• szkolnasciaga.pl

Podsumowanie zajęć gimnastyki korekcyjnej

21 lutego 2023 17:01






U większości dzieci korzystających z zajęć gimnastyki korekcyjnej znacznie wzrosła koordynacja ruchowa co zachęciło ich do uczestniczenia w grach i rywalizacjach zespołowych. Prawie wszystkie dzieci uwierzyły we własne siły i zdolności osiągania trudnych celów korekcyjnych.GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA DZIECI Z WADAMI POSTAWY. KLASA - III PROWADZĄCA - Violetta Tymieniecka Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla uczniów klasy III przebiegły zgodnie z założonymi celami. Poprzez zastosowanie różnorodnych metod i form pracy z dzieckiem uwzględniały przede wszystkim indywidualne potrzeby.KONSPEKT ZAJĘĆ GIMNASTYKI KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNEJ Prowadząca : Danuta Bagińska Wada : płaskostopie , koślawość kolan, skolioza. - podsumowanie zajęć i pożegnanie 6x. Title: Microsoft Word - pdf_2. Konspekt zaj. gimnastyki korekcyjnej.docPoprzez zachęcenie dzieci do ćwiczeń, stworzenie dodatkowej motywacji w zajęciach gimnastyki korekcyjnej stosuje się najwłaściwszą dla tego wieku formę zajęć, czyli zabawy i gry ruchowe. Zabawy ruchowe, aby mogły być wykorzystane do potrzeb gimnastyki korekcyjnej muszą spełniać następujące kryteria:Sprawozdanie z działalności zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasie II Zajęcia odbywały się raz w tygodniu w czwartek na 5 godzinie lekcyjnej. W zajęciach uczestniczyli:. Praca na zajęciach z Basią obejmowała usprawnianie:-pamięci słuchowej(rytmy, piosenki, wyliczanki, wierszyki)-procesów wzrokowych,-manualne,-koordynacji wzrokowo-ruchowej,-rozwijanie myślenia .PODSUMOWANIE REALIZACJI PROGRAMU GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ W projekcie „ Nasza szkoła" w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego W roku 2011-2013 w Szkole Podstawowej w Rudnikach.

Program gimnastyki korekcyjnej dla klas I-III został opracowany przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Zadanie ćwiczeń domowych. Wada: plecy wklęsłe. Program gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej dla I etapu edukacji (klasy I - III)Cela gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Ogólne założenia postępowania korekcyjnego. Ogólne zadania postępowania korekcyjnego. Formy, metody i zasady zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Systematyka ćwiczeń korekcyjnych. Pozycje wyjściowe i ćwiczebne w gimnastyce korekcyjnej. Etapy reedukacji posturalnej.Ponieważ zajęcia z gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu trwają 30 minut, natomiast przedstawiony wyżej konspekt jest przewidziany na typową 45 min lekcję, w półgodzinnych zajęciach należy uwzględnić wybrane ćwiczenia według konspektu. Opracowała: mgr Paulina Żurek - nauczycielka oddziału przedszkolnegoKonspekt hospitacji diagnozującej z gimnastyki korekcyjnej. Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4359 razy. Zbiórka, pożegnanie, podsumowanie zajęć ; Wskaźnik nr 5. Wskaźnik nr 5. Quiz " TAK czy NIE?" Czy nadwaga może być przyczyną płaskostopia?Celem nadrzędnym zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości.

Tak wyznaczony cel wymaga sprecyzowania celów operacyjnych - etapowych: 1.Gimnastyka korekcyjna jest.

Są to dzieci z przedszkoli i młodszych klas szkoły podstawowej, u których wady postawy są wynikiem słabego napięcia i umięśnienia dzieci oraz nieprawidłowego nawyku w utrzymaniu postawy ciała.KONSPEKT ZAJĘĆ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNO. zajęć. Zabawa bieżna. Ćwiczenia ogólnoroz- wojowe 4. oddechowe CZĘŚĆ I Zbiórka w szeregu. Wzrokowe sprawdzenie obecności, przegląd strojów. Podanie głównych zadań lekcji.Zespół Szkół Nr 1 w Jugowie. Adres. 57-430 Jugów. Główna 85. tel./fax: (74) 872 47 68samodzielne organizowanie zajęć z zakresu rekreacji i gimnastyki. korekcyjne - kompensacyjnej dla siebie, a w przyszłości dla swojej. rodziny. ZADANIA SZKOŁY * Podejmowanie samodzielnych działań i dbałości o harmonijny rozwój fizyczny ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych właściwości każdego ucznia.Stosowanie „ciekawych" dla dziecka form ruchu, przy wykorzystaniu różnorodnych gier i zabaw stymuluje dziecięce uczestnictwo w wybranych ćw. z zakresu gimnastyki korekcyjnej. Gimnastyka korekcyjna, zwłaszcza niektóre jej elementy, powinna przechodzić łagodnie od ruchów w formie zabawowej do ruchów naśladowczych, ale .Na zajęciach gimnastyki korekcyjnej postanowiłam te zestawy zmodyfikować, a co najważniejsze, nazwać je wykorzystując pomysły dzieci, ich skojarzenia z danym ruchem czy pozycją, bez terminologii gimnastycznej.

Podsumowanie zajęć, przypomnienie o zadaniu domowym ,,PięcionodzeZajęcia te stanowić powinny raczej.

Dla tej grupy najwłaściwszym rodzajem prowadzenia zajęć są zabawy, gry ruchowe oraz dodatkowo rozwijające wyobraźnię opowieści ruchowe.Program zajęć z gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej W codziennym życiu na ogół zbyt późno zwracamy uwagę na kształtowanie się organizmu dziecka. Wszelkim wadom można jednak przeciwdziałać. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu mogą w znacznym stopniu zapewnić prawidłowy rozwój dziecka.1 Podsumowanie realizacji projektu pn. Wiedzą zdobędę świat współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Szkole Podstawowej w Antoniowie Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Celem tych zajęć było usprawnienie deficytów rozwojowych i wyrównywanie braków w wiadomościach oraz umiejętnościach szkolnych.Zajęcia gimnastyki korekcyjnej dla uczniów z wadami postawy w I semestrze, odbywały się raz w tygodniu w piątek. Objęte zostały nią uczniowie z klasy II b szkoły podstawowej. Na zajęcia uczęszczało 4 chłopców i 6 dziewcząt. Celem gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej było: 1.Kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała.Podsumowanie zajęć.

Porządkowanie przyborów i pożegnanie.

N Porządkowanie przyborów przez dzieci. Literatura: Sławomir Owczarek „Atlas ćwiczeń korekcyjnych" Warszawa 1998r. Opracowała: mgr Izabela Jagodzińska nauczyciel szkoły podstawowej w Łodzi, instruktor gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnejOd 1.09.2017 r. kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowania fizycznego prowadzącego zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w szkole podstawowej posiada osoba, która ukończyła wymienione w § 4 rozporządzenia w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli studia.PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO -KOMPENSACYJNYCH DLA KLAS IV-VI W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU. Program przeznaczony jest do realizowania na zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych w klasach IV-VI.Indywidualny plan pracy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Celami operacyjnymi planu wynikającymi z zaleceń do realizacji podczas zajęć, zamieszczonymi w orzeczeniu z uwagi na niepełnosprawność ruchową, w tym afazję są:. Podsumowanie i sprawdzenie poziomu efektów terapii.Zajęcia gimnastyki korekcyjnej mają na celu likwidację wady lub zahamowanie jej dalszego rozwoju, a tym samym przywrócenia prawidłowej postawy ciała. Podczas zajęć gimnastyki korekcyjnej dzieci: uczą się przyjmowania prawidłowej postawy w różnych warunkach życia codziennego,Zbiórka, podsumowanie lekcji, pożegnanie w szeregu KONSPEKT ZAJĘĆ GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ WADA: PLECY OKRĄGŁE (DR) Wada zlokalizowana w odcinku piersiowym kręgosłupa - pogłębiona kifoza Th MIĘŚNIE NAPIĘTE (PRZYKURCZONE) mm piersiowe większy i mniejszy, zębate przednie MIĘŚNIE ROZCIĄGNIĘTE (OSŁABIONE) prostownik grzbietu odc.Pracując z Kingą używałam prostych, krótkich zwrotów silnie akcentując wyrazy, mówiłam głośniej, wolniej, powtarzałam jeżeli zauważałam, że nie zrozumiała mojej wypowiedzi, dbałam aby mowa była staranna i wyrazista. W toku zajęć rozbudzałam zainteresowania poprzez stwarzanie okazji do poznania rzeczy nowych i nieznanych.4.2. Opracowywanie scenariuszy zajęć korekcyjnych oraz lekcji wychowania fizycznego z elementami korekcyjnymi 4.3. Toki lekcyjne stosowane podczas zajęć gimnastyki korekcyjnej 4.4. Zasady, metody i formy organizacyjne stosowane na zajęciach korekcyjnych i lekcjach wychowania fizycznego z elementami korekcyjnymi 4.4.1.Przedszkole nr 1 im. Chatka Puchatka pl. Wojciecha 15 62-240 Trzemeszno tel: (061) 4154336.


Komentarze

Brak komentarzy.

Dodaj komentarz