją) a naturą. 3.Natura okazuje się niszczącym żywiołem, który wkracza na to, co zostało stworzone przez człowieka. W walce cywilizacji i przyrody wygrywa ta druga. Jednocześnie opis niszczejącego pałacu staje się dla podmiotu lirycznego punktem wyjścia do refleksji o pamięci i przemijaniu.2 Inf…

Czytaj więcej

Zinterpretuj 2 akapit cytowanego fragmentu powieści

akapit cytowanego fragmentu powieści mówi o Odpowiedź na zadanie z Nowe ZROZUMIEĆ TEKST, zrozumieć człowieka 1.2 Zakres podstawowy i rozszerzony. Po gimnazjum. Zaloguj. rozwiązania zadań; Pytania i odpowiedzi. Zinterpretuj 2. akapit cytowanego. 3Polecenia do tekstu str 312 1.Na podstawie fragmentu 2. powieści (akapi1. i 2.) wyjaśnij , w czym wyraża się przekonanie Wertera o jego wyższości nad społeczeństwem. 2.Przedstaw sposób , w jaki bohater dowodzi twierdzenia : "jakimże dzieckiem jest człowiek" (fragment 3.) 3.Odwołując się do ostatniego cytowanego fragmentu powieści (list z 30 pazdziernika 1772), wyjaśnij .Opisz symptomy cierpeinia Wertera i wyjaśnij jego przyczyny 7.Zinterpretuj 2.akapit cytatowego fragmantu powieści 8. Określ jaką postawę wobec lotty prezentuje Werter w akapicie 5.…

Czytaj więcej

Zinterpretuj neologizmy uzielić i przekręcić

Katalog ściąg i wypracowań z zakresu. Zaloguj się, aby móc korzystać z tej opcjiU dzieci w tym wieku nadal naturalne jest upraszczanie trudniejszych i dłuższych słów i trudności ze zbitkami spółgłoskowymi. Pojawiają się neologizmy dziecięce, niekiedy zabawne i komiczne, dowodzące tego, jak twórczo dziecko zmaga się z materią językową. Mowa jest podstawą do rozwoju umysłowego dziecka.Zasady oceniania z języka polskiego dla klas : IV, V, VI, VII. Wymagania edukacyjne są zgodne. z: nową podstawą programową nauczania j. polskiego w szkole podstawowej. z dniNo i pewne nazwy to zmiana klimatu Disa. Właśnie ów wspomniany koziodoj, jakże słowiańsko to brzmi. Jakże to wpasowuję się w panteon Diuka, Baronowej, czy Doradcy (na doradców pozwalało sobie tylko jaśniepaństwo). no i arcyczart to też wcal…

Czytaj więcej

Zinterpretuj fragment ja z nizin wyrosły pierwszy

Bądź dumna z moich zasług i delfickim laurem Melpomeno łaskawie opleć moje włosy. 1.zacytuj fragment tekstu,w którym widoczna jest aluzja autobiograficzna? 2.zinterpretuj fragment : ja z nizin wyrosły pierwszy doprowadziłem nurt eolskiej pieśni do Italów. 3.jaki środek stylistyczny pojawia się w ostatnim dwuwieszu tekstu: a. apostrofę2.zinterpretuj słowa " nie wszystek umrę" 3.zinterpretuj fragment "ja z nizin wyrosły pierwszy doprowadziłem nuuuuuuut eojskiej pieśni do Italów" 4.scharakteryzuj obecny w tekście topos artysty 5.podaj trzy fragmenty utworu , które dowodzą, że jest on napisany podniosłym stylem.Bardzo proszę o zinterpretowanie ody " Wybudowałem pomnik " Wybudowałem pomnik Wybudowałem pomnik trwalszy niż ze spiżu strzelający nad ogrom królewskich piramid nie naruszą go deszcze…

Czytaj więcej

Zinterpretuj zachowania i gesty ukazanych na obrazie postaci przy śniadaniu

Wskazuje na to godzina popołudniowa na zegarze i jedna zapalona świeczka. W jadalni obok znajduje się nieprzejęty sytuacją służący. Według mnie obraz Williama Hogartha ukazuje brak miłości między tym dwojgiem ludzi. Na pierwszym miejscu stawiają bogactwo, jednak przez rozrzutność, często ze strony żony, wpadają w długi.Zinterpretuj gesty przedstawionych na obrazie caravaggia.Znajdz we fragmentach Pisma Swiętego cytaty opisując… Natychmiastowa odpowiedź na Twoje pytanie.b) Wskaż na obrazie przedstawione poniżej fragmenty i wyjaśnij :-dlaczego-według ciebie-obraz jest zatytułowany przy śniadaniu, choc zegar wskazuje godzine obiadu, na jakie wydarzenia moga wskazywac karty,szbla i przewrócone krzesło c) Zainterpretuj zachowania i gesty ukazanych na obrazie postacib) Wskaż na obrazie przedsta…

Czytaj więcej

Zinterpretuj obraz biorąc pod uwagę jego kluczowe elementy

Zinterpretuj obraz Caspara Davida Friedricha ,, Skały kredowe w Rugii " biorąc pod uwagę jego kluczowe elementy i zakładając, że nosi on kolejno każdy z wymienionych niżej tytułów: A) Życie jest drogą ku nieskończoności, B) On jeden umie czytać Księgę Natury, C) Zatrzymaj się i wejrzyj w samego siebie.Zinterpretuj obraz, biorąc pod uwagę jego kluczowe elementy. Załóż, że nosi on kolejno każdy z wymieonionych niżej tytułów. a) Życie jest drogą ku nieskończoności b) On jeden umie czytać Księgę Natury napisaną przez Boga c) Zatrzymaj się i wejrzyj samego/ samą siebie Mam wybrać jeden tytuł. Obraz o który chodzi:Obraz: "Skały kredowe na Rugii" Caspar David Friendrich 2. Przypomnij symbolikę morza. Zinterpretuj obraz, biorąc pod uwagę jego kluczowe elementy i zakładając, że nosi on tytuł: a)Ży…

Czytaj więcej

Zinterpretuj dwuwiersz kończący

Zinterpretuj dwuwiersz kończący.( „Biedny narodzie! żal mi twojej doli, / Jeden znasz tylko heroizm - niewoli.") Poeta mówi o tym, że zniewolony tyranią rządów cara naród zdolny jest jedynie do bezwzględnego posłuszeństwa jego woli.Wykonujemy przeglądy rejestracyjne samochodów .Znajdź odpowiedź na Twoje pytanie o Zinterpretuj dwuwiersz kończący ,,Przegląd wojska" w ,,Dziadach" cz. III Adama Mickiewicza. Z góry dzięki. Daję NAJ !Znasz odpowiedź na zadanie: Dziady cz 3. PRZEGLĄD WOJSKA 1.Sporządź pal wydarzeń przedstawionych w wierszu. Zinterpretuj dwuwiersz kończący przegląd wojska? Kliknij i odpowiedz.Do tego roztworu dolano wodę i nie dosypywano cukru.Zinterpretuj podany fragment, odwołując się do swojej wiedzy o Konradzie - bohaterze III części Dziadów Adama Mickiewicza. odwołując się d…

Czytaj więcej

Zinterpretuj podany utwór. postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją slysze czas

MATURA 2017 POLSKI PODSTAWOWY: POPRAWNE ODPOWIEDZI, ROZWIĄZANY ARKUSZ CKE. INTERPRETACJA. ZOBACZ, PORÓWNAJ. MATURA 2017 z języka polskiego nie należała do najłatwiejszych. Maturzyści mieli .Zinterpretuj utwór Krzysztofa Kamila Baczyńskiego pt. "Pokolenie [2]". Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją zadanie dodane 7 lutego 2017 w Język polski przez użytkownika niezalogowany [Szkoła średnia]Zinterpretuj podany utwór.Postaw tezę interpretacyjną i ją uzasadnij.Twoja praca powinna liczyć co najmniej 250 słów. Poniżej tekst utworu „Dałem słowo" -.Zinterpretuj podany utwór. Postaw tezę interpretacyjną i uzasadnij ją. Czas, w którym żyjemy, sprzyja masowości, chodzi o ukształtowanie kogoś, kto wszystko bezkrytycznie przyjmuje, zarówno towar, jak i religię. Uzasadnienie tezy interpretacyjnej: …

Czytaj więcej

Zinterpretuj morał utworu ballada o

Tutaj się kończy ballada o portkach się trzęsących, z ballndy morał gada, morał następujący. GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM. Konstanty Ildefons Gałczyński 1953 Wersja do druku Wyślij znajomemu Komentarze artykuł / utwór: Ballada o trzęsących się .Zinterpretuj morał utworu ballada o. Użytkownicy szukali również w naszych zbiorach: mapa mentalna pismo pożegnanie ze szkoą i nauczycielem wiersze test kompetencji czwartoklasisty z angielskiego gotowe przemowienia weselneTutaj się kończy ballada o portkach się trzęsących, z ballady morał gada, morał następujący: Gdy wieje Wiatr Historii, Ludziom jak Pięknym Ptakom Rosną Skrzydła, natomiast Trzęsą się Portki Piętakom.Ballada o trzęsących się portkach zinterpretuj morał utw…

Czytaj więcej

Zinterpretuj obecnosc wspomnien o rabacji w weselu

Hetman dowodzi, że bratanie się z ludem jest pozorne. Wyspiański pokazał, że w dalszym ciągu istnieją ogromne różnice społeczne, Polacy nie są ludźmi solidarnymi, a na dodatek gdzieś głęboko mają zakorzenioną zdradę narodową, do której są zdolni. Upiór - to Jakub Szela, przywódca rabacji chłopskiej w Galicji w 1846 roku.Gospodarz wspomina luty roku 1846, w którym miała miejsce rabacja galicyjska. W bratobójczych walkach zginęło wówczas wielu Polaków, zwłaszcza reprezentantów warstwy szlacheckiej. Ten krwawy zryw sprowokowany przez urzędników administracji austriackiej, wymierzony został głównie w patriotyczny i demokratyczny odłam szlachty.I. Zadanie 12. (1 p.) Objaśnij na podstawie całego artykułu Franciszka Ziejki, dlaczego chłopi traktowali powstańców jako „zbrodniarzy". Zadanie 13. (1…

Czytaj więcej

Zinterpretuj słowa małego księcia pustynię upiększa

Kliknij tutaj, 👆 aby dostać odpowiedź na pytanie ️ Zinterpretuj słowa Małego Księcia: Pustynię upiększa to, że gdzieś w sobie kryje studnię. Wyjaśnij, dlacze…Zinterpretuj słowa małego księcia ,,Pustynię upiększa to, że gdzieś w sobie kryje studnię." Wyjaśnij dlaczego pilot wybrał się na poszukiwanie studni, choć ten pomysł wydawał mu się absurdalny.Słowa Małego Księcia symbolizują, że wszystko - nawet pustynia - ma w sobie coś pięknego i wartego podziwu - studnia. Pilot wybrał się na poszukiwanie pustyni, ponieważ była to jego jedyna nadzieja i wierzył, że pustynia, kryje w sobie dar taki jak studnia."Pustynię upiększa to, że gdzieś w sobie kryje studnię." - żeby znaleźć w czym to co piękne, trzeba szukać, tak jak studni na pustyni. "Na pustyni jest się samotnym. Równie samotnym jest się …

Czytaj więcej

Zinterpretuj zakończenie utworu określ jaką funkcję pełnią w nim zwroty do adresata

Kliknij tutaj, 👆 aby dostać odpowiedź na pytanie ️ Zinterpretuj zakończenie utworu. Określ, jaką funkcję pełnią w nim zwroty do adresata. Proszę pomóżcie dam n…Zobacz 1 odpowiedź na pytanie: Zinterpretuj zakończenie utworu. Określ jaką funkcję pełnią w nim zwroty do adresataZinterpretuj zakończenie utworu. Określ, jaką funkcję pełnią w nim zwroty do adresata. Przedstaw w klasie własną interpretację głosową wiersza. Wyjaśnij, dlaczego w tytule utworu Różewicza występuje słowo list. 6.Autor przedstawia w nim swoje stanowisko, wyraża swoje poglądy na temat sporu, jaki w ówczesnych czasach miał miejsce, między obozami „młodych" i „ starych". W „Odzie do młodości" za pomocą kontrastu zostały ukazane dwa ścierające się ze sobą i walczące o dominację światy.• określić funkcję adresata • określić…

Czytaj więcej

Zinterpretuj czwarte przykazanie boże

„Czwarte przykazanie Boże nakazuje nam także czcić tych wszystkich, którzy dla naszego dobra otrzymali od Boga władzę w społeczeństwie. Ukazuje ono obowiązki tych, którzy sprawują władzę, jak i tych, dla których dobra jest ona sprawowana" (KKK, 2234).Czwarte przykazanie Boże obejmuje także stosunki pomiędzy uczniem a nauczycielem, pracownikiem a pracodawcą, podwładnym a przełożonym, obywatelem a ojczyzną i rządzącymi państwem, nakładając na nich obowiązek wzajemnej odpowiedzialności i poszanowania godności osoby ludzkiej (por. KKK 2199).4 PRZYKAZANIE BOŻE - bajka dla dzieci. Roszpunka (Nowy) bajki dla dzieci po Polsku | Bajka i kreskówka na Dobranoc - Duration: 16:45. Bajki dla dzieci - Polish Fairy Tales for Kids 1,828,984 views Ilustracja przykazania "Czcij ojca swego i matkę swoją". Pr…

Czytaj więcej

Zinterpretuj biblijny obraz

Mówi to o wędrówce Jakuba syna Izaka który szedł do Charnu. Gdy zbliżał się zmrok Jakub postanowił że się zatrzyma i prześpi wziął pod siebie leżący nie daleko kamień i zasnął, przyśnił mu się sen w którym widział drabinę która była z ziemi aż do nieba po której chodzili wchodzi i schodzili z niej Oraz samego Boga siedzącego na samym szczycie który mówił «Ja .Znasz odpowiedź na pytanie: zinterpretuj biblijny obraz rdz 28 10-15? Kliknij i odpowiedz.Jakub wędrował dość daleko , szukał noclegu i znalazł kamień. Postanowił mieć go jako poduszkę. Przyśnił mu się sen o drabinie a drabina sięgała samego nieba. widział schodzących i wchodzących aniołów z drabiny.Zinterpretuj obraz Tycjana Grzech pierworodny w kontekście właściwego fragmentu z Biblii.Zastanów się, czy malarz wiernie zilustrował sc…

Czytaj więcej

Zinterpretuj gest odwrócenia się orfeusza na chwilę

Zinterpretuj gest odwrócenia się Orfeusza na chwilę przed opuszczeniem zaświatów. Jaką moc przypisywali grecy muzyce? Odpowiedz na podstawie micie o Orfeuszu.Znajdź odpowiedź na Twoje pytanie o Zinterpretuj gest odwrocenia sie orfeusza na chwile przed opuszczeniem zaswiatow.NIE KOPIOWAĆ!Znasz odpowiedź na pytanie: Zinterpretuj gest odwrócenia się orfeusza na chwilę przed opuszczeniem zaświatów? Kliknij i odpowiedz.Mit o Orfeuszu. zinterpretuj gest odwrócenia się Orfeusza na chwilę przed opuszczeniem zaświatów. 2 jaką moc przypisywali grecy muzyce?(orfeusz) 3 jak sądzisz dlaczego twórcy późniejszych epok tak często odwoływali się do mitu? jakie uniwerslane wartości odnaleźli w jego historii 4 wskaż podstawy i sytuacje egzystencjalne których archetypami są Syzyf, prometeusz i Orfeusz.🎓 Gest…

Czytaj więcej

Zinterpretuj koncert jankiela

Jan 16, 201550+ videos Play all Mix - Koncert Jankiela_Wojciech Kilar YouTube Joe Pesci's Life Is More Interesting Than You Would Think - Duration: 8:08. Weird History Recommended for youDec 2, 2015Ostatni koncert Jankiela - wiersz Mariana Piechala z tomu "Izrael w poezji polskiej"„Koncert Jankiela" jest fragmentem XII Księgi pt. „Kochajmy się!", „Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza. Na prośbę Zosi, Żyd Jankiel rozpoczął koncert na cymbałach. Był w tym mistrzem o czym świadczą pierwsze słowa owego koncertu: „Było cymbalistów wielu, ale żaden z nich nie śmiał zagrać przy Jankielu.Zinterpretuj podane niżej wiersze. Poziom rozszerzony. Wydziel w koncercie Jankiela pięć części. Przedstaw treść każdej z nich, odwołując sie do wiezy z .Koncert Jankiela z „Pana Tadeusza" jako komentarz do polskiej …

Czytaj więcej

Zinterpretuj sonet 5

Sonnet 5 is part of the 154 sonnet collection that William Shakespeare wrote.The Sonnets were first published in a 1609 quarto titled: SHAKE-SPEARES SONNETS.Sonnet 5 belongs to the traditionally called "Procreation Sonnets", sonnets 1 to 17, which urge a young man to marry and have children in order to immortalize his beauty.SONNET 5 Those Hours, that with gentle work did frame The lovely gaze where every eye doth dwell, Will play the tyrants to the very same And that unfair which fairly doth excel:Sonnet 5 is one of 154 sonnets written by the English playwright and poet William Shakespeare.It is a procreation sonnet within the Fair Youth sequence. Sonnet 5 is linked to Sonnet 6, which continues the theme of distillation.Uważam, że sonet ten w sposób zachwycający opisuje moc miłości. Afir…

Czytaj więcej

Zinterpretuj myśl 685 pascala

Zinterpretuj 685. mysl Pascala ; uwzględnij rolę wykrzykników. Jak mało dumy budzi w chrześcijaninie wiara w zespolenie z Bogiem ! Z jak małym obrzydzeniem przyrównywa się robakom Ziemskim!Piękny sposbób przyjmowania życia i śmierci, dobra i zła!Pascal w myśli 685 mówi o tym, jak chrześcijanin mało dumny jest z faktu, że może w przyszłości zes Odpowiedź na zadanie z Nowe ZROZUMIEĆ TEKST, zrozumieć człowieka 1.2 Zakres podstawowy i rozszerzony.Zinterpretuj 685. mysl Pascala ; uwzględnij r.🎓 Pascal w myśli 685 mówi o tym, jak chrześcijanin mało dumny jest z faktu, że może w przyszłości zes Odpowiedź na zadanie z Nowe ZROZUMIEĆ TEKST, zrozumieć człowieka 1.2 Zakres podstawowy i rozszerzony. Po gimnazjum. Zinterpretuj myśl 685. 1Zinterpretuj myśl Pascala. Wielki francuski filozof i matematyk,…

Czytaj więcej